Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:438175
 
Author:
Evaluation:
Published: 10.04.2012.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 3 units
References: Not used
Extract

Pastāv vairāki nosacījumi, kas ir ļoti būtiski neredzīgu cilvēku integrācijai kā izglītības, tā darba un sociālajā vidē. Tomēr šīs integrācijas sekmīgai norisei ir ļoti svarīgi, lai ikviens sabiedrības loceklis būtu informēts par šiem specifiskajiem nosacījumiem. Nav iespējams tos visus aprakstīt dažos vārdos, tāpēc dažas lietas, ar ko var nākties saskarties jau pirmajā sarunā ar neredzīgu cilvēku.
Runājot par konumicēšanu ar neredzīgu cilvēku, ir jābūt gatavam, ka šis cilvēks var aizgriezties no sarunu biedra, tā kā viņš nevar uzturēt acu kontaktu. Tāpat jābūt gatavam pievērst neredzīga cilvēka uzmanību ar pieskārienu (piemēram, ja nav zināms viņa vārds), tā kā neredzīgam cilvēkam uzruna: „Vai jūs nevarētu..?” neko neizteiks, jo viņš nevar saskatīt pie kā vēršas runātājs. Jābūt gatavam arī uz to, ka pašam neredzīgajam cilvēkam ir grūtības vērsties pir apkārtesošajiem. Šis cilvēks nevar saskatīt, vai iespējamie sarunu biedri ir tuvu, vai viņi nav aizņemti ar kādu nodarbi, vai viņi saklausīs neredzīgā cilvēka teikto utt. Tāpēc var gadīties, ka arī neredzīgais cilvēks mēģinās jums pieskarties, jo tā viņš pārliecināsies par to, ka viņa sarunu biedrs ir tuvumā. Šīs ir tikai dažas nianses neredzīgo komunikācijas sarežģītajā procesā, tāpēc veiksmīgas saskarsmes attīstībai būtu svarīgi šos jautājumus apspriest ar vājredzības un neredzības jomā strādājošiem speciālistiem.
Ļoti svarīgi ir ņemt vērā to, ka neredzīgu cilvēku orientēšanās telpā process ir ļoti komplicēts. Neredzīgi cilvēki viens no otra atšķiras pēc savām spējām un iespējām, taču neviens no viņiem, nonākot jaunā vidē, bez apkārtējo palīdzības izmanto daudzas metodes, kas ir sistemātiski mācāmas. To dara speciālās skolas vājredzīgajiem un neredzīgiem bērniem speciālisti un Neredzīgo Biedrības rehabilitologi.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register