Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
12,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:780014
 
Author:
Evaluation:
Published: 09.04.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Vadība psiholoģija – vadības zinātnes sastāvdaļa, starpdisciplināra zinātne, kuras pētīšanas priekšmets ir vadītāju darbība realizējot vadības funkcijas.
Vadītājs līderis – vadītājs ietekmē padotos ar personisko autoritāti un oficiālā statusa varu.
Efektīvs vadītājs: Zināšanas, augsts intelekta līmenis, pašanalīzes prasmes; Pieredze; Atbildīgums; Pašorganizētība; Pārliecība par savām spējām; Mērķtiecīgums un neatlaidība izvirzīto mērķu sasniegšanā; Labs piemērs, vārdu un darbu saskaņa; Grūtībās ir kopā ar padotajiem; Cieņa bez cenšanās iegūt popularitāti; Spēja informēt, iedrošināt un iedvesmot; Harizma; Kalps – vadonis (komplementaritātes princips); Spēja pieņemt pareizos lēmumus, apzināti riskēt un ieviest jauninājumus; Emocionālā līdzsvarotība, savaldība stresa apstākļos; Prasme risināt konfliktus; Empātija; Humors; Atvērtība, spēja mācīties un mainīties
Līdera pienākumi: a) pienākums pret mērķi: (definēt uzdevumu; norādīt mērķi; izveidot plānu; dot darbu un piešķirt līdzekļus; kontrolēt darba kvalitāti un izpildes laiku; pārbaudīt izpildījumu; pielāgot vai pārveidot. b) pienākumi pret indivīdu: (rūpēties par katra personīgajām problēmām; iedrošināt indivīdus; norādīt uz ieņemamo vietu; atzīt un izmantot indivīda spējas; apmācīt indivīdu). c) pienākumi pret grupu: (dot standartus; ievērot disciplīnu; uzturēt komandas garu; iedrošināt, dot motīvu, mērķi; norādīt apakšlīderus; nodrošināt saziņu grupas ietvaros; apmācīt grupu
Vadītāja vispārīgās prasmes: Izvēlēties pareizos cilvēkus; Apbalvot un pieprasīt disciplīnu; Motivēt padotos; Veidot sadarbīgas attiecības ar kolēģiem, sabiedrotajiem un kolēģiem; Sniegt personīgo piemēru, pārvarot grūtības.
Dž. Frenča un B. Reivina vadītāja varas tipoloģija: Atalgojuma vara; Piespiešanas vara (balstās uz bailēm); Autoritātes vara – kultūras vērtību, sociālās struktūras, ietekmīgas personas vai grupas noteiktas; Harizma; Informatīvā vara; Eksperta vara; Varas līdzsvara likums.
Intelektuālā stimulācija –1) vadītāji atbalsta padotos jaunā meklējumos, patstāvīgā domāšanā; 2) Rada labvēlīgu psiholoģisko klimatu, iegūstot emocionālu atbalstu no padotajiem, uzklausa individuālās vajadzības, izmanto deleģēšanu indivīdu personības izaugsmei; 3) Identitātes jautājums; 4) Pozitīva un ieinteresēta attieksme pret cilvēku; 5) Neatkarība; 6) Pozitīva attieksme pret cilvēkiem attieksme; 7) Padoto uztvere
Vadītājiem padoto uztveres procesā ir tieksme: 1) Attiecināt vispārējo priekšstatu par padoto uz tā atsevišķajiem dotumiem (gan lietišķajiem, gan personiskajiem); 2) Augstāk vērtēt tos darbiniekus, kas atbalsta vadītāju; 3) Augstāk vērtēt tos darbiniekus, kas izsaka vadītājam līdzīgas domas; 4) Zemāk vērtēt tos darbiniekus, kas neatbalsta vadītāju un izsaka pretējas domas vadītāja teiktajam; 5) Nepieņemt informāciju no tiem, kurus vērtē negatīvi.
Psiholoģiskās barjeras otra cilvēka uztverē: 1) Iecietīguma efekts – nepamatoti pozitīva padoto uztvere un viņu pozitīvo īpašību pārspīlēšana, nenovērtējot negatīvās īpašības. 2) Prokurora efekts – nepamatoti negatīva padoto uztvere un viņu negatīvo īpašību pārspīlēšana, nenovērtējot pozitīvās īpašības. 3) Sākotnējās pašnovērtēšanas negatīvās asimetrijas efekts – sākotnēji cita grupa tiek uztverta pilnīgāk un novērtēta pozitīvāk par savējo, bet tālākas izziņas procesā svešā tiek novērtēta arvien negatīvāk un uztverta arvien paviršāk, bet savējās grupas vērtējums attiecīgi pieaug; 4) Grupas favorītisma fenomens – tendence savas grupas biedrus vērtēt augstāk par citu grupu biedriem. Šāda tendence laika gaitā var radīt vadītājam tieksmi nevienādi vērtēt arī atsevišķus savas grupas biedrus, veicinot favorītismu savā grupā; 5) Savstarpīguma ilūzijas fenomens – tieksme uztvert citu cilvēku attieksmi pret sevi vienādu ar savu attieksmi pret citiem cilvēkiem; 6) Informācijas par nenotikušo nozīmīguma ignorēšanas fenomens.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,27 €
Work pack Nr. 1153880
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register