Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:611312
 
Author:
Evaluation:
Published: 14.03.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 9 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
1.  Dabas resursu nodoklis teorētiskajā skatījumā    4
1.1.  Nodoklis un tā mērķi    4
1.2.  Nodokļa objekti    4
1.3.  Dabas resursu nodokļa maksātāj    5
1.4.  Nodokļa maksāšana un pārskatu iesniegšana    6
1.5.  Nodokļa maksājumu ieskaitīšana budžetā    7
1.6.  Dabas resursu nodoklis kaimiņvalstīs (Baltkrievijā,Krievijā,Lietuvā)    8
2.  Dabas resursu nodokļa aprēķināšanas kārtība    10
2.1.  Nodokļa aprēķināšana par dabas resursu ieguvi,lietošanu un par vides piesārņošanu    10
2.2.  Nodokļa aprēķināšana par videi kaitīgām precēm    11
2.3.  Nodokļa aprēķināšana par iepakojumu    12
2.4.  Nodokļa aprēķināšana par vienreiz lietojamiem galda traukiem un piederumiem    13
2.5.  Nodokļa aprēķināšana par oglēm,koksu un lignītu (brūnoglēm)    14
3.  Dabas resursu nodokļa ietekmes analīze    15
3.1.  Ieņēmumi no dabas resursu nodokļa laika posmā no 2002.g.līdz 2008.gadam    15
3.2.  Dabas resursu nodokļa ieņēmumu struktūra laika posmā no 2006.g.līdz 2008.gadam    17
3.3.  Dabas resursu nodokļa ieņēmumi valsts pamatbudžetā laika posmā no 2004.g.līdz 2008.gadam    19
3.4.  Dabas resursu nodokļa ieņēmumi procentuāli valsts pamatbudžetā    20
3.5.  Pašvaldību budžeta analīze laika posmā no 2004.g.līdz 2008.gadam    21
  Secinājumi un priekšlikumi    24
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    25
  Pielikumi    27
Extract

Secinājumi un priekšlikumi

Kursa darba izstrādes rezultātā darba autors nonāca pie šādiem secinājumiem:
1. Lai aizsargātu dabas resursus, tos apliek ar nodokli (Latvijā kopš 1991.gada).
2. Pasaulē dabas resursu nodoklim ir dažādas formas un nosaukumi,tomēr mērķis ir viens-ierobežot vides piesārņošanu un veicināt ekonomiski efektīvu dabas resursu izmantošanu.
3. Dabas resursu nodokļa objekti ir visi dabas resursi,kādi vien pasaulē ir,kā arī viss,kas piesārņo vai kādā veidā kaitē dabai.
4. Galvenie nodokļa maksātāji ne tikai Latvijā,bet arī trijās kaimiņvalstīs (Baltkrievijā,Krievijā un Lietuvā) ir juridiskās personas,kuras izmanto videi kaitīgas preces saimnieciskās darbības veikšanai.
5. Nodokli aprēķina atbilstoši nodokļa likmēm saskaņā ar nodokļa likuma pielikumiem un maksā VID noteiktajā budžeta kontā par iepriekšējā ceturksnī veiktajām darbībām līdz nākamā mēneša 20.datumam,ja nodokli nemaksā vai kādā citā veidā pārkāpj likumu,tiek piemēroti sodi.
6. LR dabas resursu nodoklis tiek ieskaitīts valsts pamatbudžetā un pašvaldību budžetos.
7. Visvairāk ieņēmumu no dabas resursu nodokļa tiek iekasēts ceturkšņu pirmajos mēnešos.
8. Laika posmā no 2006.gada līdz 2008.gadam ieņēmumi par dabas resursu ieguvi un vides piesārņošanu katru gadu pieauga,tas norāda uz to,ka katru gadu aizvien vairāk ieguva dabas resursus,kas ir pozitīvi,bet negatīvi ir tas,ka pieaugot resursu ieguvei,pieauga arī vides piesārņošana.
9. Laika periodā no 2005.g. līdz 2007.gadam (ieskaitot) ieņēmumi par pirmo reizi LR reģistrētajiem transportlīdzekļiem palielinājās,ko var izskaidrot ar ekonomisko situāciju valstī un iedzīvotāju patēriņu,savukārt 2008.gadā šie ieņēmumi ievērojami samazinājās,bet ieņēmumiem par preču iepakojumu vērojama pretēja tendence.
10. Ieņēmumiem no dabas resursu nodokļa laika posmā no 2002.g. līdz 2008.gadam bija tendence svārstīties.Dabas resursu nodokļa ieņēmumu pieaugumu var izskaidrot ar iestāšanos Eiropas Savienībā un robežu atvēršanu, līdz ar to palielinājās tiešais imports no Eiropas Savienības dalībvalstīm,savukārt samazinājumu var izskaidrot ar ekonomisko situāciju Latvijā,jo dabas resursu nodokļa maksājumi ir tieši saistīti ar Latvijs uzņēmumu ekonomisko aktivitāti un tās izraisīto vides noslodzi.
11. Periodā no 2006.gada līdz 2008. gadam visvairāk bija iekasēts par dabas resursu ieguvi un vides piesārņošanu.
12. Nodokļa ieņēmumu īpatsvars budžeta ieņēmumos pakāpeniski ik gadu samazinās. Tas ir izskaidrojams ar valsts budžeta ieņēmumu pakāpenisku pieaugumu un ekonomiskās situācijas uzlabošanos periodā līdz 2008.gadam.Procentuāli nodokļa ieņēmumi sastāda ļoti mazu daļu no valsts budžeta ieņēmumiem,to var izskaidrot ar dabas resursu nodokļa ieņēmumu samazinājumu,kā arī strauju budžeta pieaugumu.Nodokļa ienākumiem pret valsts budžetu ir negatīva tendence, tas norāda uz šī nodokļa lomas samazināšanos ar katru gadu.
13. Nodokļa ietekme valsts ekonomikā ir niecīga, jo kā ieņēmumu avots valsts budžetā šie ieņēmumi nepārsniedz 1%. Un pēc iestāšanās Eiropas Savienībā šo ieņēmumu procentuālais lielums valsts budžetā pakāpeniski samazinās.
14. Neskatoties uz to,ka periodā no 2004.gadam līdz 2008.gadam gan pašvaldību neto ieņēmumiem,gan nodokļa ieņēmumiem ir tendence katru gadu pieaugt,tomēr procentu lielumam no pašvaldību budžeta ieņēmumiem ir tendence samazināties.Tas ir izskaidrojams ar pašvaldību budžeta ieņēmumu straujāku pieaugumu salīdzinājumā ar nodokļa ieņēmumu pieaugumu..Procentuāli nodokļa ieņēmumi sastāda ļoti mazu daļu no kopējiem pašvaldību budžeta ieņēmumiem,līdz ar to dabas resursu nodokļa ieņēmumiem ir maza loma pašvaldību budžeta ieņēmumos.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register