Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:215340
 
Author:
Evaluation:
Published: 17.03.2016.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Used
Time period viewed: 2011 - 2015 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Dabas resursu nodokļa vispārējs raksturojums    5
2.  Nodokļa piemērošana vides piesārņošanas gadījumā    9
2.1.  Atļauju, normatīvo tiesību noformēšana    9
2.2.  Nodokļa piemērošanas procesa analīze    10
2.3.  Nodokļa saņēmēji un saņemšanas kontrole    13
3.  Dabas resursu nodokļa loma valsts un pašvaldību budžetā    15
  Secinājumi un priekšlikumi    17
  Izmantotā literatūra un avoti    19
1.Pielikums.  Nodokļu likmes par dabas resursu ieguvi    20
2.Pielikums.  Nodokļa likmes par gaisa piesārņošanu    21
3.Pielikums.  Nodokļa likmes par videi kaitīgām precēm    22
4.Pielikums.  Nodokļa likmes par radioaktīvajām vielām    23
Extract

Secinājumi un priekšlikumi
Izstrādājot darbu, tiek izdarīti šādi secinājumi:
1. Dabas resursu nodoklis tiešākajā nozīmē veicina vides aizsardzības procesus Latvijā un ierobežo dabas resursu nesaimniecisku izmantošanu.
2. Nodokļa maksātājs ir persona, kura Latvijas Republikas teritorijā iegūst, realizē, izmanto ar nodokli apliekamos dabas resursus.
3. Visi dabas resursi, kuri izmantoti ārpus sava privātīpašuma robežām, tiek aplikti ar nodokli, nepieciešamas īpašas licences, atļaujas šo dabas resursu izmantošanai. Par dabas resursu izmantošanu bez licences, atļaujas, pienākas sods.
4. Atļaujas un licences dabas resursu izmantošanai izsniedz Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (vai tās pilnvarota institūcija).
5. Licenču turētājam ir tiesībass realizēt neapmaksātas vai daļēji apmaksātas licences, kuras tam kļuvušas nevajadzīgas. Tās realizē par cenu, ko nosaka, pusēm vienojoties. Šo brīvo licenču tirdzniecību kontrolē attiecīgā reģiona pašvaldības. Licenču pirkšanas vai pārdošanas fakts jāreģistrē Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas pilnvarotā institūcijā, desmit dienu laikā.
6. Vielas, kuras piesārņo gaisu, ūdeņus, vidi, klasificē pēc to bīstamības un nozīmības, iedala attiecīgās grupās. Jo augstāka klasifikācijas pakāpe, jo augstāka attiecīgā nodokļa likme.
7. Īpaši bīstamām vielām, kuras piesārņo ūdeņus, ir piemērotas īpaši augstas likmes. To var attiecināt arī uz gaisu piesārņojošām vielām.
8. Nodokļa sankcijas piemēro par gaisa, zemes, mežu vai iekšējo ūdeņu piesārņošanu ar notekūdeņiem, ķīmiskām vielām, tai skaitā bīstamām vai citām kaitīgām vielām, materiāliem vai atkritumiem, piegružošanu vai citādu kaitīgu iedarību uz tiem jebkādā veidā, uzliekot naudas sodu fiziskām un juridiskām personām.
9. Nodokļa sankcijas piemēro arī gadījumos, kad piesārņojošo vielu emisija gaisā, ūdeņos vai ūdens objektos, pārsniedz atļaujā noteiktos emisijas limitus. Naudas sods tiek uzlikts fiziskām un juridiskām personām. Par tādu pašu pārkāpumu, ja tas izdarīts atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas, uzliek naudas sodu, kurš attiecīgi ir augstāks gan fiziskām, gan juridiskām personām.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register