Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:287035
 
Author:
Evaluation:
Published: 27.01.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 18 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Vadītāja profesionalitātes jēdziens    4
1.1.  Profesionalitātes būtība    4
1.2.  Vadīšanas būtība un funkcijas    6
1.2.2.  Vadīšanas metodes    11
1.3.  Vadīšanas stils un veidi    14
2.  Vadītājam nepieciešamās prasmes    18
3.  Lēmumu pieņemšana un to izpildes kontroles organizēšana    21
4.  Vadītāja profesionalitātes analīze SIA „X”    25
4.1.  SIA „X” raksturojums    26
4.2.  Pētījuma metodes un mērķauditorijas raksturojums    27
4.3.  SIA „X” vadītāja vadīšanas prasmes    33
4.4.  Vadīšanas stils SIA „X”    34
4.5.  Lēmumu pieņemšana un to izpildes organizācija SIA „X”    35
5.  Vadītāja profesionalitātes pilnveidošanas iespējas SIA „X”    37
  Secinājumi    38
  Izmantotās literatūras un informācijas avotu saraksts    39
Extract

Ievads


Profesionalitāte - saistīta ar amatu un tam raksturīgiem uzdevumiem, kuros izpaužas ar attiecīgo amatu saistītās iegūtās zināšanas un nostiprinātās prasmes.( Ētikas kodekss, 2004).
Vadītāja zināšanas un prasmes pilnveido vadītāja profesionalitāti. Vadītāja profesionalitāte balstās uz kontaktu vadības prasmēm ar darbiniekiem, pilnveidotām pamata funkcijām (mērķu uzstādīšana, uzdevumu deleģēšana, darba kontrole u.c.), sapulču vadības prasmēm, darbinieku motivēšanu un prasmi vadīt komandu.
No vadītāja profesionalitātes ir atkarīgs vadīšanas process un tā rezultāti.
Autore šo darba tematu izvēlējās, jo šī tēma ir aktuāla. No vadītāja profesionalitātes ir atkarīgs uzņēmuma dzīvotspēja, ja uzņēmumu vadīs nemākulīgs vadītājs, tad uzņēmumam nebūs lemts pastāvēt. Ja uzņēmumu vada vadītājs, kuram ir nepieciešamās zināšanas un prasmes uzņēmuma vadībā un ja uzņēmums jau pastāv vairākus gadus, un tas pozitīvi attīstījies, uzņēmuma vadītāju var nosaukt par profesionāli. Arī vadītājs, kas ir uzņēmumu dibinājis, savu profesionalitāti ir pilnveidojis gadu no gada. Tāpēc darba autors par vadītāja profesionalitāti izvēlējās rakstīt, jo vēlējās noskaidrot, cik daudz zināšanu un prasmju ir nepieciešams, lai nostiprinātu vadītāja profesionalitāti.
Darba mērķis –pētīt un analizēt vadītāja profesionalitātes ietekmi uz organizācijas vadīšanu.
Darba uzdevumi:
1) pētīt un analizēt literatūru par vadītāja profesionalitāti;
2) analizēt vadītāja profesionalitāti SIA „X”;
3) izstrādāt priekšlikumus vadītāja profesionalitātes pilnveidošanai.
Pētījuma objekts – vadītāja profesionalitāte
Priekšmets – vadītāja profesionalitātes pilnveides iespējas SIA „X”.
Pētījuma metodes:
1. teorētiskā – literatūras analīze;
2. empīriskā – novērošana, anketēšana;
3. datu statistikas apstrāde.
Pētījuma bāze: SIA „X” vadītājs un darbinieki.

1.Vadītāja profesionalitātes jēdziens
1.1. Profesionalitātes būtība

Organizācijā aizvien vairāk tiek sagaidīts, ka vadītāji vienlaikus ir profesionāli. Nākotnē organizācijām būs nepieciešami tādi vadītāji, kas spēs atraisīt cilvēku ievērojamo potenciālu, iegūstot emocionālu atbalstu no viņiem. Vadītājiem ir jākļūst zinošākiem, radošākiem, iedvesmojošākiem un uzticamākiem, lai iekarotu savu darbinieku sirdi un prātus. (Ieviņa, 2005).
Vadītāja profesionalitāte ir zināšanas un prasmes. Tās nepieciešamas, lai vadītājs spētu izmantot uzņēmuma un darbinieku vadīšanā.
Vadīšana - lemšana, analīze, prognozēšana, plānošana, darbinieku motivēšana, vadāmo sistēmu organizēšana, kontrole un darbības koordinācija, lai pamatoti izvēlētos vadāmās sistēmas darbības mērķus un veiksmīgi tos sasniegtu. (Klauss, Brūvelis, Klausa, Ķēbers, Lauva, Rībena, Vašuks, 2003, 189).
Vadītāju – profesionalitātes attīstības centrālā vieta ierādāma ne tik daudz vadības prasmju apguvei vai pilnveidošanai, bet gan raksturīgo īpašību izkopšanai, kā arī vispārējās personības attīstībai, ko raksturo jaunas attieksmes un jaunu uzvedības modeļu apgūšana. Vadītājs par profesionāli var veidoties, analizējot savu un citu vadītāju pieredzi un mācoties no tās, tāpēc šajās programmās būtiskākā vieta tiek ierādīta indivīdam raksturīgo uzvedības modeļu analīzei, apzinātai maiņai un vispārējai personības attīstībai, izmantojot mācībās individuālo un grupu konsultāciju un pieredzes apmaiņas metodes.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −7,48 €
Work pack Nr. 1123942
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register