Pamatjautājumu un dažādu specifisku nianšu aplūkošanai pamatlīdzekļu uzskaitē tika izvēlēts uzņēmums SIA “ Cipari”, kas nodarbojas ar grāmatvedības pakalpojumu un finanšu konsultāciju sniegšanu.
Šajā uzņēmumā, ņemot vērā to, ka tas darbojas pakalpojumu sniegšanas sfērā, attiecīgi ir pamatlīdzekļi grāmatedības darba nodrošināšanai (datortehnika u.c. aprīkojums), kā arī administrācijas vajadzībām izmantotie pamatlīdzekļi.
Pamatlīdzekļu uzskaites organizācijas izpētes mērķi tika izvirzīti sekojoši:
Pamatlīdzekļu aprites procesa posmi uzņēmumā no iegādes brīža līdz to izslēgšanai;
Nolietojuma aprēķina finanšu grāmatvedībā un nodokļa vajadzībām aplūkošana
Iepazīšanās ar pamatlīdzekļu uzskaites un nolietojuma aprēķina reglamentāciju Latvijas Republikas likumdošanā un atsevišķu norādījumu salīdzinājums ar Starptautiskajos grāmatvedības standartos minēto.
Teorētiskās informācijas iegūšanai tika izmantoti Latvijas Republikas likumi, standarti, ministru kabineta norādījumi, kā arī dažādu atoru darbi, kuros aplūkoti ar pamatlīdzekļu uzskaiti saistītie jautājumi. Savukārt praktiskā iformācija tika iegūta, konsultējoties ar dotā uzņēmuma grāmatvežiem, kā arī izmantojot uzņēmuma dokumentus (grāmatvedības nolikumu, pamatlīdzekļu uzskaites dokumentu paraugus).
Bez tam, tika apskatīti arī jautājumi, ar ko izvēlētais uzņēmums savā pamatlīdzekļu uzskaitē šobrīd nesastopas, bet kas ir aktuāli (kā piemēram periodiski izmantojamu pamatlīdzekļu ietekme uz uzņēmuma ienākuma nodokli).…