Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:249399
 
Author:
Evaluation:
Published: 15.09.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 14 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
4.  Kārtība, kādā tiek veikta krājumu uzskaite    13
5.  Debitoru prasību uzskaite    15
6.  Naudas līdzekļu uzskaite    17
7.  Kreditoru uzskaite    19
8.  Ieņēmumu un izdevumu uzskaite    24
8.4.  Dāvinājumu un ziedojumu uzskaite    27
8.5.  Soda naudas    28
  Izmantotā literatūra    30
Extract

Grāmatvedības uzskaite pašvaldībās ir nedaudz atšķirīga no grāmatvedības uzskaites saimnieciskajā sektorā, lai arī uzskaites principi saglabājas tie paši.
Darba mērķis ir:
parādīt kā pašvaldībā tiek veikta ilgtermiņa ieguldījumu, krājumu, un pārējo saimniecisko operāciju uzskaite.
Tā kā es strādāju Brenguļu pagasta pašvaldībā par grāmatvedi, tad esmu centusies izprast publiskā sektora grāmatvedības uzskaites īpatnības, jo šeit uzskaite tiek veikta atbilstoši Minisrtu kabineta noteikumos minētajām funkcionālajām kategorijām, visus ieņēmumus un izdevumus klasificējot atbilstoši ekonomiskajām kategorijām. Grāmatvedības uzskaiti pašvaldībā reglamentē nolikums par grāmatvedības kārtošanu.
Ar 2007. gada 1.janvāri ir stājušās spēkā jaunās klasifikācijas, kuras balstās uz Eiropas kontu sistēmu.
Grāmatvedības politikas apraksts ir pašvaldības veidotās uzskaites iekšējs normatīvais akts, kas nosaka kārtību, kā apstiprināt, uzskaitīt, grāmatot saimnieciskos darījumus, kā reģistrēt, uzglabāt saimniecisko darījumu notikšanu apliecinošos dokumentus.
Izstrādātiem iekšējiem normatīvajiem aktiem ir jābūt ar juridisku spēku, tiem jāatbilst pastāvošai likumdošanai.
Par pārskatu sagatavošanas pareizību, uzrādītās informācijas pilnīgumu un atbilstību grāmatvedības uzskaites datiem, kā arī par grāmatvedības politikas izvēli un grāmatvedības organizācijas izveidi ir atbildīgs iestādes vadītājs.
Grāmatvedības uzskaite ir jāplāno un jāveic tā , lai finanšu pārskatu lietotāji gūtu pietiekamus un atbilstošus pierādījumus, ka grāmatvedībā un finanšu pārskatos nav būtisku neatbilstību, ka darījumi tiek kārtoti atbilstoši normatīvo aktu prasībām.
Jānodrošina vispārējo lietvedības prasību ievērošana, lai dokuments iegūtu dokumenta spēku.
Uzskaites kārtošanā jāievēro iekšējie kontroles principi, lai izietu no riska , ka grāmatvedības uzskaites sistēmā netiek reģistrēti visi saimnieciskie darījumi un nav nodrošināta precīza izdevumu uzrādīšana grāmatvedības uzskaitē atbilstoši darījumu notikšanas faktam.
Katras iestādes iekšējie normatīvie akti nosaka grāmatvedības uzskaiti, lai nodrošinātu saimniecisko darījumu izsekojamību, kā arī pilnīgu un precīzu attēlošanu elektroniskajos reģistros.
Valmieras rajona Brenguļu pagasta teritorija ir 100 km2 , t.sk. lauksaimniecībā izmantojamā zeme 3869.7 ha un 5001.4 ha meži. Iedzīvotāju skaits uz 01.01.2007. – 984.
Pagastā ir sākumskola, kurā no 1.līdz 4.klasei mācās 32 skolēni. Darbojas 5-6 gadīgo bērnu sagatavošanas grupa, kurā ir 8 bērni.
Brenguļu pagasta padome darbojas pamatojoties uz 1994.gatda 19.maija likumu „Par pašvaldībām” un 2005.gadā pieņemto Brenguļu pagasta padomes nolikumu. Pagasta padome darbojas 7 deputātu sastāvā. Priekšsēdētājas pakļautībā strādā 10 darbinieki. 2006.gadā, pēc vairāku gadu pārtraukuma, pagasta padome pārņēma savā ziņā komunālo pakalpojumu sniegšanu iedzīvotājiem.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register