Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:305248
 
Author:
Evaluation:
Published: 21.01.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 11 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Privatizācijas process un problēmas    4
  A/s „Latvijas kuģniecība” attīstība pēc privatizācijas    9
  Secinājumi    11
  Izmantotā literatūras un avotu saraksts    12
Extract

IEVADS

Privatizācija ir viens no būtiskiem procesiem, kas veidoja Latvijas valsts ekonomisko pamatu pēc valstiskās neatkarības atgūšanas. Pārejas process no plānveida ekonomikas uz tirgus ekonomiku līdz ar pārmaiņām sociālajā un politiskajā sistēmā bija sarežģīts, tādēļ dažādi vērtēts. Privatizācijas rezultātā mainās privatizējamā valsts vai pašvaldības īpašuma objekta īpašnieks, un tās mērķis ir radīt labvēlīgu vidi privātā kapitāla darbībai tautsaimniecības attīstība interesēs.
Viens no tādiem valsts īpašumiem, kurš bija pakļauts privatizācijai bija „Latvijas kuģniecība”. Privatizācijas gaitu apvija daudzi skandāli, tiesvedības un politiski lēmumi dažādu valdošo partiju interesēs. Sākotnēji tik raitās valsts akciju sabiedrības „Latvijas kuģniecība” (LK) privatizācijas neveiksme izskaidrojama ar pretrunu privatizācijas noteikumos, kuros, no vienas puses, paredzēts izsoles process, no otras – pretendentu konkurējošas solīšanas process. Tā uzskata starptautiskās pretkorupcijas organizācijas „Transparency International” eksperts LK privatizācijas novērošanā Klods Hovnanians. Viņš personiski tikās ar Privatizācijas aģentūras (PA) darbiniekiem, finansu konsultantiem, LK vadību un ekspertiem, tai skaitā Latvijas Jūrniecības savienības speciālistiem. Tikai 2002.gada 5.jūnijā pēc vairākiem ļoti politizētiem privatizācijas mēģinājumiem, uzņēmums kļūst par publisku akciju sabiedrību. Kompānijas lielākais akcionārs ir Latvijas uzņēmums a/s Ventspils nafta.1

PRIVATIZĀCIJAS PROCESS UN PROBLĒMAS

Privatizējamās valsts akciju sabiedrības "Latvijas kuģniecība" (LK) privatizācijas gaitā bija paredzēts zināmu skaitu akciju pārdot arī bērniem bāreņiem un bez vecāku gādības palikušajiem bērniem. Bija sagatavots Ministru kabineta rīkojums par LK privatizācijas nosacījumiem, kas paredzēja, ka daļa no publiskajā piedāvājumā par privatizācijas sertifikātiem realizējamām akcijām jāpārdod bērniem bāreņiem un bez vecāku gādības palikušajiem bērniem tādā apmērā, lai katrs bērns varētu izmantot apmēram 20 viņa rīcībā esošos sertifikātus. Tāds lēmums tika pieņemts par akciju realizēšanu šādā veidā tādēļ, ka 1999.gadā PA bija saņēmusi Latvijas bērnu bāreņu aizbildniecības atbalsta fonda "Māra" priekšlikumu par speciālas LK akciju kvotas izveidošanu, lai bērni bāreņi varētu izmantot viņiem piešķirtos sertifikātus. Atbalsts šim priekšlikumam tika saņemts gan no Ekonomikas ministrijas, gan Labklājības ministrijas, gan Izglītības un zinātnes ministrijas, gan arī no Valsts bērnu tiesību aizsardzības centra. Bāreņu apzināšana prasīja daudz laika, un PA šā darba gaitā konstatēja, ka Latvijā nav nevienas valsts institūcijas, kuras rīcībā būtu pilnīga informācija par bērniem bāreņiem un bez vecāku gādības palikušiem bērniem. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −5,98 €
Work pack Nr. 1141473
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register