Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:977423
 
Author:
Evaluation:
Published: 15.01.2006.
Language: Latvian
Level: Academic
Literature: 30 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācijas    3
  Ievads    6
1.  Tēmas ’’Latvijas lielākās upes’’ saturs dabaszinībās 3.klasē    9
2.  Mācību metodes izvēles kritēriji tēmas ’’Latvijas lielākās upes’’ apguvei    14
3.  Mācību formu un metožu raksturojums    21
3.1.  Mācību formas    21
3.1.1.  Mācību stunda    21
3.1.2.  Mācību ekskursija    25
3.1.3.  Skolēnu mācību darbs mājās    30
3.2.  Mācību metodes    32
3.2.1.  Verbālās mācību metodes    33
3.2.1.1.  Sistemātiskais izklāsts    33
3.2.1.2.  Pārrunu metode    36
3.2.2.  Uzskates metodes    38
3.2.3.  Darbs ar grāmatu    40
3.2.4.  Patstāvīgais darbs    42
3.2.5.  Darbs grupās    43
4.  Empīriskais pētījums par tēmas ’’Latvijas lielākās upes’’ apguvi dabaszinību stundās 3.klasē    50
4.1.  Dabaszinību stundas konspekts Nr.1    50
4.2.  Dabaszinību stundas konspekts Nr.2    52
4.3.  Dabaszinību stundas konspekts Nr.3    58
4.4.  Rezultātu analīze    62
  Noslēgums    65
  Bibliogrāfija    67
  Pielikumi    69
Extract

Neatsveramu skaistumu Latvijas zemei dod upes. Tās mierīgi tek gar pļavām un mežiem, bet dažkārt upju rāmo tecējumu atdzīvina krāces un nelieli ūdenskritumi.
Upēm vienmēr bijusi liela nozīme cilvēku dzīvē. Gleznainos upju krastus iemīļojuši ekskursanti un tūristi. No seniem laikiem daudzas upes ir lētas enerģijas avots. Agrāk to spēks grieza ūdensdzirnavu akmeņus, bet tagad – hidroelektrostaciju turbīnas. Upes kopš seniem laikiem izmantotas kā ūdensceļi satiksmei. Vairums Latvijas lielāko apdzīvoto vietu atrodas upju krastos un tās tiek izmantotas kā ūdens apgādes avoti. Latvijas upes ir zivīm bagātas, un šo bagātību izmanto cilvēki (7, 4).
Mūsu tālākā nākotne un vides problēmas nav atdalāmas, tāpēc arī izglītības sistēmai ir jābūt saistītai ar vidi (13, 89).
Sākumskolas klašu posmā skolēni ar dažādām Latvijas dabas ainavām un parādībām iepazīstas visos mācību priekšmetos, bet it īpaši dabaszinību stundās. Viena no tēmām, ar ko skolēni iepazīstas dabaszinību stundās, ir ’’Latvijas lielākās upes’’.
Apgūstot šo tēmu, skolēni dziļāk iepazīst Latvijas ģeogrāfiju, tās tipiskāko dabas sistēmu – upi, iepazīstas ar Latvijas lielākajām upēm, mācās orientēties to ieteku un izteku atrašanās vietās Latvijā, kā arī citu valstu teritorijā. Šīs tēmas apguve nodrošina skolēnu iepazīšanos ar augiem un dzīvniekiem ūdenī un krastā, to nozīmi cilvēku dzīvē, upju nozīmi dabā un cilvēku dzīvē, bērni gūst zināšanas par upju aizsardzības pasākumiem. Šīs tēmas apguves gaitā skolēni iemācās salīdzināt dažādu ūdens tilpņu veidus, kas tām ir kopīgs un kādas likumsakarības valda šajā sistēmā, mācās izvērtēt upju priekšrocības un trūkumus, izdarīt secinājumus atbilstoši saviem uzskatiem.
Dabaszinību mācīšana sākumskolā sekmē skolēnu izpratni par vienotu pasaules redzējumu, dabas kopsakarībām.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register