Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:384964
 
Evaluation:
Published: 01.08.2011.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 9 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Literatūras apskats    4
1.1.  Vitamīnu vispārīgs raksturojums    4
1.2.  Askorbīnskābes raksturojums    5
1.2.1.  Askorbīnskābes pētīšanas vēsture    5
1.2.2.  Fizikālās īpašības    7
1.2.2.1.  Stabilitāte produktos    7
1.2.3.  Ķīmiskās īpašības    8
1.2.4.  Askorbīnskābes biosintēze un rūpnieciskā ražošana    8
1.2.5.  C vitamīna funkcijas organismā    9
1.2.6.  C vitamīna trūkuma sekas organismā    9
1.2.7.  C vitamīna diennakts deva    10
1.2.8.  Nozīmīgākie askorbīnskābes avoti uzturā    12
1.2.9.  Askorbīnskābes izmantošana pārtikas rūpniecībā    13
1.3.  C vitamīna noteikšanas metodes    14
2.  Izmantoto metožu apraksts    15
2.1.  Precīzas Tilmana šķīduma pagatavošana koncentrācijas noteikšana    15
2.2.  Askorbīnskābes titrēšana ar Tilmana šķīdumu    15
2.2.1.  Kontroles titrēšana    16
2.3.  Aptauja    16
3.  Iegūtie rezultāti un to izvērtējums    17
3.1.  C vitamīna saturs augļos un dārzeņos    17
3.2.  Aptaujas izvērtējums    20
3.3.  Priekšlikumi    24
  Secinājumi    26
  Izmantotā literatūra    27
Extract

Secinājumi
1. Askorbīnskābe sintezējas visu augu un gandrīz visu dzīvnieku organismos, izņemot primātos, jūras cūciņās, kā arī cilvēka organismos. Ja cilvēka organismā ir mazs C vitamīna daudzums, ir iespēja saslimt ar skorbutu.
2. Ar C vitamīnu visbagātākie ir sezonas augļi un dārzeņi, kad tie tiek ievākti un ir gatavi.
3. Ikdienā Vaiņodes vidusskolas skolēni C vitamīnu visbiežāk uzņem ar apelsīnu, citronu, papriku, dillēm, kivi, burkāniem, mandarīniem. Apkopojot iegūtos datus, secināts, ka lielākā daļu skolēnu nezin C vitamīna funkcijas, trūkuma simptomus organismā, tāpēc skolēni ir jāizglīto arī klases stundās. 53% skolēnu C vitamīnu lieto ar pārtikas produktus, 21% lieto ar uztura bagātinātājiem, 26% lieto gan ar uztura bagātinātājiem, gan ar pārtikas produktiem.
4. Apstiprinājās hipotēze, ka ilgstoši uzglabājot augļus un dārzeņu lielākā daļa C vitamīna tajos izzūd.
5. Gadā tiek saražots 40 000 tonnu askorbīnskābes, 30% tās izmanto uztura bagātinātāju ražošanai, bet lielāko daļu – pārtikas rūpniecībā.
6. Uzglabājot ziemā dažādus augļus un dārzeņu, C vitamīna saturs marta mēnesī tajos samazinās no 50 līdz 100 %.
7. Tā kā ziemas otrajā pusē augļos un dārzeņos askorbīnskābes saturs ir ļoti mazs, tā jāuzņem ar uztura bagātinātājiem, ieteicams, dabiskiem, nevis sintētiskiem.
8. Autore darba turpinājumā iesaka noteikt askorbīnskābes saturu rudenī pēc augļu un dārzeņu novākšanas, lai noskaidrotu, vai tajos C vitamīna saturs sakrīt ar literatūrā dotajiem.

Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1244597
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register