-
Mārketinga koncepcijas attīstība
2011 - 2015 years
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Mārketinga koncepcijas | 4 |
1.1. | Ražošanas (produkcijas) koncepcija | 4 |
1.2. | Produkta koncepcija | 5 |
1.3. | Pārdošanas koncepcija | 6 |
1.4. | Patērētāja (pircēja) koncepcija | 8 |
1.5. | Sociālā mārketinga koncepcija | 9 |
2. | Mārketinga koncepcijas z/s „Zemgaļi” | 10 |
2.1. | Par saimniecību „Zemgaļi” | 10 |
2.2. | Ražošanas (produkcijas) koncepcija z/s „Zemgaļi” | 10 |
2.3. | Produkta koncepcija z/s „Zemgaļi” | 11 |
2.4. | Pārdošanas koncepcija z/s „Zemgaļi | 11 |
2.5. | Patērētāja (pircēja) koncepcija z/s „Zemgaļi” | 11 |
2.6. | Sociālā mārketinga koncepcija z/s „Zemgaļi” | 12 |
Secinājumi | 13 | |
Priekšlikumi | 14 | |
Izmantotā literatūra | 15 |
Secinājumi
1. Koncepcija ir nepieciešama, lai stimulētu sava uzņēmuma darbību.
2. Mārketinga koncepcija ietver domu, ka galvenais faktors, kas palīdz sasniegt organizācijas mērķus, ir – būt efektīvākiem par konkurentiem, patērētāju vērtības ir radīšanā, sniegšanā un komunicēšanā izvēlētajiem mērķa tirgiem.
3. Ražošanas koncepcija ietver ideju, ka patērētāji dod priekšroku produktiem, kas ir plaši pieejami un nav dārgi.
4. Produkta koncepcija ietver domu, ka patērētāji izvēlas tos produktus, kuri piedāvā augstāko kvalitāti, funkcionalitāti (lietošanas īpašības, dizainu, iesaiņojumu utt.) vai inovatīvas iezīmes.
5. Pārdošanas koncepcija ietver domu, ja patērētājus uz uzņēmumu atstātu bez uzmanības, tie nepirktu uzņēmuma produkciju pietiekamā apjomā.
6. Pircēja koncepcijas mērķis ir izzināt pircēju vajadzības un viņu reālo pirkuma vērtējumu un pielāgot produktu ražošanu un realizāciju šīm vajadzībām, turklāt darot to labāk un efektīvāk par konkurentiem.
7. Sociālā mārketinga koncepcijas uzdevums ir noteikt mērķa tirgu vajadzības, vēlmes un intereses un tad tās apmierināt efektīvāk un efektīvāk nekā konkurenti, vienlaikus saglabājot vai veicinot patērētāja un sabiedrības labklājību.
8. Ražošanas koncepcija z/s „Zālīši” nebūtu tā, pēc kuras vadīties uzņēmumam, jo liellopu iepirkuma cena ir zema, bet produkcija nav plaši pieejama.
9. Saimniecības liellopu gaļai ir laba kvalitāte, bet pārdošanas cena ir par zemu priekš labās kvalitātes. Ja paaugstināt produkta cenu, tad saimniecībā varētu darboties produkta koncepcija.
10. Pārdošanas koncepcija nevarētu darboties, jo gaļa ir viens no nepieciešamajiem pārtikas produktiem. Tai nav nepieciešama nekāda reklāma.
11. Pēc patērētāja koncepcijas zemnieku saimniecība nevarētu darboties, jo saimniecībai ir lielas ražošanas izmaksas, un tādu cenu, kādu vēlētos maksāt Latvijas pircēji, neatmaksājas pārdod savu produkciju.
12. Sociālā mārketinga koncepcija varētu darboties zemnieku saimniecībā, jo ir bioloģiska saimniecība, un cilvēki, kuri novērtē šādas produkcijas labās īpašības, iegādātos šādu preci.
Priekšlikumi
1. Saimniecība varētu darboties pēc produkta koncepcijas vai pēc sociālā mārketinga koncepcijas.
2. Uzskatu, ka labāk būtu attīstīt sociālā mārketinga koncepciju, jo cilvēki ar vien vairāk sāk skatīties uz veselīgu dzīvesveidu, ēst produktus ar mazāk kaitīgām vielām.
3. Saimniecībai ir jāveic tirgus izpēte, kur labāk varētu savu produkciju pārdot „pa tiešo”, nevis caur starpniekiem.
4. Zemnieku saimniecībai ir visas iespējas tikai attīstīties, jo gan pasaulē, gan Latvijā ir pieprasījums pēc liellopu gaļas.
…
Mārketinga koncepcija (marketing concept) – uzņēmuma darbības filozofija, kas virzīta uz klientu vēlmju un vajadzību apmierināšanu, nodrošinot panākumus uzņēmumā. Koncepcija ir nepieciešama, lai stimulētu sava uzņēmuma darbību. Mārketinga koncepcijas izmanto daudzas kompānijas gan lielas, gan mazas, taču vēl aizvien ir daudzas firmas, kuras nenovērtē mārketinga koncepcijas nepieciešamību. Uzņēmumi var izvēlēties vadīties vai nevadīties pēc mārketinga koncepcijām. Mārketinga koncepcija nemitīgi jāattīsta un jāpilnveido, nedrīkst ļauties "panākumu reibonim", jo pēc dažiem prāvākiem panākumiem var likties, ka darbs padarīts, lai gan līdz pilnvērtīgam mārketingam vēl tālu. Tas viss ir jāņem vērā Latvijas uzņēmējiem, kuri objektīvu apstākļu dēļ sāk nodarboties ar mārketingu, jāapgūst ārzemju uzņēmēju pieredze. Vienlaikus jāņem vērā, ka pie mums pastāv arī īpaši apstākļi, kuri varētu novest pie viltus mārketinga. Piemēram, dažs labs vadītājs, lai "neatpaliktu" vai apsteigtu konkurentus viņu centienos ātrāk "ieviest" mārketingu, iedibina savā uzņēmumā attiecīgus amatus, dienestus un uzskata pasākumu par īstenotu. Ir jāizprot, ka mārketingu nedrīkst ieviest formāli. Latvijā pārsvarā izmanto ražošanas un produkta koncepcijas, jo Latvijas tirgus vēl nav tik labi attīstījies, lai apmierinātu visas sabiedrības intereses, un lai nodrošinātu ekoloģiski tīru produkciju, nekaitīgu dabai. Mērķi: Noskaidrot, kādas ir mārketinga koncepcijas, un kā tās tiek pielietotas zemnieku saimniecībā, kur tiek audzēti gaļas liellopi. Uzdevumi: Sameklēt un apkopot visu pieejamo informāciju par šo tēmu; Izzināt, kādas mārketinga koncepcijas varētu tiek pielietotas zemnieku saimniecībā, kur tiek audzēti gaļas liellopi.
- Mārketinga attīstības dinamika un sabiedrības attieksmes izpēte par mārketinga galvenajiem elementiem
- Mārketinga koncepcijas attīstība
-
Mārketinga process pakalpojumu uzņēmumā - viesnīcā "Laine"
Research Papers24 Tourism, Traveling, Marketing, Advertising
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Mārketinga process pakalpojumu uzņēmumā - viesnīcā "Laine"
Research Papers for university24
-
Mārketinga attīstības dinamika un sabiedrības attieksmes izpēte par mārketinga galvenajiem elementiem
Research Papers for university25
Evaluated! -
"BTA" mārketinga stratēģija
Research Papers for university11
-
SIA "Televideotīkls" mārketinga politikas un darbības plānošana
Research Papers for university32
Evaluated! -
Mārketinga vēsture
Research Papers for university7