Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:406472
 
Author:
Evaluation:
Published: 21.05.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 127 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    5
1.  PAŠAPRŪPES IZGLĪTĪBAS TEORĒTISKIE PĒTĪJUMI    10
1.1.  IZGLĪTĪBAS ATTĪSTĪBAS TENDENCES    10
1.1.1.  IZGLĪTĪBA ILGTSPĒJĪGAI ATTĪSTĪBAI, EKOLOĢISKĀ PIEEJA    12
1.1.2.  FORMĀLĀ, NEFORMĀLĀ, INFORMĀLĀ IZGLĪTĪBA MŪŽIZGLĪTĪBAS KONTEKSTĀ    18
1.1.3.  HUMĀNPEDAGOĢISKĀ PIEEJA PACIENTU IZGLĪTOŠANĀ    23
1.2.  PAŠAPRŪPES TEORIJA    29
1.2.1.  PAŠAPRŪPES IZGLĪTĪBAS UN DZĪVES KVALITĀTES SAISTĪBA    33
1.3.  CD PACIENTU UN PIEDERĪGO/APRŪPĒTĀJU MĀCĪBU PROGRAMMA    36
1.3.1.  CD PACIENTU UN PIEDERĪGO/APRŪPĒTĀJU MĀCĪBU METODES    40
1.3.2.  PROGRAMMAS APGUVES VĒRTĒŠANAS KRITĒRIJI    44
  TEORĒTISKO PĒTĪJUMU SECINĀJUMI    46
2.  CD PACIENTU PAŠAPRŪPES IZGLĪTĪBAS EMPĪRISKIE PĒTĪJUMI    47
2.1.  IEVADS    47
2.2.  PĒTĪJUMA NORISES VIETA    49
2.3.  PIEREDZES REFLEKSIJA, NOVĒROJUMI, PACIENTA UN EKOSISTĒMAS MIJIEDARBĪBAS MODELIS    50
2.4.  PACIENTU RAKSTUROJUMS    54
2.5.  PROGRAMMAS IZSTRĀDĀŠANA UN ĪSTENOŠANA    66
2.6.  PROGRAMMA UN TĀS ĪSTENOŠANAS IZVĒRTĒŠANA    68
  EMPĪRISKO PĒTĪJUMU SECINĀJUMI    87
  SECINĀJUMI    88
  BIBLIOGRĀFIJA    89
  PIELIKUMI    99
Extract

SECINĀJUMI
1. Iepazīstoties un izvērtējot literatūru par izglītības veidiem, iespējām un ekoloģisko pieeju, kā arī izvērtējot maģistratūras studiju laikā iegūtās zināšanas un atziņas, konstatēts, ka teorijām, mācību procesam un pedagoģiskās pieejas izvēlei ir nozīmīga loma pacientu aprūpē, zināšanu, prasmju apguvē un izprašanā, līdz ar to arī kvalitatīvākā pašaprūpes veikšanā, kas ir hronisku slimību viens no galvenajiem priekšnoteikumiem.
2. Latvijā nav vienotas mācību programmas. Katrā Latvijas slimnīcā un ambulatorā iestādē mācības notiek atšķirīgi, vadoties pēc vadlīnijām un medicīnas darbinieku profesionalitāti. Līdz ar to, pacienti ne vienmēr ir saņēmuši informāciju par savu slimību un veselības saglabāšanu pietiekamā daudzumā un kvalitātē.
3. Apkopojot un izanalizējot CD pacientu sniegtās atbildes uz jautājumiem un novērojot pacientus darbībā, tika konstatēts, ka nepieciešams komplicēts uz profilaksi un veselības saglabāšanu virzīts mācību materiāls, kurš ne tikai sniegtu informāciju, bet attīstītu arī izpratni par slimību, tās komplikācijām un veidiem, kā slimības attīstību un komplikācijas aizkavēt. Tātad, ievērot veselīgu dzīvesveidu un propagandēt to apkārtējiem.
4. Analizējot programmu un tās īstenošanas rezultātus, konstatēts, ka programma darbojas labi. Lielākā daļa pacientu pēc programmas savas zināšanas bija uzlabojuši dažādos pašaprūpes veikšanai svarīgos jautajumos un kopā ar jaunu zināšanu un prasmju iegūšanu ceļas arī pacientu pašvērtējums, uzlabojas dzīves kvalitāte.
5. Apkopojot un izvērtējot pacientu un ekspertu atbildes un ieteikumus, konstatēts, ka programma jāpapildina un jāuzlabo. Daži eksperti, endokrinologi un medicīnas profesori ir piekrituši padalīties ar savām zināšanām un padomiem, lai programmu un mācību materiālu uzlabotu. Daži ieteikumi, jau ir ņemti vērā, programma un mācību materiāls tika papildināti ar profesores Gaļinas Biksones ieteikumiem attiecībā uz medikamentozo aprūpi.
6. Ņemot vērā apkopotos datus, liela daļa pacientu (16 no 21), tāpat kā ekspertu (4 no 5) priekšroku dod praktiskām darbībām, kas ir svarīgi, tomēr nepietiekami, kvalitatīvai pašaprūpei. Apskatot CD pacientu skaitlisko pieaugumu, jāsecina, ka pašreizējā apmācība ir nepietiekama. Ir jāveicina ne tikai CD mācību programmu ieviešana praksē, bet visas sabiedrības neuzspiesta izglītošana, sākot jau ar skolu.
7. Nepieciešama personāla tālākizglītība par zināšanu un prasmju sniegšanu pacientiem.
8. Nepieciešama veselības mācības izpēte skolās.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register