Mūzikas industrija jeb mūzikas bizness nodarbojas ar kompozīciju, ierakstu un koncertu pārdošanu. Mūzikas industrijā ir iesaistīti daudz dalībnieku un organizāciju, piemēram, mūziķi, kas rada un izpilda mūziku, kompānijas, kas ražo un pārdod mūzikas ierakstus (mūzikas izdevēji, producenti, studijas, ierakstu kompānijas, inženieri, mazumtirdzniecības un interneta veikali, autoratlīdzības organizācijas), kompānijas un organizācijas, kas atbild par koncertindustrijas virzīšanu (aģenti (booking agent), klubi/ koncerta vietas, to menedžeri, sponsori, ceļa apkalpe), personas, kas atbild par mūziķu karjera izaugsmi (mūziķu, grupu menedžeri), kā arī tie, kas iesaistīti mūzikas publiskošanā (žurnālisti, TV, radio, prese, internets) [32].
Šī brīža mūzikas industrija krasi atšķiras no tās, kas bija divdesmit gadus atpakaļ. Šobrīd digitalizācijas ietekmē fiziska mūzikas ierakstu loma ir zaudējusi savu sākotnējo būtību. Mūsdienās mūziku daudz lētāk un ātrāk var iegūt interneta vidē, lejupielādējot un, izmantojot kad vien ir tāda vēlme. Digitālās mūzikas sektors nojaucot robežas paplašina patērētāju izvēli, reizē attīsta savu uzņēmējdarbību un sasniedz visas pasaules patērētājus. Digitālās mūzikas tirgus nav nolēmis apstāties, bet tieši pretēji - paplašinās savu darbību starptautiski. …