Your ProfileProfile
Your PapersPapers
Add Papers
Marked
 
  • No paper is checked off!
Viewed
Shopping CartCart
Register Now
Log In
interneta bibliotēka
Author:
Evaluation:
Level: College/University
Published: Literature: 16 units
Language: Latvian References: Used
Time period viewed: 2003.g. - 2005.g.    
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    4
1.  CILVĒKA IEKŠĒJĀS BRĪVĪBAS VEIDOŠANĀS    6
1.1.  Brīvības jēdziens    6
1.2.  Iekšējā brīvība un tās aktualitāte mūsdienās    8
1.2.1.  Iekšējās brīvības būtība    8
1.2.2.  Pienākums, atbildība un brīvība    9
1.2.3.  Morālā brīvība    11
1.2.4.  Evaņģēliskā brīvība    11
1.3.  Mūsdienu sabiedrības brīvības problēmas    13
1.3.1.  Fiktīvā brīvība    13
1.3.2.  Brīvība un alternatīva    14
2.  BRĪVĀ IZVĒLE    15
2.1.  Brīvība Okama un Akv.Toma formulējumos    16
2.1.1.  Brīvība, kas ir vienaldzīga pret vērtību    16
2.1.2.  Brīvība, kas ir veidota caur vērtību    17
3.  PUSAUDŽU VECUMA ATTĪSTĪBAS POSMA ĪPATNĪBAS    18
3.1.  Fiziskās attīstības īpatnības    18
3.2.  Emocionālās attīstības īpatnības    18
3.3.  Intelektuālās attīstības īpatnības    19
3.4.  Gribas attīstības īpatnības    21
3.5.  Socializācijas īpatnības un grūtības    21
4.  SKOLOTĀJA PERSONĪBA    23
4.1.  Kristīgā audzināšana skolā    23
4.2.  Skolotāja īpašību raksturojums    24
4.2.1.  Cilvēciskās īpašības    24
4.2.2.  Kristīgās īpašības    26
5.  SKOLOTĀJA UN SKOLĒNU IEKŠĒJĀS BRĪVĪBAS VEIDOŠANĀS KRISTĪGAJOS PASĀKUMOS    27
5.1.  Kristīgā ārpusskolas pasākuma plānošana un sagatavošana    27
5.2.  Pasākumā pielietoto metožu raksturojums un analīze    28
5.3.  Skolotāja un pusaudžu attiecību veidošanās    31
5.3.1.  Aptaujas rezultāti un analīze    32
5.3.2.  “Skolotāju reitinga” rezultāti un analīze    36
5.4.  Iekšējās brīvības veidošanās pasākumos    37
  KOPSAVILKUMS (latviešu valodā)    39
  KOPSAVILKUMS (angļu valodā)    42
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI    44
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS    46
  PIELIKUMI    47
Extract

KOPSAVILKUMS
Darbā “Skolotāja un pusaudžu iekšējās brīvības veidošanās kristīgās ārpusskolas nodarbībās” tika izpētīta un parādīta kristīgās mācības skolotāja un pusaudžu sadarbība īpašā vienas dienas pasākumā ārpus skolas. Teorētiskajā daļā tika apskatīts brīvības jēdziens un brīvības veidi Mārtiņa Veides, Aleksandra Studenta un citu autoru skatījumā. Tika izpētīti vairāki mūsdienu autoru darbi par cilvēka garīgo brīvību un tika skaidrots jēdziens: „Iekšējā brīvība”. Kā galvenais teorētiskais pētījums, tika atspoguļota Akvīnas. Toma mācība par brīvība, kas ir vērsta uz vērtību. Lai izprastu pusaudžu vajadzības un veicinātu viņu attīstību, tika izpētītas šī vecuma posma psiholoģiskās īpatnības. Saskaņā ar izvirzītajiem uzdevumiem, tika izpētītas kristīgās mācības skolotāja prasmes un personības īpašības, kas ir nepieciešamas, lai izglītotu un audzinātu pusaudžus.
Darba praktiskajā daļā tika veikta tieša pusaudžu novērošana. Tika analizēta skolotāja līdzdalība pasākumā un sadarbība ar pusaudžiem. Ar anketas palīdzību tika novadīta aptauja, lai iepazītu skolotāja un skolēnu savstarpējās attiecības, kurās tika novērota iekšējās brīvības veidošanās skolēniem. Konkrēti tika pētīts, vai skolotājs spēj palīdzēt pusaudžiem apzinīgi izvairīties no ļauna un brīvi izvēlēties patiesas vērtības, ja ārpusskolas kristīgās nodarbībās darbojas kā līdzvērtīgs tikumiski kvalitatīvs partneris?
Skolotāja līdzdalība vienas dienas pasākumā izveidojās par vislabāko pedagoģisko praksi, jo pasākumā tika izmantotas vairākas jaunas interaktīvās metodes darbam grupā – darbnīcās, kā arī dažas metodes individuālām nodarbībām. Par dienas centrālo notikumu katrā pasākumā bija lūgšana “Kristīgais desants”.
Lūgšanas akcijas rezultāti uzreiz netika noteikti, jo dienas plānā bija vēl tikšanās par reliģiskajiem jautājumiem un praktiskā līdzdalība dievkalpojumā. Dieva atziņa tika atstāta pašu jauniešu ziņā. Paredzot, ka viņi izmantos visu prāta un sirds potenciālu, lai personīgi piedzīvotu tikšanos ar Radītāju. Ka viena no galvenajām vērtībām tika apliecināta ekumeniska nostāja lūgšanās un nodarbībās. Nodarbībās nenotika nekāda dogmātiskā mācīšana, jo tas ir pretrunā ar ekumenismu. Tika apliecināta tolerance tiem pusaudžiem, kuri atšķīrās savos uzskatos. Ar labvēlīgu attieksmi un humoru tika interpretēta dažu dalībnieku neprasme piedalīties lūgšanā un dievkalpojumā. Dažreiz tika jautāts: “Nu, vai nenomirāt no garlaicības?” Lai veicinātu efektīvu iekšējās brīvības apliecināšanu attiecībās ar skolotāju, tika rīkotas pie kopīga galda. Dažreiz tika pieaicinātas svešas personas, par kuru tikumību un veselīgo reliģiozitāti bija agrāk zināms. Ļoti vērtīgas bija diskusijas un debates par ētiskiem jautājumiem, par dzīves jēgu un pieaugušo dzīves problēmām. Šādas sarunas, bija veiksmīgs kopsavilkums visam, kas tika piedzīvots dienas gaitā.
Kā ieguvumu no šiem pasākumiem var pieminēt izglītošanos un prasmi darboties mērķtiecīgi. Skolotāja darbošanās veids, kas tika pietuvināts liberālajam reliģijas pedagoģijas modelim, veicināja pusaudžu pozitīvu attieksmi un uzticēšanos skolotājam. …

Author's comment
Editor's remarks
Buy this paper cheaper in the pack with other papers!Beneficial!3
in one
Work pack Nr. 1333688
       Show work pack        Download work pack
 
Send to email

Your name:

Enter an email address where the link will be sent:

Hi!
{Your name} suggests you to check out this Atlants.lv paper on „Skolotāja un pusaudžu iekšējās brīvības veidošanās kristīgās ārpusskolas nodarbībās”.

Link to paper:
http://eng.atlants.lv/w/566577

Send

Choose Authorization Method

Email & Password

Forgot your password?

Draugiem.pase Google

Not registered yet?