Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:128849
 
Evaluation:
Published: 21.01.2011.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 6 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    3
  Ievads    4
Problēmas nostādne un literatūras apskats    6
1.  Vēsturiskais    6
2.  Teritoriālās reformas izveidošanas nepieciešamība    9
3.  Grobiņas novada veidošanā dzīves kvalitātes kritēriji    12
3.1.  Grobiņas novada veidošanās    12
4.  Citu autoru viedoklis par administratīvi teritoriālo reformu    13
II  Dati un metodes    16
5.1  Kapsēdes pamatskolas 9.klases jauniešu iecerētā nākotnes vieta    16
5.2.  Kapsēdes pamatskolas 9.klases vērtējums izveidojoties Grobiņas novadam    17
5.3.1.  Vislielākās pārmaiņas izveidojoties Grobiņas novadam    18
5.3.2  Nevienlīdzības problēma Grobiņas novada teritorijā    18
5.3.3.  Medzes jauniešu vērtējums izveidojoties Grobiņas novadam    19
5.4.  SVID analīzes matricas    20
  Secinājumi    21
  Galvenais secinājums    21
  Literatūras saraksts    22
Extract

Administratīvi teritoriālais iedalījums ir valsts teritorijas iedalījums tipveida vienībās, atbilstoši kam veidojas valsts varas orgānu un, pārvaldes sistēma.1
Administratīvi teritoriālo reformu koordinē Administratīvi teritoriālās reformas padome, kuras sastāvā vienādā skaitā ietilpst Latvijas Pašvaldību savienības un valsts pārvaldes institūciju pārstāvji (17. pants).
Attiecībā uz vietējām pašvaldībām likumā noteikts:
– pēc reformas Latvijā ir novadu, pilsētu un pagastu pašvaldības (5. pants);
– reformas ietvaros jāveic teritoriju izpēte, apvienošanās vai sadarbības projektu sagatavošana un šo projektu realizācija (6. pants);
– reforma tiek veikta pēc pašu pašvaldību iniciatīvas līdz 2003. gada 31. decembrim, bet pēc atbildīgās ministrijas projektiem – no 2004. gada 1. janvāra līdz 2004. gada 30. novembrim(6. pants);
-līdz kārtējām pašvaldību vēlēšanām apvienotās pašvaldības domē vai padomē darbojas visi apvienoto pašvaldību deputāti (11. pants).
– valdība dotē sadarbības vai apvienošanās projektu realizāciju (6. un 9. pants);
Otrs likumā paredzētais reformas veids ir pašvaldību sadarbības apvienības. Par tādām pašvaldību sadarbības apvienībām, kuras atbilst reformas kritērijiem, atzītas četras apvienības – Ziemeļkurzeme, Rūja, Engure Bērzes krasti.Sadarbības apvienības dalībpašvaldības katra atsevišķi pieņem lēmumu sadarboties, izveido kopīgu lēmējinstitūciju un izpildinstitūciju. Apvienība var izveidot arī citas kopīgās iestādes – kopīgu pagasttiesu, kopīgu būvvaldi, pieņemt juristu, veidot kopīgu attīstības plānošanas biroju utt. Tajā pašā laikā katra dalībniece saglabā savu patstāvību, izņemot jautājumus, kurus paši nodeva sadarbības apvienībaiMK 2007. gada 16. oktobrī tiek apstiprināts Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas (RAPLM), nolikums, kurš nosaka ministrijas funkcijas starp, kurām ir tādas funkcijas, kā izstrādāt reģionālo un pašvaldību sistēmas attīstības politiku un koordinēt tās īstenošanu dzīvē.2…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −1,48 €
Work pack Nr. 1237454
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register