Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Kvalitātes vadības sistēmas ietekmes novērtējums uz personāla darbu valsts pārvaldes iestādē

     

    Research Papers102 Management

12,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:638427
 
Author:
Evaluation:
Published: 11.07.2011.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 25 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    7
1.  Kvalitātes vadības loma valsts pārvaldē    10
1.1.  Kvalitātes vadības sistēma – vadības instruments    11
1.1.1.  Visaptverošā kvalitātes vadība    18
1.1.2.  ISO 9000 sērijas standarti    21
1.2.  Pakalpojums un pakalpojuma kvalitāte    24
2.  Pārmaiņu vadība – dinamisks un mērķtiecīgs process    28
2.1.  Svarīgākās valsts pārvaldes attīstības tendences Latvijā    29
2.2.  Pārmaiņu vadība organizācijā    31
2.2.1.  Pārmaiņu plānošana    31
2.2.2.  Pārmaiņu vadības modelis    33
2.2.3.  Personāls pārmaiņu procesos    41
3.  Personāla vadības nozīme kvalitātes pilnveidošanai pakalpojumu jomā    43
3.1.  Cilvēkresursu vadības stratēģiskā loma    48
3.2.  Personāla motivācijas būtība    52
3.3.  Iekšējās komunikācijas loma organizācijas darba organizēšanā    58
4.  Kvalitātes vadība Pārtikas un veterinārajā dienestā (PVD)    63
4.1.  PVD vēsture, struktūra un personāls    64
4.2.  PVD darbības jomas, vispārējs raksturojums un attīstība    72
4.3.  PVD kvalitātes vadības sistēma    78
5.  Praktiskais pētījums. PVD darbības modernizācijas rezultātu novērtējums    89
5.1.  Pētījuma programmas izklāsts    89
5.2.  Aptaujas rezultātu analīze    91
  Secinājumi un priekšlikumi    104
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    107
Extract

Secinājumi un priekšlikumi
1. Latvijas sabiedrība no valsts pārvaldes iestādēm pieprasa tādu pašu darba kultūru un pakalpojumu kvalitāti, kādu spēj nodrošināt komercsabiedrības.
2. Motivācija, kas valsts pārvaldes iestādes vadībai var likt pieņemt lēmumu ieviest kvalitātes vadības sistēmu:
ārējie klienti uzstāda augstākas prasības, jo ir pieraduši pie apkalpošanas līmeņa privātajā sektorā un vēlas adekvātu apkalpošanas līmeni valsts sektorā;
politiķi un augstākā vadība pieprasa paaugstināt pakalpojumu kvalitāti;
darbinieki vēlās strādāt sakārtotā vidē un nevēlas būt birokrāti, bet uz klientu orientēti pakalpojumu sniedzēji, kas var mazināt negatīvo attieksmi pret nodokļu administrāciju;
kvalitātes vadības sistēma var palīdzēt realizēt valsts pārvaldes iestādes stratēģiskās attīstības plānus.
3. Labākā prakse publisko pakalpojumu un valsts pārvaldes iestāžu darbības kvalitātes uzlabošanā:
kvalitātes vadības sistēmu ieviešana valsts pārvaldes iestādēs;
valsts pārvaldes iestāžu darbības orientācija uz klientu.
4. Ir jānovērtē, vai uzņēmuma darbinieki saprot paredzamo pārmaiņu nepieciešamību un metodes ar kādām šie mērķi tiks realizēti. Jebkuru pārmaiņu laikā liela nozīme ir saskarsmei un komunikācijai. Izmaiņu sasniegšana ir vienošanās starp vadītāju un darbiniekiem, un tai jābūt panāktai tādā veidā, lai tiktu ievērotas uzņēmuma darba efektivitāte un darbinieku intereses. Veicot lielas izmaiņas, tās iepriekš ir jāpārrunā ar darbiniekiem.
5. Kvalitātes vadības sistēmas ieviešana sniedz organizācijai vairākas priekšrocības, jo uzlabojas darba efektivitāte un klientu apmierinātība, tiek veikta kļūdu cēloņu novēršana pirms to izraisīšanās un tiek nodrošināta nepārtraukta darba pilnveide.
6. Kvalitātes vadības sistēma ir iestādes vadības instruments, kas palīdz definēt skaidras prasības, informēt par kvalitātes politiku un procedūrām, kā arī uzlabot komandas darbu.
7. Valsts pārvaldes iestādēs tikai ar standarta procedūru palīdzību var nodrošināt pakalpojumu vienveidīgu sniegšanu noteiktā teritorijā.
8. Kvalitātes vadības sistēmas ieviešana nodrošina darbinieku profesionālo izaugsmi, iekšējās darbības procesu un informācijas apmaiņu, nepārtrauktu organizācijas pilnveidošanos uz kvalitatīvāku pakalpojumu sniegšanu. Nodrošina materiālo un darbinieku resursu racionālu izmantošanu. Kvalitātes vadības sistēma palīdz noteikt iestādei sasniedzamos mērķus, definēt struktūrvienību un darbinieku atbildības un kompetences.
9. Personāla vadība ir paņēmienu kopums, ar kādiem ikviens vadītājs mēģina ietekmēt savu darbinieku rīcību konkrētu mērķu sasniegšanai. Tajā pašā laikā darbinieks ir vērtīgākais, dārgākais un jūtīgākais resursus, tādēļ pakalpojumu kvalitāte nevarēs augt ātrāk kā uzņēmuma prasme piesaistīt un noturēt augsti profesionālu personālu, radot visus nosacījumus maksimālai tā potenciāla izmantošanai. Lai vadītājs to izdarītu, viņam ir jāprot prasmīgi motivēt darbiniekus.
10. Izstrādājot uzņēmumā kvalitātes vadības sistēmu un pilnveidojot to, paralēli ir jāveic dažādus ar personāla motivēšanu saistītus pasākumus.
11. Organizācijas darba izpildes analīzes galvenais ieguvums ir personāla darba snieguma uzlabojums, kas nodrošina organizācijas funkciju efektīvu īstenošanu.
12. Valsts pārvaldes iestādes vadībai ir jānodrošina nepieciešamā komunikācija un darbinieku apmācība, jo tas ir svarīgs priekšnoteikums veiksmīgai kvalitātes vadības sistēmu ieviešanai un uzturēšanai.
13. Apkopojot aptaujas rezultātus par Pārtikas un veterinārā dienesta darbinieku viedokli un salīdzinot to ar 2003. un 2007. gadā veiktās aptaujas rezultātiem saistībā ar kvalitātes vadības sistēmas ieviešanu, autors secina, ka lielākā daļa darbinieku atbalsta kvalitātes sistēmas ieviešanu un ir apmierināti ar ieviešanas gaitu. Būtiskākie trūkumi ieviešanā saistīti ar darbinieku nepietiekošo izglītošanu un nepietiekošo iesaistīšanu sistēmas ieviešanā.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,27 €
Work pack Nr. 1316507
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register