Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:205752
 
Evaluation:
Published: 27.11.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 9 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    2
1.  PERSONĀLA NOVĒRTĒŠANAS JĒDZIENS    3
2.  PERSONĀLA NOVĒRTĒŠANAS NEPIECIEŠAMĪBA    4
3.  PERSONĀLA NOVĒRTĒŠANAS SISTĒMAS    5
4.  PERSONĀLA NOVĒRTĒŠANAS GRŪTĪBAS    7
  LITERATŪRAS SARAKSTS    9
Extract

Visi uzņēmumu vadītāji domā par to, lai viņiem būtu vislabākie darbinieki - patstāvīgi, kompetenti, ar augstu atbildības sajūtu un daudzām citām lietderīgām īpašībām. Bet, lai tādus darbiniekus iegūtu, ir jāveic ļoti liels darbs. Šim darbam ir jāsākas organizācijas iekšienē. Nav noteiktu likumu vai priekšnosacījumu, kādam ir jābūt ideālam darbiniekam, jo katram vadītājam ir savi priekšstati un prasības attiecībā uz labu darbinieku. Pats galvenais un būtiskākais priekšnosacījums uzņēmuma efektīvai darbībai ir un paliek darbinieki. Šodienas apstākļos darbiniekiem vajadzētu apzināties, ka viņi ir svarīgs faktors visā ražošanas procesā. Uzņēmuma peļņa, pašu darbinieku labklājība ir atkarīga vienīgi no viņu darba ražīguma. Tas nozīmē, ka vadībai ir jānodrošina darbinieku tālāka izglītošana, novērtēšana, pilnveidošana. Ja būs šī savstarpējā sapratne starp darbinieku un darba devēju, tad tas noteikti sekmēs uzņēmuma attīstību un līdz ar to paaugstināsies ekonomiskie un sociālie rādītāji valstī.
Tā kā ikviens cilvēks attīstoties kļūst par neatkārtojamu personību un dzīves laikā turpina sevi pilnveidot, uzņēmuma vadītājam jāsaprot, ka cilvēks, strādājot uzņēmumā, var mainīties gan uz augšu, gan leju, kļūt piemērotāks vai gluži pretēji – nepiemērotāks esošajam amatam. Tāpēc būtu ļoti svarīgi veikt darbinieku novērtēšanu. Vadīšanas sistēmas ir jāvērš uz to, lai atklātu visas iespējamās darbinieku dotības un spējas. Tāpēc uzņēmuma interesēs ir veikt darbinieku un arī vadītāju novērtēšanu, jo pastāv iespēja, ka problēmas rašanās pamatā ir vadītāja kļūda darbā, attieksmē pret padotajiem vai vienkārši neatbilstība amatam.
Tā kā personāla novērtēšanas process Latvijā daudziem uzņēmumiem vēl ir neskaidrs, ir jāpēta šis vēl plaši nepazīstamais jautājums, lai pierādītu, ka darbinieku novērtēšanai ir svarīga nozīme. Patiesībā daudziem cilvēkiem, kuri vēl īsti neizprot darbinieku novērtēšanas nozīmi un patieso jēgu, var šķist, ka šis process ir sava veida darbinieku kontrolēšana un pārbaudīšana, ka vadītāji neuzticas saviem darbiniekiem, ka tie slikti veic savus pienākumus, vai vienkārši tāpat izraisīt negatīvu nostāju.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register