Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:918093
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.05.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 4 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  RELATĪVO LIELUMU VEIDI    6
1.1.  Biznesa plāna izpildes relatīvais lielums    6
1.2.  Struktūras relatīvais lielums    7
1.3.  Salīdzinājuma relatīvais lielums    8
1.4.  Intensitātes relatīvais lielums    10
1.5.  Dinamikas relatīvais lielums    11
2.  VIDĒJIE LIELIMI    12
2.1.  MODA    12
2.2.  MEDIĀNA    14
2.3  Vidējais airitmētikais    15
3.  VARIĀCIJAS RĀDĪTĀJI    16
3.1.  Variācijas apjoms    16
3.2.  Vidējā leneārā novirze    16
3.3.  Dispersija    17
3.4.  Standartnovirze    17
3.5.  Variācijas koeficients    17
4.  DINAMIKAS RINDAS    18
4.1.  Absolūtais pieaugums    19
4.2.  Augšanas temps    19
4.3.  Pieauguma temps    20
4.4.  Pieauguma 1 procenta absolūtā nozīme    20
  SECINĀJUMI    21
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS UN INFORMĀCIJAS AVOTI    22
Extract

IEVADS

Katrs no mums ir saskāries ar statistiku. Viens, varbūt pats to neapjaušot, -vispārējās informācijas plūsmā, cits – izglītības ieguves procesā, bet kādam tas ir darba instruments, kas bieži tiek izmantots ikdienā, lai pieņemtu lēmumu, izdarītu secinājumus vai plānotu nākotni.
Statistika, kas nezinātājam var likties sausa, ne sevišķi interesanta joma ar daudziem skaitļiem, tabulām un grafikiem, tomēr ir ļoti dinamiska zinātne, kas skar visas mūsu dzīves jomas. Ja mēs uz brīdi mēģinātu iedomāties dzīvi bez statistikas, tad atklātu, ka bez tās nav iespējams raksturot pat ikdienišķas parādības un procesus mums visapkārt, nerunājot par ekonomiskām un sociālām parādībām valstī un pasaulē. Piemēram, telespēlē “Vai gribi būt miljonārs?” katrā spēlē kaut vienu reizi kāds no dalībniekiem izmanto papildiespēju “Zāles palīdzība”, kur iegūtās atbildes atspoguļo statistiskā veidā ar stabiņu diagrammas palīdzību. Un tas tiešām, ir labākais variants, kā atspoguļot šos rezultātus, jo, piemēram, mutiski, vai citā veidā ši informācija nebūtu ātri saprotama un uztverama.
Statistika ir viena no tām jomām, par kuru gandrīz vai ikviens vēlas kaut ko sacīt, pamācīt, dažkārt – kritizēt un apšaubīt. Statistikas lietotājiem ir jāizprot patiesība, kas sākotnēji var likties pārsteidzoša, - statistiskie dati vairākumā gadījumu nav absolūti precīzi. Datu iegūšanai galvenokārt tiek izmantota izlases metode. Pēc tam, izmantojot matemātiskās modelēšanas metodes, informācija tiek vispārināta par visu ģenerālkopu. Jārēķinās arī ar neapzinātām un apzinātām kļūdām, kas sastopamas respondentu iesniegtajos statistiskajos pārskatos. Veicot datu apstrādi, veidojas kļūdas, kas tiek jau iepriekš paredzētas no matemātiskās teorijas viedokļa. Visbeidzot – statistikā bieži izmanto netiešās metodes: statistiskie rādītāji tiek aprēķināti, balstoties uz tos raksturojošiem parametriem. Mūsdienu statistikā tiek izmantotas principiāli atšķirīgas metodes. Var teikt, ka statistika nav absolūti precīza, un šāda precizitāte lielākoties nav nepieciešama.
Mana izvēlētā tēma ir - sacensības automašīnām 1.Formulas klasē. Vieniem šīs sacensības ir darbs, citiem vaļasprieks un aizraušanās. Priekš manis, protams, tā ir aizraušanās un azarts, sanāk, ka es, no vienas puses analizēšu savu vaļasprieku, no otras cilvēkus, kuriem F1 klases sacīkstes ir darbs.
F1 pasaules čempionāts jau ilgu laiku ir viens no populārākajām sporta sacensībām visā pasaulē – vēl vienīgi Olimpiskās spēlēs un Pasaules čempionāti hokejā piesaista lielāku saktītāju uzmanību. Kopš deviņdesmito gadu vidus arī Latvijas iedzīvotāji var vērot “Karaliskās autosacīkstes”. Un kaut arī latvieši nekad F1 sacīkstēs nav braukuši, mūsu valsts iedzīvotājiem šīs ir vienas no aizraujošākajām sacensībām.

Kursa darba mērķis ir analizēt F1 trašu, komandu un pilotu skaitliskās attiecības (garums, vecums, sacensību un punktu skaits un tml.) laika periodā no 1996. līdz 2002.gadam. Pielietojot statistiskās pētīšanas metodes, savā dārbā, gribu izpētīt, piemērām, kura komanda ir saniegusi lielākus rezultātus, vai arī – kādas vecuma grupas ir starp pilotiem un tml. Tā kā šādus pētījumus par F1 sacīkstēm es neesmu redzējusi, domāju, ka mans darbs varētu būt, savā ziņā, unikāls.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,98 €
Work pack Nr. 1163554
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register