Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Temata "Cilvēka ietekme uz ekosistēmas un ainavas veidošanos mūsdienu Latvijā" apguve ģeogrāfijas stundā 10.klasē

     

    Term Papers44 Geography

14,20 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:797107
 
Author:
Evaluation:
Published: 09.07.2012.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 62 units
References: Used
Time period viewed: 2011 - 2015 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    5
1.  LATVIJAS EKOSISTĒMAS UN AINAVAS VEIDOŠANĀS    7
1.1.  Sauszemes ekosistēmu daudzveidība    10
1.2.  Ūdens ekosistēmu daudzveidība    17
2.  ĢEOGRĀFIJAS MĀCĪBU PRIEKŠMETA VIETA UN LOMA 10. KLASES SKOLĒNU IZGLĪTOŠANĀ    20
2.1.  Mācību satura apguve    21
2.2.  Vecumposma loma sekmības veicināšanā    24
3.  TEMATA „CILVĒKA IETEKME UZ EKOSISTĒMAS UN AINAVAS VEIDOŠANOS MŪSDIENU LATVIJĀ” APGUVES IESPĒJAS    31
3.1.  Kooperatīvā mācīšanās loma ģeogrāfijas stundā    33
3.2.  Izskaidrojoši ilustratīvās mācību metodes loma ģeogrāfijas stundā    35
4.  TEMATA „CILVĒKA IETEKME UZ EKOSISTĒMAS UN AINAVAS VEIDOŠANOS MŪSDIENU LATVIJĀ” APGUVES GAITA    40
  NOBEIGUMS    46
  IZMANTOTO AVOTU UN LITERATŪRAS SARAKSTS    48
Extract

NOBEIGUMS
Diplomdarbā izvirzītais mērķis tika sasniegts un uzdevumi tika izpildīti. Darba gaitā skatot pedagoģijas metodikas un psiholoģijas literatūru, jāsecina sekojošo.
1. Cilvēka saimnieciskā darbība, kas ignorē ekosistēmas funkcionēšanas likumus, degradē tās struktūru, samazina vai padara neiespējamu ekosistēmu un tās pakalpojumus, tai skaitā, ainavas veidošanos; kā arī neizbēgami vienkāršo ekosistēmu struktūras un sāk to graut.
2. Sauszemes un ūdens ekosistēmas nenoliedzami ir vērtības, kas būtu jāsaglabā pēc iespējas ilgāk. Sasniegtie materiālie mērķi nesniedz ilgstošu gandarījumu, jo pie lietām pierod un tās ir pārejošas. Rodas jaunas vajadzības un zūd sapratne par paliekošām un klātesošām vērtībām.
3. Svarīgi mācīt skolēniem ģeogrāfiju par vides zinībām skolā ne vien teorētiski, bet arī apgūt tās praktiski, lai krājas pieredze nākotnei. Galvenais piesārņotā vidē problēmas ar ūdens kvalitāti ir viena no būtiskākajām nelaimēm, kas var apdraudēt jebkuras dzīvības formas. Jāieskatās dziļāk arī problēmas būtībā, lai kaitējumu ainavas daudzveidībai mazinātu. Tādēļ temata ”Cilvēka ietekme uz ekosistēmas un ainavas veidošanos mūsdienu Latvijā” apguve ģeogrāfijas stundā 10. klasē” būtu jāiekļauj vidusskolas mācību programmā, lai skolēni zinātu ietekmi un skatītu problēmu risinājumus.
4. Psiholoģijas zināšanas var ģeogrāfijas mācīšanu padarīt emocionālāku, palīdzot rast atbildes uz daudziem jautājumiem, kas rodas mācību procesā. Mācot ģeogrāfiju, svarīgi radīt interesi ikvienam skolēnam, lai mācības būtu sekmīgas, un lai attīstītos ikviena pozitīvās dotības.
5. Stundas gaitā ir svarīga jauniešu kontrole ar acu skatieniem, pozīciju noteikšana, lai sekmīgi noritētu darbs stundā un patstāvīga darbība mājās temata ietvaros. Kā arī audzinātājam jācenšas būt lojālam pret audzēkņiem, vērtēt viņu spējas un atbilstoši, godīgi sadalot pienākumu.
6. Ģeogrāfijā izvēlētā temata apguve tiek sekmēta, izmantojot mācību literatūru, tai skaitā - „Pasaules ģeogrāfija vidusskolai”, kas ir oficiāli apstiprināts mācību grāmata Komplektā ietverta arī darba burtnīca „Pasaules ģeogrāfija vidusskolai” - mācību izdevums skolēniem, un skolotāja grāmata, kas paredzēta skolotājam.
7. Integrējoša pieeja pašreizējā laikaposmā personības attīstība un izglītības jomā ir daudzsološa, jo iespēju ir daudz, kuras tik jāprot pareizi izmantot. Tāpēc ir lietderīgi, izmantot ekoloģijas jomā uzkrāto pieredzi attīstīt un veidot izglītības ekoloģiju.
8. Vecumposma īpašības sekmības veicināšanā notiek ne tikai mācību stundās. Skolēnu attieksmi pret notikumiem un parādībām, viņu uzvedību un rīcību ietekmē gan skolas fiziskā vide, gan psiholoģiskais klimats - savstarpējās attiecības skolā, kā arī iespējas aktīvi darboties, apliecināt sevi.
9. Ja jaunietim ir interese pret ģeogrāfiju kā mācību priekšmetu, tad viņš arī cenšas ievākt sev interesantu informāciju par tematiem. Līdz ar to veidojas motīvs, tik jānoliek mērķis savu interešu sasniegšanai, lai pūles mācīšanās gaita nebūtu veltīgas.
10. Starp Es tēliem notiek pagātnes, tagadnes un nākotnes mijiedarbība, rezultātā veidojas attieksmes pret apkārt notiekošo, veidojas indivīds ar savām izjūtām.
11. Mācību sasniegumu pārbaude neapšaubāmi rosina katra skolēna aktivitāti, izraisa gandarījumu, atklāj trūkumus mācību darbā un iespēju noteikt ceļus to novēršanai. Lai skololēnus novērtētu, tiem ir jāveic apzinātas darbības, kas ir sasniedzama ar pasniedzēja racionālu izturēšanos.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −45,67 €
Work pack Nr. 1324194
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register