Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
12,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:153725
 
Evaluation:
Published: 02.04.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 37 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Uzņēmuma SIA „MNL” apraksts un darbības analīze    6
2.  Personālvadības būtība    19
2.1.  Personāla plānošanas specifika    26
2.1.1.  Personāla piesaistīšana un atlase    33
2.1.2.  Adaptācija    42
2.1.3.  Personāla apmācība un izglītošana    45
2.1.4.  Personāla novērtēšana    51
3.  Uzņēmējdarbība reglamentējošā likumdošanā    60
3.1.  Uzņēmējdarbības regulējošie likumi    60
  Komerclikums    60
  Konkurences likums    62
  Akciju sabiedrību likums    63
  Noteikumi par licencēšanu    66
3.2.  Tirdzniecības darījumu ietekmējošie likumi    67
  Reklāmas likums    67
  Vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības organizēšanas kārtība    69
  Priekšlikumi un secinājumi    71
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    74
  Pielikumi    76
Extract

Mūsdienās vadīšanas procesi aptver jebkuru dzīves jomu, taču īpašu nozīmi tie ieņem uzņēmējdarbībā un ekonomikā, kur dažādu procesu vadīšana ir visu darbību pamatā. Kā arī, mūsdienu sabiedrībā neviens uzņēmums nevar pastāvēt bez vadītāja un darbiniekiem. Lai uzņēmums varētu strādāt efektīvi, ir nepieciešami uzticami un labi darbinieki. Darbinieki ir galvenā un neatņemamā sastāvdaļa, bez kuras nevar iztikt neviens uzņēmuma vadītājs.
Mainīga ekonomiskā vide, kādā darbojas Latvijas uzņēmumi, būtiski paaugstina uzņēmuma vadības pieņemto lēmumu nozīmību, kā arī nepieciešamību pēc aktuālas un adekvātas informācijas par izmaiņām tirgū un uzņēmuma vietu tajā. Lēmuma kvalitāte ir atkarīga no tā pieņēmēja profesionālās kompetences un informācijas, kas lēmuma pieņemšanas brīdī ir uzņēmuma vadības rīcībā. Mazajos un vidējos uzņēmumos visbiežāk nav tik spēcīgas personāla nodaļas, kas kvalitatīvi un kvantitatīvi spētu piegādāt vadībai informāciju par situāciju tirgū. Līdz ar to ir svarīgi apzināties faktorus, kas vadītāja rīcībā nonākošās informācijas apjomu ierobežo vai pat zināmā mēra izkropļo.
Pēc autores domām, uzņēmumā SIA”MNL” būtiska un aktuāla ir saimnieciskās darbības, mārketinga, finanšu, sagādes, kā arī personāla vadīšana. Cilvēks nav mašīna vai tehnoloģiskā iekārta, kuru var nodarbināt, remontēt un ekspluatēt nepārtraukti. Darbaspēks ir ļoti specifisks resurss, kura radošā darbība ir pamats uzņēmuma attīstībai. Kaut gan pastāv daudz teorētisku apcerējumu par personāla vadīšanas procesiem un sistēmām, lai realizētu personāla pārvaldi praksē, vadītājam ir jāpieliek daudz pūļu un enerģijas, veidojot saskanīgu un sistemātisku darbu. Personāls ir visjūtīgākais un visietilpīgākais uzņēmuma resurss, kurš prasa daudz uzmanības un ieguldījuma. Līdz ar to neefektīvā personāla vadīšana uzņēmumam var sagādāt ļoti daudz problēmu. Veidojot efektīvu, mūsdienīgu, pārdomātu un sistemātisku personāla vadīšanas sistēmu, uzņēmums sev nodrošina stabilu atbalstu tālākai attīstībai. Tādējādi, aktuāla ir jebkura uzņēmuma vadības prasme organizēt vadīšanas procesus, atpazīt problēmas, rast tām efektīvu risinājumu un lai izturētu konkurenci ir strauji jāmainās, jāatmet visu lieko, jāmeklē jauni ceļi un iespējas. Pats galvenais ir veids un attieksme, kā izglītot cilvēkus un organizēt procesus uzņēmumā.
Bakalaura darba problēmas pamatojums: kā zinām no teorijas, darbinieku apmierinātību ar darbu lielā mērā ietekmē vadītājs, jo vadītājs ir tieši tas, kurš vada uzņēmumu un tur strādājošos darbiniekus. No vadītāja ir atkarīgs, vai uzņēmums darbosies veiksmīgi un vai tiks sasniegti izvirzītie mērķi. Viens no svarīgākajiem uzdevumiem ir māka saprasties ar saviem darbiniekiem, jo uzņēmums nevar efektīvi strādāt tik ilgi, kamēr nav izveidota darba grupa vai arī komanda, kura vismaz darba ziņā ir vienota. Vadītājs ir tas, kuram ir jārada darbiniekos drošības sajūta, jāuzmundrina, jāizsaka uzslavas par labi padarītu darbu, jāuzklausa nepieciešamības gadījumā, jāņem vērā darbinieku vēlmes un domas, un tikai tad vadītājs var gaidīt labus darba rezultātus no saviem darbiniekiem. Būtiski ir mācēt – motivēt savus darbiniekus. Ja darbinieki nebūs pietiekami motivēti, tad var rēkināties, ka darbinieks agri vai vēlu no darba aizies. Katram vadītājam ir savs vadīšanas stils, kuru viņš pielieto, vadot organizāciju un tās darbiniekus. No vadītāja vadības stila ir atkarīgs tas, kā viņš vadīs organizāciju, kā pieņems lēmumus vai tajos tiks iesaistīti arī darbinieki, darbinieku apmierinātība ar darbu, uzslavas u.t.t. Bet nereti vadītājs nespēj sastrādāties ar saviem darbiniekiem. Darbinieku neapmierinātība ar vadītāja stilu rada neapmierinātību ar darbu. Tāpēc arī manā skatījumā būtu vērts pētīt un noskaidrot, kā pašiem darbiniekiem liekas, kā viņu apmierinātību ar darbu ietekmē viņu vadītāja vadīšanas stils.
Bakalaura darba mērķis ir izpētīt uzņēmuma SIA “MNL” personālvadību. Lai sasniegtu mērķi, tika izvirzīti šādi uzdevumi:
1.Raksturot un analizēt uzņēmumu SIA”MNL”.
2.Izpētīt personālvadības teorētiskos aspektus.
3. Izpētīt teorētiski uzņēmējdarbību reglamentējošā likomdošanā.
4.Izstrādāt secinājumus un priekšlikumus.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register