Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:258685
 
Author:
Evaluation:
Published: 27.02.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 37 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    4
  Ievads    7
1.  Koncerna „Latvijas dzelzceļš” raksturojums    9
1.1.  Atsevišķu transporta veidu loma kopējā kravu pārvadājumu apjomā    9
1.2.  Mērķi un sasniegumi dzelzceļa transporta sistēmā    14
1.3.  Koncerna „Latvijas dzelzceļš” struktūra un tehniskais nodrošinājums pakalpojumu sniegšanai    18
1.4.  Personāla loma koncerna attīstībā    24
2.  Koncerna „Latvijas dzelzceļš” saimnieciskās darbības analīze    29
2.1.  Koncerna „Latvijas dzelzceļš” pakalpojumu apraksts un to analīze    29
2.2.  Kravas pārvadājumu tarifi    40
3.  Koncerna „Latvijas dzelzceļš” darbības finanšu analīze    44
3.1.  Horizontālā analīze    44
3.2.  Vertikālā analīze    51
3.3.  Koncerna „Latvijas dzelzceļš” finanšu koeficientu aprēķins    57
  Secinājumi un priekšlikumi    65
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    68
  Galvojums    70
Extract

Ievads
Dzelzceļa transportam ir ļoti svarīga loma jebkuras valsts ekonomiskajā attīstībā, jo tas nodrošina kravas pārvadājumus atbilstoši ražošanas vajadzībām, nodrošina normālu visu ekonomikas nozaru, reģionu un uzņēmumu funkcionēšanu un attīstību. Dzelzceļa transports – vitāli svarīga tautsaimniecības nozare, kas nodrošina valsts ekonomisko drošību un veselumu. Dzelzceļa transports pēc pārvadājumu apjomiem joprojām paliek masveida, ekoloģiski tīrs, salīdzinoši lēts un pieejams transporta veids. Ekonomisko pārmaiņu apstākļos, kas norisinājās Latvijā pēdējās desmitgadēs, dzelzceļa transports pierādīja savu sociāl–ekonomisko nozīmību.
Šobrīd valstij piederošā akciju sabiedrība „Latvijas dzelzceļš” ir lielākā kompānija Latvijas tranzītpārvadājumu tirgū.
Kravu pārvadājumi pa dzelzceļu šobrīd veido 52% no kopējā sauszemes kravu pārvadājumu apjoma, un šim rādītājam ir tendence nepārtraukti pieaugt. Dzelzceļa tranzītpārvadājumi sastāda 85% no visām kravām, kuras tiek pārvestas pa dzelzceļu; galvenokārt tās ir kravas no Krievijas un Baltkrievijas, kuras tiek nogādātas uz Latvijas ostām (tranzīta koridors austrumi – rietumi). Pie tam, 80% no tām veido piegādes uz trīs lielākajām Latvijas ostām – uz Rīgu, Ventspili un Liepāju. No austrumiem uz rietumiem galvenokārt ved naftu un naftas produktus, akmeņogles, minerālmēslojumu un ķīmiskas vielas. No austrumiem uz rietumiem ved galvenokārt pārtikas produktus un saimniecības preces.
Dzelzceļa tīkla galvenās priekšrocības Latvijā:
• tīkla sazarojums, kas savieno Rīgas, Ventspils un Liepājas ostas ar pārkraušanas punktiem, ar Krieviju, NVS valstīm un citiem reģioniem;
• sliežu ceļa platums (1520 mm) analoģisks kaimiņvalstu (Krievijas, NVS) dzelzceļa tīkla sliežu platumam;
• sazarots piebraucamo ceļu tīkls ostās, kas ļauj veikt kravas pārkraušanu tieši uz kuģi;
• mūsdienīgas tehnoloģijas, kuras ļauj ātri veikt kravu iekraušanu un izkraušanu;
• automatizēta, ar kaimiņvalstīm savienota kravu pārvadājumu vadīšanas sistēma, kura dod iespēju kontrolēt vilciena un vagonu kustību;
• elastīga cenu politika.
Jauni ekonomiskie apstākļi valstī prasa realizēt jaunas pieejas turpmākajai dzelzceļa transporta attīstībai Latvijā, efektīvai visu tā ražošanas nodaļu vadīšanai, ekonomiskās ieinteresētības attīstībai un augstas darba rezultativitātes stimulēšanai.
Tirgus sistēmas pārkārtošanās mūsu ekonomikā skar visas tautsaimniecības nozares, tai skaitā arī dzelzceļa transportu. Tas, savukārt, rada nepieciešamību meklēt efektīvākas metodes transporta vadīšanas jomā, jaunus saimniecības formēšanas mehānismus, kuros dominētu ekonomiskas vadīšanas metodes. Rodas nepieciešamība pāriet no komand-administratīvas vadīšanas sistēmas uz tirgus, ekonomiskām pārvaldes metodēm.
Mērķtiecīgi ir to paredzēt arī pasažieru pārvadājumu jomā. To organizēšanā un pārvaldīšanā ir noslēptas nozīmīgas rezerves, kuru izmantošana ļaus paaugstināt transporta darbības efektivitāti, ietekmēt ekonomisko pārmaiņu tempus valstī. Tāpēc ekonomisko reformu dzelzceļa transporta jomā apstākļos sevišķi aktuāla kļūst jauna ekonomiska pasažieru pārvadājumu vadīšanas mehānisma izstrāde.
Dotā diplomdarba mērķis ir veikt kompleksu koncerna „Latvijas dzelzceļš” darbības izpēti.
Dotā diplomdarba uzdevumi:
1. noteikt dzelzceļa transporta sistēmas mērķus un sasniegumus;
2. aprakstīt koncerna “Latvijas dzelzceļš” struktūru un tehnisko nodrošinājumu pakalpojumu sniegšanai;
3. noteikt atsevišķu transporta veidu lomu kopējā kravas pārvadājumu apjomā;
4. noteikt personāla lomu koncerna attīstībā;
5. aprakstīt koncerna “Latvijas dzelzceļš” pakalpojumus;
6. aprakstīt kravas pārvadājumu tarifus;
7. izanalizēt koncerna “Latvijas dzelzceļš” finanšu darbību;
Dotā diplomdarba uzrakstīšanas gaitā tika izmantota atbilstošas tematikas zinātniska literatūra un publikācijas periodiskos izdevumos; tika veikts LR CSP statistisko datu analīze, kā arī plaši izmantots primārais materiāls, ko autors ievāca VAS „Latvijas Dzelzceļš”.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −42,96 €
Work pack Nr. 1137838
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register