Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:121967
 
Author:
Evaluation:
Published: 06.10.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 11 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Visaptveroša kvalitātes pārvaldība    4
  Eiropas kvalitātes vadības fonds (EFQM). Izcilības modelis    6
  QS 9000    10
  Tick IT    13
  ISO 9001:2000    15
  Vides pārvaldība. ISO 14001    17
  Latvijas Kvalitātes balva    19
  Izmantoto avotu saraksts    22
Extract

Visaptveroša kvalitātes pārvaldība jeb Total Quality Management (TQM) ir visu funkciju un procesu integrācija uzņēmumā, ar mērķi sasniegt nepārtrauktu preču un pakalpojumu kvalitātes uzlabošanos. Galvenais mērķis ir apmierināti klienti1. TQM ir viens no sekmīga biznesa pamatnosacījumiem visā pasaulē.
TQM ieviešana uzņēmumos bieži ir saistīta ar iespēju palielināt peļņas apjomus un tirgus daļu, lai spētu labāk konkurēt tirgū. TQM sistēma ir veidota tā, lai uzlabotu ražošanas apjomus, efektivitāti, kā arī palielinātu peļņu.
1980.gadu laikā uzņēmumi sāka pamazām apgūt TQM, jo klienti vairs nebija apmierināti ar uzņēmumu ražotās produkcijas kvalitāti. Daudzi ticēja, ka TQM atrisinās visas uzņēmumu problēmas. Lielākā to daļa apguva TQM nosacījumus, bet neieviesa tos dzīvē. Tie aizmirsa bar tādām būtiskām vērtībām, kā klienti un to apmierinātība. Tā rezultātā daudzas TQM programmas, kas tika aizsāktas 1980.gados, izgāzās, izraisot negatīvu reakciju pret TQM kā tādu2. Bet neskatoties uz to šīs sistēmas principi palika nemainīgi, jo uzņēmumi saprata, ka tie ir nepieciešami, lai sasniegtu pozitīvus rezultātus.
Lai pilnībā ieviestu TQM, ir nepieciešams panākt ikviena uzņēmuma darbinieka piedalīšanos tajā. Tā ir sistemātiska visa liekā un nevajadzīgā likvidācija, kas iepriekš radīts nepilnīgu uzņēmuma darbības sistēmu ietvaros. Ir skaidrs, ka visas uzņēmuma aktivitātes un pūles ir šīs sistēmas sastāvdaļa, un ka nav iespējams izmainīt vienu šīs sistēmas daļu tā, lai tas neskartu pārējo sistēmu. TQM ieviešanas procesā ir pazīstami daudz dažādi uzskati un viedokļi. Dr. Demings ir izstrādājis savu teoriju par to. Lai gan tā ir tikai viena no daudzām, ir pieņemts uzskatīt, ka turpmāk nosauktie punkti nevar tikt atstāti bez uzmanības.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register