Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:259386
 
Author:
Evaluation:
Published: 16.04.2015.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 6 units
References: Used
Time period viewed: 2011 - 2015 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    2
  Ievads    5
1.  Trauma    6
1.1.  Traumas izraisītas izmaiņas cilvēka organismā    6
1.2.  Traumu iedalījums pēc bojājuma veida    6
1.3.  Vardarbība, kā viens no traumu gūšanas veidiem    7
1.3.1.  Pamešana novārtā    7
1.3.2.  Emocionālā vardarbība    8
1.3.3.  Seksuālā vardarbība    8
1.3.4.  Fiziskā vardarbība    9
2.  Traumatisma raksturīgās iezīmes Latvijā    11
2.1.  Statistisko rādītāju analīze Latvijā    12
2.2.  Traumas un ievainojumi Eiropas Savienībā    13
3.  Traumas un ievainojumi bērniem līdz 14 gadu vecumam    14
3.1.  Traumas un ievainojumi jauniešiem 15-24 gadu vecumā    17
3.2.  Fizisko aktivitāšu laikā gūtās traumas un ievainojumi    18
3.3.  Vardarbības rezultātā gūtās traumas un ievainojumi    19
3.4.  Pašnāvības un paškaitējuma rezultātā gūtās traumas un ievainojumi    19
4.  Traumu gūšanas riska faktori un cēloņu analīze    20
5.  Pētījums par cilvēku informētību drošības apguves un ievērošanas nepieciešamību    21
  Secinājumi    22
  Izmantotie informācijas avoti    23
  Pielikumi    24
Extract

Secinājumi
1. Ir uzskaitīta virkne pazīmju un virkne veidu, kā ikviens no mums var ikdienā saskatīt, izsecināt, kad pret bērniem ir vērsta vardarbība.
2. Ja ikviens līdzcilvēks zinās, atpazīs vardarbību, kas vērsta pret bērnu, spēs adekvāti rīkoties, piesaistīt attiecīgās bērnu aizsardzības institūcijas, mums būs laimīgi bērni.
3. Bērni, kas izaugs par pieaugušajiem, laimīgiem, kuri turpmākā dzīvē nevērsīs vardarbību pret citiem neizmantos bērnībā gūto negatīvo piemēru pret saviem bērniem.
4. Analizējot nodarbes, kuras laikā gūta trauma, veidu, jāatzīmē, ka vairumā gadījumu tas nav precizēts, bet no precizētajiem gadījumiem visvairāk reģistrēti rotaļu un atpūtas brīži (vairāk maziem bērniem) un sporta nodarbības (vecākiem bērniem un jauniešiem).
5. Nodaļā par traumām un ievainojumiem Eiropas Savienībā ir apkopoti informācija no statistikas datiem, kur redzams, ka Latvijā vislielākais īpatsvars ES 10% vardarbības traumas bez letālām sekām.
6. Biežākais iemesls reģistrēts „vardarbīgs strīds”, kur pārsvarā iesaistītie ir vīrieši (92%), 24% no vainīgajiem ir pusaudži (15-24 gadi) un 68% pieaugušie.
7. Paškaitējums kā traumu un ievainojumu cēlonis ir izplatīts jauniešiem vecumā no 15 un 24 gadiem salīdzinājuma ar jauniešu proporciju iedzīvotāju vidū.
8. Nodaļā par riska faktoru un cēloņu analīzi iespējams secināt, ka ne tikai fiziskā vide, bet arī sociālā vide ir riska faktors, traumu gūšanai ikdienā.
9. Tā kā Latvijā izplatītas sociāla rakstura problēmas (zems labklājības līmenis, augsts stresa līmenis gan vecākiem, gan skolās, atkarības vielu lietošana), iespējams, tas ir būtisks veicinošs faktors traumatismam ikdienā jebkurā vecumposmā.

Author's comment
Editor's remarks
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1347798
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register