Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:725444
 
Author:
Evaluation:
Published: 19.05.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 16 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  ANNOTATION    4
  IEVADS    5
1.  LITERATŪRAS APSKATS    7
1.1.  DOPINGA ATTĪSTĪBAS VĒSTURE    7
1.2.  APKAROŠANA JEB VIENLĪDZĪGAS TIESĪBAS VISIEM    8
1.3.  DOPINGA KONTROLES PROCEDŪRA    10
1.4.  IZLIEGTO PREPARĀTU GRUPA    11
1.4.1.  Stimulatori    11
1.4.2.  Amfetamīns    12
1.4.3.  Kokaīns    12
1.4.4.  Efedrīns, fenilpropanolamīns un radniecīgi savienojumi    12
1.4.5.  Kofeīns    13
1.4.6.  Narkotiskie pretsāpju līdzekļi    13
1.4.7.  Asins doping    13
1.4.8.  Alkohols    14
1.4.9.  Vietējās anestēzijas līdzekļi    14
1.4.10.  Androgēnie anaboliskie steroīdi    15
1.4.11.  Kopsavilkums    17
1.6.  ANTIDOPINGA NODAĻAS PĀRSKATS PAR 2007.GADU    18
2.  METODIKA    20
2.1.  PĒTĪJUMA METODES    20
2.2.  REZULTĀTU STATISTISKĀ APSTRĀDE    20
2.3.  DARBA ORGANIZĒŠANA    20
3.  IEGŪTIE REZULTĀTI UN TO ANALĪZE    21
3.1.  OGRES PAMATSKOLAS 5. UN 6. KLAŠU, KĀ ARĪ OGRES ĢIMNĀZIJAS 7.-12. KLAŠU SKOLĒNU VIEDOKLIS PAR DOPINGU SPORTĀ    21
3.1.1.  Aptaujas/ Anketēšanas rezultāti    21
3.1.2.  Pareizi atbildējušie respondenti uz jautājumu „Kas ir dopings?”    23
3.1.3.  Pareizi atbildējušie respondenti uz jautājumu „Vai arī alkohols pieder pie dopinga paveidiem?”    23
3.1.4.  Respondentu zināšanas par dopinga lietošanas iemesliem    24
3.1.5.  Pareizi atbildējušie respondenti uz jautājumu par dopingam piederošajiem jēdzieniem    24
3.1.6.  Respondentu atbildes uz jautājumu par dopinga bīstamību    25
3.1. 7.  Pareizi atbildējušie respondenti uz jautājumu par aizliegto vielu skaitu    25
3.1.8.  Pareizi atbildējušie respondenti uz jautājumu par dopinga aizliegšanas pamatojumu    26
3.1.9.  Pareizi atbildējušie respondenti uz jautājumu par dopinga kontroli    26
3.1.10.  Pareizi atbildējušie respondenti uz jautājumu par sportista rīcību veselības problēmu gadījumā    27
3.1.11.  Pareizi atbildējušie uz jautājumu par dopinga parādīšanos    27
3.1.12.  Potenciālie lietotāji klašu grupās    28
  SECINĀJUMI    31
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS    32
Extract

Arvien pieaugošās mūsdienu tehnokrātijas, industrializācijas un globalizācijas apstākļos sports arvien vairāk ietekmē cilvēku veselības aizsardzību, garīgo un fizisko izglītošanu, kā arī starptautiskās sapratnes un komunikācijas attīstīšanos un izplatīšanos. Diemžēl sportā iesaistās arī tādi cilvēki, kas nesaprot vai nevēlas atbalstīt godīgu cīņu, par ko liecina aizliegto vielu un metožu jeb dopinga arvien biežākā pielietošana. Tādas darbības grauj sporta kustības nākotni, kā arī pakļauj riskam tos sporta ētikas principus un izglītības vērtības, kas ietvertas Olimpiskajā hartā: „Olimpisms ir dzīves filozofija, kas cildina un apvieno līdzsvarotā veselumā ķermeņa, gribas un prāta spējas; apvienojot sportu ar kultūru un izglītību, olimpisms mēģina izveidot tādu dzīvesveidu, kas balstīts uz prieku par pieliktajām pūlēm, uz laba piemēra pamācošām vērtībām un vispārēju ētikas pamatprincipu ievērošanu”[1.]
Pasaules Antidopinga kodekss definē, ka dopings ir sportā aizliegto vielu vai metožu lietošana, šādu vielu sportista organismā vai izvairīšanās no pārbaužu veikšanas. Bet pasaules Antidopinga kodeksa apstiprināšana 2003.gadā mainīja antidopinga noteikumus visām sporta federācijām un pasaules valstīm. Lai nodrošinātu šī kodeksa ieviešanu, no 1999. gada darbojas Pasaules Antidopinga aģentūra. Savukārt juridisku spēku šim kodeksam piešķir UNESCO 2005. gadā apstiprinātā Starptautiskā konvencija pret dopingu sportā, ko 2006. gadā ir ratificējusi arī Latvija. Šajā starptautiskajā konvencijā ir noteikta dopinga definīcija, kas darbojas vēl šobaltdien. Tas nosaka, ka „Antidopinga noteikumu pārkāpums” bez iepriekšminētajām ir attiecīgu noteikumu pārkāpums saistībā ar sportista pieejamību ārpussacensību pārbaudei, ieskaitot ziņu nesniegšanu par atrašanās vietu un pārbaužu neveikšanu, pamatojoties uz saistošo noteikumu prasībām; iejaukšanās vai mēģinājums to darīt jebkurā dopinga kontroles daļā; aizliegto vielu un metožu atrašanās īpašumā; jebkuras aizliegtas vielas vai metodes nelikumīga aprite; aizliegtas vielas vai metodes ievadīšana vai mēģinājums to darīt jebkuram sportistam, atbalsts, mudināšana, palīdzība, kūdīšana, slēpšana vai jebkura cita līdzdalība antidopinga noteikumu pārkāpumā vai mēģinājumā to darīt.
Metode ir dabas un sabiedriskās dzīves parādību izzināšanas un pētīšanas paņēmienu kopums kā apzinātu secīgu darbību komplekss, ko izmanto kā darbības principu (“kā veikt”) kāda darba, uzdevuma risināšanā, pētījumos u. tml., lai sasniegtu izvirzītajam mērķim atbilstošus rezultātus. Metodes veidi un to izvēle atkarīga no objekta un ar to saistītajiem darbības mērķiem. Pedagoģiskās pieejas ietvaros metodes orientētas uz izglītības mērķiem teorētiskā un praktiskā jomā.[11.]
Sports un sporta izglītība ir mērķtiecīgi organizēts cilvēka vispusīgas fiziskās un garīgās attīstības process, izmantojot konkrētas vai daudzpusīgas fiziskās aktivitātes. Plašākā nozīmē – ar fizisko aktivitāšu palīdzību attīstīts bērna fiziskais, intelektuālais un emocionālais potenciāls, vienlaikus tādējādi veidojot fizisko aktivitāšu kā vērtības izpratni un aktīvu attieksmi pret kustīgu dzīvesveidu, sportu kā tādu.
Dopings gan vēsturiski gan mūsdienās ieņem nopietnu vietu sporta attīstībā. Šajos laikos sports kalpo ne tikai kā fiziskās veselības uzturēšanas vai uzlabošanas, bet arī kā naudas pelnīšanas līdzeklis. Tāpēc bieži vien mūsu biznesa attiecību pilnajā pasaulē cilvēki, lai iegūtu materiālos līdzekļus, ir gatavi izmantot jebkādas metodes, arī aizliegtas.
Pastāv arī psiholoģiskais aspekts. Sportisti ir motivēti radīt jaunus rekordus, pārspējot vecos, to rezultāti uzlabojas. Tāpēc arī pārspēt jau uzstādītos sasniegumus ar katru brīdi kļūst arvien grūtāk. Azarts, sevis pierādīšanas vēlme reizēm kļūst pārmērīga un censoņu vidū parādās tādi, kas uzskata, ka pats svarīgākais ir nevis sportiskie principi, bet tieši rezultāti.
Mūsdienās aktīvajā, lielajā sportā, attīstoties dažādām tehnoloģijām un tehnikām, sasniegumu reģistrēšana tiek strauji ierobežota un pastāv cerība, ka iespēja gūt panākumus ar neatļautiem līdzekļiem tuvākā nākotnē tiks ierobežota līdz minimumam. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register