Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:467327
 
Author:
Evaluation:
Published: 26.03.2012.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 11 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Jaunieši    4
1.1.  Jauniešu psihiskās attīstības raksturojums    4
1.2.  Jauniešu intelektuālā attīstība    5
1.3.  Jauniešu emocijas un jūtas    6
1.4.  Jauniešu saskarsmes raksturojums    7
1.4.1.  Savstarpējās attiecības ar pieaugušajiem    8
1.4.2.  Attiecību īpatnības ar vienaudžiem    10
2.  Stress    12
2.1.  Kas ir stress?    12
2.2.  Fiziskās reakcijas uz stresu    13
2.3.  Visizplatītākie fiziskie stresa simptomi    14
2.4.  Stresa izpausme    15
2.5.  Kā cīnīties ar stresu?    17
2.5.1.  Ilgstoša stresa novēršana    17
3.  Jauniešu stress skolā    20
3.1.  Aptaujas analīze    20
3.2.  Intervijas analīze    27
  Secinājumi    29
  Izmantotie informācijas avoti    30
  Pielikumi    31
Extract

Secinājumi
1. Ne velti jauniešu dzīves periodu sauc par „vētras un dziņu” laikmetu cilvēku dzīvē, kad cilvēks meklē savu īsto ES (patību), uzdod jautājumus: kas viņš ir; kāda ir dzīves jēga un kas gaida nākotnē? Jauniešus uztrauc vientulība, viņi tiecas pēc mīlestības, pēc tuvības, tajā pašā laikā mēģinot izprast sevi, tāpēc arī viņiem ir paaugstināta tieksme uz pašanalīzi un savas iekšējās pasaules izpēti.
2. Vidusskolēniem īpaši svarīgas ir sekmes, jo vidusskola ir jau apzināts ceļš uz augstskolu, tieši vērtējums mācībās lielai daļai skolēnu ir viens no iemesliem justies pastāvīgā uztraukumā, jo mūsdienu izglītības sistēmā ir ļoti augstas prasības, ko nereti skolēns nespēj izpildīt, tas rada stresu un līdz ar to tiek ietekmēta mācību motivācija.
3. Stress ir organisma emocionālā reakcija uz dažādiem nelabvēlīgiem ārējiem vai iekšējiem faktoriem, kas, piemēram, var būt gan laika trūkums, gan arī briesmas savai vai tuvinieka dzīvībai. Taču stress var būt arī pozitīvs, piemēram, liels prieks. Stress ir diskomforta stāvoklis.
4. Vairums jauniešu aizmirst stresa viltīgo dabu, kad jūtas „slikti”. Pat tad, kad stress ir acīmredzams iemesls viņu sliktajai pašsajūtai un tam, ka viņi jūtas nelaimīgi, viņi vispirms meklē citu vainu.
5. Daudzi zina, ka stresu vairāk izraisa priekšnojautas un neziņa par to ,kas sagaidāms nākotnē, nevis paši notikumi, tāpēc ir ļoti svarīgi saprast galvenos stresa izraisītājus un iemācīties ar tiem sadzīvot.
6. Diemžēl stress ir neatņemama skolēna dzīves sastāvdaļa, tā pētījumā uzskata 90% respondentu. Pie biežākajiem stresa izraisītājiem tiek minēti kontroldarbi, ieskaites, pārbaudes darbi, dažādu darbu aizstāvēšanas un prezentācijas, kā arī savstarpējās attiecības klasē, ar skolotājiem un vecākiem.
7. Mazināt stresu var, uzklausot un uzslavējot skolēnu, jo jaunietis vēlas gūt atzinību. Reizēm vajag tikai nedaudz aprunāties ar skolēnu, lai viņš justos saprasts, kas var mainīt viņa nostāju pret kādu skolotāju, mācību priekšmetu, klases kolektīvu u.tml. Tāpat arī ir svarīgi palīdzēt skolēnam saskatīt sevī tās unikālās lietas, ko neredz citi vai pats skolēns pat neapzinās.
8. Ieteikums skolēniem- darīt visu savu iespēju robežās, necensties būt perfektiem, kas ir liela kļūda, jo agri vai vēlu tas var radīt garīgu un fizisku spēku izsīkumu, kas var radīt problēmas nākotnē.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register