Term Papers
Business and Law
Marketing, Advertising
Individuālā uzņēmuma "Zaiga" mārketinga stratēģijas izveide-
Individuālā uzņēmuma "Zaiga" mārketinga stratēģijas izveide
Nr. | Chapter | Page. |
ANNOTATION | 8 | |
IEVADS | 8 | |
1. | MĀRKETINGA STRATĒĢIJAS BŪTĪBA | 10 |
2. | UZŅĒMUMA ”ZAIGA”DARBĪBA | 25 |
2.1. | Uzņēmuma raksturojums | 25 |
2.2. | Pakalpojumu sortiments un tā raksturojums | 26 |
2.3. | Pakalpojumu mārketings | 28 |
3. | UZŅĒMUMA VIDE | 37 |
3.1. | Uzņēmuma iekšēja vide | 38 |
3.2. | Uzņēmuma ārējās vides raksturojums | 45 |
3.2.1. | Uzņēmuma mikrovide | 46 |
3.2.2. | Uzņēmumamakrovide | 52 |
3.3. | Mērķtirgus analīze | 42 |
3.4. | Konkurence | 60 |
3.5. | SVID (SWOT) analīze salona „Zaiga” | 66 |
4. | MĀRKETINGA STRATĒĢIJAS IZSTRĀDE | 73 |
IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN INFORMĀCIJAS AVOTU SARAKSTS | 82 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Pētot un analizējot uzņēmuma “Zaiga” darbību, autore ir nonākusi pie šādiem secinājumiem:
1. Uzņēmumam ir liela attīstības perspektīva un iespējas pie nosacījuma, ka veiksmīgi tiks realizēta uzņēmuma mārketinga stratēģija.
2. Skaistumkopšanas pakalpojumu tirgus ir visai piesātināts tāpat, kā daudzi citi, arī tajā valda sīva konkurence, līdz ar to veikta konkurentu analīze un citi nepieciešamie pasākumi.
3. IU „Zaiga” mērķis ir veikt ilgstošu, sistemātisku ekonomisku darbību un kapitāla ieguldīšanu, kas vērsta uz pakalpojumu sniegšanu, kā arī pircēju saglabāšanu un jaunu klientu piesaisti.
4. IU „Zaiga” mērķtirgus ir visi Strenču pilsētas un tās tuvākas apkārtnes iedzīvotāji.
5. Cena ir svarīgs skaistumkopšanas pakalpojumu rādītājs, kuri lielā mērā nosaka mērķauditorijas izvēli. Cenas ziņā nav iespējamas lielas svārstības, par cik tā lielā mērā atkarīga arī no konkurentiem, kuri visās jomās cenšas ražot analogus pakalpojumus tai pašai mērķauditorijai.
6. Pēc analīzes rezultātiem nopietnākais „Zaiga” konkurents ir frizētava „Stella”, kas piedāvā līdzīga satura pakalpojumus tai pašai mērķauditorijai. Pārējie konkurenti ir nelieli, tomēr jāņem vērā to spēja attīstīties un izvirzīties dotajā tirgū. Līdz ar to uzņēmumam nepieciešams patstāvīgi attīstīties un sekot līdzi konkurentu aktivitātēm, pilnveidot sevi, savus darbiniekus, strādāt ar klientiem.
7. Pakalpojumu virzīšanas tirgū ir komunikāciju veidošana starp mērķpircējiem, lai izplatītu informāciju par uzņēmumu un tā pakalpojumiem un motivētu pircēju iepirkties. Frizētava “Zaiga” strādā ar nolūku palielināt pārdošanas apjomu, t.sk., uzlabot arī klientu darbības rezultātus, veicināt pakalpojumu virzību tirgū.
8. Jāatceras, ka pats labākais pakalpojums pasaulē nebūs nevienam vajadzīgs, ja klienti nezinās par tā esamību. Līdz ar to viens no pakalpojumu mārketinga likumiem ir - Reklamējies, kā gan citādi tevi pazīs un tavu pakalpojumu pirks.
9. Frizētavu darbinieks ir cieši iesaistīts kosmētiskā pakalpojuma sniegšanas procesā, ļoti svarīgas ir klienta un personāla savstarpējās attiecības (tātad liela nozīme ir verbālajai un neverbālajai komunikācijai).
10. Pakalpojuma tirgu ļoti liela nozīme ir personālam. Friziera profesijā nevar iestāties mirklis, kad to var uzskatīt par apgūtu līdz galam, jo tiek izmantoti aizvien jauni materiāli, jauni instrumenti, mainās klientu vēlmes un vajadzības.
11. Skaistumkopšanas pakalpojumu tirgu biežāk mainās mode un materiāli. Pakalpojumu izmantojot, cilvēki būtisku uzmanību veltī komfortam un ērtībām.
12. Parasti skaistumkopšanas salonu pakalpojumu sniegšanā ir vērojama lielāka vai mazāka sezonalitāte, jo nereti klienti apmeklē salonus tikai pirms kāda svarīga pasākuma vai svētkiem (Ziemassvētki, Jaunais gads, kāzas). Lielāka aktivitāte salonu apmeklēšanā ir vērojama arī, tuvojoties pavasarim un vasarai.
Uzņēmuma mārketinga darbību pilnveidošanai autors piedāvā sekojošus priekšlikumus:
1. Uzņēmuma “Zaiga” pakalpojumu pārdošanas tirgus daļas paplašināšanā liela nozīme ir jaunu mērķpircēju meklēšana, izzinot iespējamā klienta specifiskās intereses un prasības, pielāgot savus pakalpojumus šīm interesēm un prasībām, reizē dibinot ar pircējiem kontaktus, kas, savukārt, dod iespēju uzņēmumam ietekmēt pircēja izvēli.
…
Diplomdarba darba tēma ir „ Individuāla uzņēmuma „Zaiga” mārketinga stratēģijas izveide”, tā ir saistīta ar uzņēmuma „Zaiga” darbības analīzi un nākotnes pilnveidošanas iespējām. Darba mērķis ir vispusīgi apskatīt esošo situāciju, balstoties uz vispārējo teoriju analizēt to un izstrādāt uzņēmumam atbilstīgu stratēģiju, ka arī ieteikt vēlamākās mārketinga stratēģijas darbības, kas nākotnē varētu nest peļņu un veicināt uzņēmuma attīstību. Šī mērķa sasniegšanai jāveic sekojošie uzdevumi: 1. Izvērtēt teorētisko bāzi par mārketinga stratēģijas būtību. 2. Novērtēt pašreizējo situāciju uzņēmuma. 3. Izstrādāt ieteikumus uzņēmumam „Zaiga” mārketinga stratēģijas izveidei. Darbs sastāv no ievada, 4 nodaļām, izmantotās literatūras un informācijas avotu saraksta un pielikumiem. Ievadā tiek izskatīta izvēlētās tēmas aktualitāte, noteikti darba mērķis un uzdevumi. Pirmajā nodaļā tiek izskatīta mārketinga stratēģijas būtība, nozīme un pielietojamās metodes. Otrā nodaļa tiek raksturots uzņēmums, pakalpojumu sortiments, kā arī mārketinga instrumentu izmantošana skaistumkopšanas nozarē. Trešā nodaļa analizēta uzņēmuma iekšējā, kā arī tiešā un netiešā ārējā vide, veikta SVID analīze, apskatīti uzņēmuma trūkumi, priekšrocības, iespējas un draudi. Diplomdarba darba ceturtajā nodaļā noteikti uzņēmuma ieteicamie stratēģiskie virzieni, kas norāda uz iespējamās efektivitātes pilnveidošanu. Darba izstrādē tiek izmantotas ekonomiskās, statistiskās un grafiskās analīzes metodes, balstoties uz kurām noslēgumā tiek izdarīti secinājumi un priekšlikumi. Diplomdarba izstrādē izmantota profesionālā literatūra – darbi par mārketingu, mārketinga stratēģiju, internetā pieejamie resursi. Diplomdarba darba apjoms ir 88 lappuses, tajā ievietoti 16 attēli, 7 tabulas un 3 pielikumi.
- Individuālā uzņēmuma "Zaiga" mārketinga stratēģijas izveide
- Mārketinga plāns
- Uzņēmuma "Gardums" mārketinga vides analīze
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Uzņēmuma "Gardums" mārketinga vides analīze
Term Papers for university25
-
Mārketinga plāns
Term Papers for university48
-
Tirgzinības stratēģijas pilnveidošana vairumtirdzniecības uzņēmumā
Term Papers for university31
-
Reklāmas veidošanas īpatnības uzņēmumā AS "Laima"
Term Papers for university67
Evaluated! -
Mārketinga plāns SIA "Briga plus" žurnāla "Sakaru Pasaule" virzīšanai tirgū
Term Papers for university50
Evaluated!