Research Papers
Sciences
Anatomy, Medicine and Hygiene
Vidusskolēnu redzes refrakcijas slimības-
Vidusskolēnu redzes refrakcijas slimības
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | ||
Ι. | Literatūras apskats | |
1. | Cilvēka redze | |
1.1. | Cilvēka maņu orgānu apskats | |
1.2. | Cilvēka acs uzbūve | |
1.3. | Redzes sensorā sistēma | |
2. | Optiskie redzes traucējumi | |
2.1. | Optisko redzes traucējumu apskats | |
2.2. | Tuvredzība | |
2.3. | Tālredzība | |
2.4. | Astigmātisms | |
2.5. | Vecuma tālredzība | |
3. | Redzes higiēna | |
3.1. | Vitamīni un minerālvielas | |
3.2. | Dzīvesveids un redze | |
3.3. | Acs refrakciju patoloģiju ārstēšanas palīgmetodes | |
4. | Izmantotā metode | |
4.1. | Snellena redzes asuma noteikšanas metode | |
4.2. | Mācību iestādes arhīvos pieejamo medicīnisko datu apstrāde | |
ΙΙ. | Pētnieciskā daļa | |
1.1. | Redzes asuma noteikšana | |
1.2. | Anketas analīze | |
1.3. | Vidusskolēnu redzes asuma salīdzināšana laika gaitā | |
Secinājumi |
Secinājumi
1. Lai uzturētu veselīgu redzes orgāna darbību ir nepieciešams pareizs, vitamīniem bagāts uzturs. Dzīvesveids lielā mēra nosaka redzes kvalitāti. Lai gan acu patoloģijas ir iedzimtas, daudzas var iegūt dzīves laikā neievērojot redzes kvalitātes uzturēšanas ieteikumus. Dažādi vingrinājumi un paņēmieni ir ļoti noderīgi labas redzes uzturēšanā.
2. Pētījuma rezultātā atklājās, ka no 55 respondentiem, vidusskolēniem vecumā no 16 līdz 19 gadiem, 75% redzes kvalitāte bija normas robežās, 16% bija redzes problēmas un to labošanai tiek izmantotas redzes korekcijas ierīces, bet 9% bija redzes problēmas un to labošanai netika izmantotas redzes korekcijas ierīces.
3. Galvenais faktors, kas ietekmē redzi, par spīti dzīves veidam un uzturam ir iedzimtība, ko atklāja pētnieciskā darba rezultāti. 85% no tiem respondentiem kuriem ir redzes problēmas, tās ir bijušas vienam vai abiem no vecākiem.
4. Pētījumā izvirzītā hipotēze, ka vairums vidusskolēni neievēro redzes higiēnu un nav informēti par savu redzes kvalitāti, tādejādi pasliktinot savas redzes pilnvērtīgu veiktspēju, apstiprinājās, jo pētnieciskā darbības rezultātā atklājās, ka 89% respondenti ar fiziskām nodarbēm nodarbojas mazāk par vienu stundu nedēļā, kas ir par maz, un 60% no respondentiem apgalvoja, ka izmanto datoru, viedtālruni, planšetdatoru u.t.t. un skatās televizoru ikdienā vairāk par 2 stundām, kas negatīvi ietekmē redzi.
5. 15 vidusskolēnu redzes kvalitātes salīdzināšana ar mācību iestādē pieejamajiem medicīniskajiem datiem par redzes kvalitāti pirms 4 gadiem un sākumskolas vecumā atklāja, ka no 15 vidusskolēniem nav bijušas redzes problēmas. Tiem 5 respondentiem kuriem bija redzes problēmas, tās parādījušās laika posmā no sākumskolas līdz pamatskolai beigšanai un viens vai abi no vecākiem sirguši ar redzes problēmām.
…
Līdz ar tehnoloģiju laikmeta sākšanos, cilvēkiem pastiprināti ir palielinājušās problēmas ar redzi. Ikdienā mēs lielu daļu laika pavadām pie ierīcēm, caur kurām uztveram informāciju ar redzes mehānismu, kas ietver aktīvu acu nodarbināšanu. Pasaulē, no visu iedzīvotāju skaita, redzes problēmas ir gandrīz 2,5 miljardiem jeb 36%. Šis skaitlis ir dramatiski palielinājies tieši pēdējo gadu desmitos. Lielākais pieaugums ar redzes problēmām ir starp skolas vecuma bērniem – 1 no 4 bērniem ir redzes problēmas.
- Nervu sistēmas slimības
- Seksuāli transmisīvās slimības
- Vidusskolēnu redzes refrakcijas slimības
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Seksuāli transmisīvās slimības
Research Papers for secondary school9
-
Nervu sistēmas slimības
Research Papers for secondary school7
-
Seksuāli transmisīvās slimības
Research Papers for secondary school8
-
Acu slimības un profilakse
Research Papers for secondary school3
-
Venēriskās slimības
Research Papers for secondary school2