Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:747568
 
Author:
Evaluation:
Published: 05.05.2016.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
2011 - 2015 years
2016 - 2020 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  ADMINISTRATĪVI TERITORIĀLAIS IEDALĪJUMS LĪDZ TERITORIĀLAJAI REFORMAI    4
1.1.  Pagastu sākums Latvijas teritorijā    8
1.2.  Latvijas teritoriālais sadalījums padomju laikā    9
2.  ADMINISTRATĪVI TERITORIĀLĀS REFORMAS GAITA UN PAREDZĒTĀS IZMAIŅAS    7
3.  IEGUVUMI UN TRŪKUMI NO ADMINISTRATĪVI TERITORIĀLĀS REFORMAS ĪSTENOŠANAS    10
3.1.  Ieguvumi    10
3.2.  Zaudējumi    10
4.  VAI ADMINISTRATĪVI TERITORIĀLĀ REFORMA IR BEIGUSIES?    12
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI    14
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS    15
Extract

SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI.
Secinājumi.
1. Uz Lietuvas un Igaunijas fona, pašvaldības Latvijas kartē veido sadrumstalotu izskatu.
2. Daudzām mazajām pašvaldībām ir liels birokrātiskais aparāts.
3. Lai arī ir veikta administratīvi teritoriālā reforma, joprojām pastāv liels skaits novadu, kas neatbilst īsti esošajai administratīvi teritoriālās reformas idejai.
4. Joprojām daudzos novados iedzīvotāju skaits ir ļoti krasi atšķirīgs – no vairākiem tūkstošiem līdz dažiem simtiem.
5. Daudzviet pašvaldības neapdomīgi izlieto savus finanšu līdzekļus un neredz, kur šos līdzekļus patiešām vajag ieguldīt, ko var attīstīt un radīt.

Priekšlikumi.
1. Baltijas valstis, īpaši kaimiņvalsis Lietuva un Igaunija savu pārvaldi veic operatīvāk, tuvāk konkrētas teritorijas iedzīvotājiem, bet Latvijai joprojām ir ļoti daudz mazu novadu un līdz ar to Latvijā pašvaldību teritoriju pārvaldes jomā pieredze un tās praktiskais pielietojums būtu jāņem no Lietuvas un Igaunijas.
2. Apvienojoties mazajām pašvaldībām būtiski samazinātos arī birokrātiskais aparāts. Noteikti nav nepieciešams liels skaits pašvaldības darbinieku mazajās pašvaldībās, kas ir iedzīvotāju skaita ziņā zem 4000.
3. Vairākām mazākām pašvaldībām teritorijas ziņā būtu jāapvienojas, lai attīstība būtu daudz maz vienmērīgāka.
4. Ir saprotams, ka pašvaldībās, kuras ir apvienojušās un spēj piesaistīt finanšu līdzekļus un tos lietderīgi izmantot, piemēram, padomājot par teritorijas iedzīvotājiem, ir lielāks iedzīvotāju skaits. Arī mazajās pašvaldībās tas ir noteikti iespējams, bet ir jārod risinājums par finanšu piesaisti, būtu jābūt informācijas apmaiņai starp lielajām, bagātākām pašvaldībām. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register