Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:258545
 
Evaluation:
Published: 24.04.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 6 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
  Reklāmas līdzekļu klasifikācija    3
  Reklāmas līdzekļu raksturojums    5
  Reklāma presē    5
  Poligrāfiskie reklāmas līdzekļi    7
  Vizuālie reklāmas līdzekļi    8
  Audioreklāma    10
  Reklāmas suvenīri un priekšmeti    13
  Vides reklāma    13
  Demonstrējošā reklāma    14
  Tiešais pasts    15
  Telefonu katalogi, uzziņu dienesti un reklāma Internetā    15
  Secinājumi    17
  Literatūras saraksts    18
Extract

Vienkāršākās reklāmas formas pastāvēja jau ilgi pirms mūsu ēras. Viens no pirmajiem reklāmas tekstiem, kas saglabājies līdz mūsu dienām, lasāms uz ēģiptiešu papirusa, tajā ziņots par verga pārdošanu: „Viņš lieliski dzird ar abām ausīm, redz ar abām acīm. Garantēta pieticība ēšanā, godīgums, pazemība.” Memfisas pilsētas drupās atrasti akmenī kalti reklāmas teksti. Viens no tiem: „Es, Rino no Krētas salas, pēc Dieva žēlastības tulkoju sapņus”. Senajā Grieķijā un Romā reklāmas sludinājumi tika rakstīti arī uz koka plāksnēm vai skaļi izsaukti ļaužu pulcēšanās vietās. Efektīvi un vieglāk izgatavojami, tāpēc arī vairāk izplatīti bija uzraksti uz sienām („graffiti”). Šādā veidā tika paziņots gan par gladiatoru cīņām, gan vergu un mājdzīvnieku pārdošanu. Veicot arheoloģiskos izrakumus Pompejā, kura pateicoties vulkāna izvirdumam ir lieliski saglabājusies, zinātnieki konstatēja, ka reklāma ir aptvērusi visas dzīves jomas- ekonomiku, politiku, izklaides u.c.
Par drukātās reklāmas pamatlicēju Eiropā tiek uzskatīts ārsts Teofrasts Renostro, kurš 1630.gadā Parīzē izveidoja izziņu biroju, kas sāka publicēt reklāmas sludinājumus „Franču avīzē”. Par pirmo šajā avīzē publicēto sludinājumu tiek uzskatīts paziņojums par atalgojuma izsniegšanu, ja tiks norādīta 12 nozagtu zirgu atrašanās vieta.
Nedaudz vēlāk avīzes sāka publicēt vienkāršus tirdznieciska rakstura sludinājumus, galvenokārt par tējas, kafijas, šokolādes u.c pārtikas produktu vairum- un mazumtirdzniecību. Laikam ejot šo sludinājumu stils un noformējums mainās, cenšoties piesaistīt lasītāju uzmanību.
Amerikas kolonijās viena pirmajām avīzēm, kas specializējās reklāmas sludinājumu publicēšanā bija „Boston Newsletter” (1704.g.). Ar Bendžamina Franklina vārdu saistās reklāmas uzplaukums Amerikas Savienotajās Valstīs – ne velti viņu dēvē par amerikāņu reklāmas tēvu. Ļoti daudz reklāmas tika publicēts B.Franklina 1729.gadā dibinātājā „Gazett”. Vēlāk, kad 1839.gadā tiek izgatavotas pirmās fotogrāfijas, reklāmas teksti tiek papildināti ar fotogrāfijām, radot patiesīguma un pierādījumu efektu. Reklāma kļūst par vienu no necenu konkurences metodēm, par vienu no mārketinga funkcijām. Ar reklāmu sāk nodarboties speciālas firmas un aģentūras. Pirmais reklāmas aģents ASV V.Palmers 1841.gadā sāk slēgt līgumus ar izdevejiem par reklāmas laukumu pirkšanu laikrakstos. Pirmā reklāmas aģentūra, kas sāka veidot reklāmas tekstus un organizēt reklāmas kampaņās tika dibināta 1890.gadā Filadelfijā. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register