Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:910014
 
Author:
Evaluation:
Published: 18.02.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 15 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Kas vispār ir bioloģiskie ritmi?    5
1.1  Bioloģiskie ritmi un to klasificēšana    5
1.2  Kā saistas bioloģiskie ritmi ar dabu?    6
2.  Bioritmu noteikšana skolēniem    8
2.1  Aptauja un anketēšana    8
2.2  Aptaujas rezultāti    9
  Secinājumi    13
  Nobeigums    14
  Izmantotas literatūras saraksts    15
  Anotācija    16
  Pielikumi    18
Extract

Ievads


Šī darba tematu izvēlējāmies sakarā ar mūsu interesi par bioritmiem un to radīto iespaidu uz cilvēka darbspēju. Mums bija interesanti dziļāk ieskatīties šīs problēmas būtībā un uzzināt sīkāk par dažādiem bioritmu veidiem.
Ir zināms, ka dzīvas būtnes ir pakļautas bioloģiskiem ritmiem, kuri izpaužas kā periodiskās izmaiņās organismā un, līdzīgi precīzajiem pulksteņiem , mēra laiku.
Cilvēka organisma diennakts ritms tiek definēts atbilstoši darbībām un to secībai, kas savukārt, raksturojās ar atšķirīgu fizioloģisku aktivitāti. Mūsu dzīvē regulāri mijas nomods un miegs, aktīva darbība un miers. Secīgi, aktivitātes izpausmes intensitāte ir atšķirīga diennakts dažādos laika posmos, turklāt šī aktivitāte ir atkarīga no individuālajām īpatnībām. Vienā laikā tā ir maksimāla, citā — ir ar minimālu nozīmi.
Pēc idejas, pašu grūtāko un atbildīgāko darbu vajadzētu veikt dabiskā darbspējas kāpuma periodos, atstājot citām nenozīmīgām lietām pārējo laiku .Daļai cilvēku augstākās produktivitātes darbā laiks iekrīt nakts un vakara stundās. Tādus ļaudis pieņemts saukt par «pūcēm», atšķirībā no «cīruļiem» — ļaudīm, kam ir lielāka darbspēja no rīta un dienas laikā. «Cīruļi», kā likums, mostas agri, jūtas modri un darbspējīgi pirmajā dienas pusē. Vakarā gan tiem rodas miegainība, un tie agri iet gulēt. «Pūces» aizmieg vēlu naktī, augšā ceļas ar grūtībām, labprāt pagulētu ilgāk un kļūst darbspējīgi pēcpusdienā. Tomēr, ikdienā mums ir visai maz iespēju izvēlēties tieši sev piemērotu darbības ritmu, jo, piemēram skolā nepastāv reāla iespēja vienlaikus nodrošināt optimālu fizioloģisko slodzes režīmu visiem skolēniem. Tātad, zinot, ka organisma dabiskais ritms ir atkarīgs ne tikai no otā iekšējiem faktoriem, bet arī no ārējiem nosacījumiem, jācenšas iespēju robežās, izlīdzināt un daļēji kompensēt šo izkliedi. Piemēram, sportistam viens no fizisko spēju kompensācijas nosacījumiem fiziskā cikla zemākajā perioda laikā ir treniņš, kas mijas ar atpūtu. Tas pats attiecas ne tikai uz sportistiem, bet arī uz jebkuras specialitātes ļaudīm, kā arī uz skolēniem, kas nodarbojas ar fizkultūru un sportu. Pētnieciska darba mērķis – pārliecināt vidusskolēnus par nepieciešamību iespēju robežas saskaņot savu bioloģisko ritmu ar garīgo vai fizisko slodzi, kompensējot konkrētos minimumus, uz testu un novērojumu pamata. Pētījuma uzdevumi:
1) aplūkot cilvēku ciešā mijiedarbībā ar dabu.
2) Veikt skolēnu anketēšanu nolūkā noskaidrot viņu bioloģisko tipu un izstrādājušos preferenču sistēmu
3) Noskaidrot, kā mācību procesa laikā (sākot ar septembri līdz janvāra beigām) notiek individuālu bioloģisku profilu izlīdzināšana skolēnu vidū pateicoties izpratnei par savu bioloģisko ritmu īpatnībām.
4) Izstrādāt ieteikumus sporta skolotājiem testu diferencētajā organizēšana.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register