Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:805491
 
Evaluation:
Published: 08.05.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 2 units
References: Used
Extract

Loģistikas metodoloģija sniedz zinātniski pētniecības komponenšu raksturojumu - tās objekta, analīzes priekšmeta, pētniecības problēmas, pētniecības līdzekļu kopuma, kā arī rada priekšstatu par pētījuma objektu secību lēmuma pieņemšanas procesā [2,133]
Loģistikas teorijā tiek izdalītas šādas pētniecības pieejas:
• analītiskā;
• informācijas;
• mārketinga;
• integrētā [1,25].
Analītiskā pieeja ir klasiskā pieeja loģistikai kā zinātnei, kas nodarbojas ar materiālo vērtību plūsmām, problēmām un vadīšanu no produktu ražošanas līdz realizācijai.
Analītiskās loģistikas pamatā ir stabila teorētiskā bāze, kas pētījumos izmanto materiālo vērtību krājumu vadīšanas un pētījumu ekonomikas kibernētiskās un matemātiskās statistikas metodes un modeļus. Analītiskajai pieejai ir raksturīga samērā sarežģīta ekonomikas matemātiskā modeļa uzbūve, kas atspoguļo loģistikas problēmu specifiku. Turklāt problēmai jābūt precīzi formulēta bet modelim - realizējamam, ko sasniegt ir samērā grūti, ņemot vērā loģistikas objektu lielos apmērus (īpaši integrētās loģistikas sistēmas). Šādu modeļu īstenošana lēmumu pieņemšanā ir saistīta ar ļoti plašu izejošās informācijas un sarežģītu algoritmu lietošanu. Iepriekš minētās īpašības ir iemesls tam, ka praktiskās loģistikas modeļu un uzdevumu lietošana samazinās līdz ražošanas iekšējai loģistikas sistēmai. Daudziem nelieliem un vidējiem uzņēmumiem, kuri ir ieinteresēti ieviest integrēto loģistikas pieeju, analītiskā pieeja ir neērta un neefektīva.
Informācijas pieeja ir cieši saistīta ar attīstītu datoru tehnoloģiju. Šīs pieejas pamatā ir tas, ka, no vienas puses, var formulēt kopējo materiālo vērtību plūsmas vadīšanas problēmu, bet, no otras puses, - veidot problēmas risināšanas informācijas nodrošinājumu. Šī pieeja koncentrēta uz uzņēmumu menedžmenta funkcijām - plānošanu, materiālo resursu iegādi, ražošanu, gatavo produktu sadali u.c.
Informācijas pieejas teorētiskais pamats ir sistēmpieeja, kuru lieto loģistikas objektu modelēšanā. Šīs pieejas pamatstratēģija ir biznesa uzdevumu risināšana ar datoru palīdzību. Informācijas pieejas loģistikas piemērs ir plaši izplatītā sistēma MRP/DRP, ko lieto uzņēmumu darbības plānošanā, krājumu vadīšanā, materiālu resursu iegādē un gatavo produktu piegādē patērētājam. Līdzās šiem uzdevumiem tiek risināti arī citi atsevišķi optimizēšanas uzdevumi, piemēram, optimālās piegādes (pasūtījumu) noteikšana, produkcijas krājumu līmeņa noteikšana u.c. Tajā pašā laikā loģistikas sistēmām, būvētām uz informācijas izmantošanas pieejas principiem, trūkst elastīguma un dinamikas, kas nepieciešama tirgus ekonomikai.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register