Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:893782
 
Author:
Evaluation:
Published: 07.01.2013.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 15 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    3
  Аnnotation    4
  Ievads    5
1.  Redzes optisko ilūziju teorētiskie pamati    6
1.1.  Cilvēka acs uzbūve    6
1.2.  Redzes procesu īpatnības    7
1.3.  Redzes optisko ilūziju iedarbība    8
1.4.  Redzes optisko ilūziju pielietojums    10
1.4.1.  Optiskā māksla    10
1.4.2.  Optisko ilūziju pielietojums arhitektūrā    11
1.4.3.  Optiskās ilūzijas burvju mākslā    12
2.  Jēkabpils 3. vidusskolas skolēnu redzes optisko ilūziju izpēte    13
  Secinājumi    21
  Izmantotie informācijas avoti    22
  Pielikums    23
Extract

Secinājumi
1. Redzes analizators ir pats svarīgākais cilvēka maņu orgāns, jo ar redzi cilvēks gūst priekšstatu par priekšmetu lielumu, formu, krāsu, to savstarpējo novietojumu un tādējādi spēj orientēties telpā. Tātad cilvēka acs ir optikas instruments.
2. Ar redzes palīdzību cilvēks iegūst līdz 80% informācijas par apkārtējo vidi, taču reizēm cilvēka redze var būt mānīga un radīt dažādas optiskās ilūzijas.
3. Vizuālai novērošanai ir dažādas īpatnības, kuras nepiemīt televīzijas un fotogrāfiskai attēla iegūšanas metodei.
4. Labā apgaismojumā un novērojamo objektu pietiekami lielam leņķiskam izmēram (20’ - 30’) acs kontrasta jutības slieksnis ir 2%. Fotogrāfiskam un televīzijas attēlam tas ir atbilstoši 10 - 15% un 15 - 25%.
5. Acs kā optisks instruments apmierina virkni pretrunīgu prasību. Tai ir augsta izšķirtspēja un jutība, kā arī liels redzes lauks.
6. Optiskajām ilūzijām ir rasts pielietojums arī dažādās dzīves nozarēs, piemēram, mākslā, arhitektūrā, iluzionistu trikos un citur.
7. Apkopojot atbildes uz visiem optisko ilūziju jautājumiem atklājās, ka 24,8% gadījumos skolēni ir snieguši pareizās atbildes.
8. Pareizo atbilžu īpatsvars dažādos uzdevumos svārstās no 0% līdz 53,7%.
9. Pamatskolēniem labāk veicies jautājumos, kuros pareizo atbilžu noteikšana balstīta uz acumēru. Līdz ar to ir piemēri, kuros lielāks pareizo atbilžu procents ir pamatskolas skolēniem.
10. Vidusskolēni uzrādījuši augstākus rezultātus jautājumos, kuru atbildēšana balstās uz iepriekšējo pieredzi.
11. Dažos piemēros vairums skolēnu, t.i., 58,3% labāk saskata tumšas figūras uz gaiša fona, nekā gaišas figūras uz tumša fona (13,9%). 24,1% skolēnu saskata gan gaišās, gan tumšās figūras.
12. Acis var arī apmānīt. Uztvere ir stipri atkarīga no apkārtnes, fona un apkārtesošajiem objektiem.
13. Redzes ilūzijas rodas tāpēc, ka cilvēks skatās nevis ar acīm, bet gan ar „smadzenēm”, iztēle piedalās redzes procesā, kā arī viss ir atkarīgs no intereses par šo priekšmetu, iepriekšējās pieredzes un apziņas, kas pieņem vai nepieņem redzēto.
14. Ne visas redzes optiskās ilūzijas ir viegli izskaidrojamas.
15. Pētnieciskā darba gaitā izvirzītā hipotēze ir apstiprinājusies.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register