Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:349893
 
Author:
Evaluation:
Published: 09.05.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Not used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    3
  Ievads    4
1.  Cenas efekts    12
2.  Galējā derīguma mazināšanas efekts    13
3.  Ienākuma efekts    13
4.  Aizvietojuma efekts    14
5.  Patērētāja ienākumi    15
6.  Citu preču cenas    16
7.  Subjektīvais preces novērtējums    16
8.  Pircēju skaits    17
9.  Cenu un ienākumu prognozes    18
10.  Jaunas preces un preču kvalitāte    19
11.  Preču pārdošana uz kredīta    20
12.  Klimatiskie apstākļi    20
13.  Politiskie un sociālie „sprādzieni”    21
III.  Patērētāja preferences    22
IV.  Patērētāja līdzsvars un patērētāja ieguvums    24
  Izmantotās literatūras un informācijas avotu saraksts    29
Extract

Ievads
Agrāk kāzas organizēja vedēji, radinieki, draugi un reti, kad sveši cilvēki. Kā pirmie kāzu organizēšanā aizsācēji bija kāzu vadītāji, jo sāka piedāvāt sev pazīstamus fotogrāfus, māksliniekus. Pirmais no kāzu vadītājiem, kas dibināja savu pasākumu rīkošanas aģentūru bija aktieris Guntars Āboliņš. Šobrīd par šo uzņēmumu nav nekas zināms, bet viņam ir aktieru profesijas sekotāji.
Profesionāli ar kāzu organizēšanu pirmās nodarbojās reklāmas aģentūras, kuras rīko pasākumus. Klientam veidojās uzticība pret šīm aģentūrām jau iepriekšējā saskarsmē. Tas nozīmē, ka pirmie kāzu organizēšanas pakalpojumus izvēlējās turīgi cilvēki, jo viņiem bija vajadzīgs grandiozi un kvalitatīvi organizēts pasākums. Pēdējos gados Latvijā attīstās kāzu aģentūru bizness, bet tas ir nestabils. Rezultātā pats pirmais uzņēmums, kas nodarbojās tikai ar kāzu pakalpojumu sniegšanu, tika likvidēts. Nākamais jau bija veiksmīgāks un tiek uzskatīts par pirmo kāzu aģentūru Latvijā. SIA ”Kāzu aģentūra” dibināja reklāmas aģentūras īpašnieks un darbinieks. Pirmo klientu uzticība tika gūta balstoties uz iepriekšējo darbību reklāmas jomā.

Tas, ka šādi uzņēmumi veidojas ar vien vairāk, nozīmē, ka pieprasījums ir, bet tajā pašā laikā tie nevar pastāvēt bez citu pakalpojumu sniegšanas. Pirmā kāzu aģentūra tikai dibināta 2003. gada aprīlī, tas ir pirms diviem gadiem. Šobrīd šos pakalpojumus piedāvā vairāk kā desmit uzņēmumi, no kuriem tikai trijiem tā ir kā pamatnodarbošanās.

Hipotētiski varētu iedalīt potenciālos klientus vairākās daļās:
1. Tās kāzas, kuras ietekmē cena un patērētāju ienākumi. Visbiežāk paši cilvēki rīko kāzas un neizmanto kāzu rīkotāju pakalpojumus. Cenšas atrast visu pēc iespējas lētāk, un reti, kad domā par kvalitāti.
2. Kāzas, kuras ietekmē cena un patērētāju ienākumi, bet tajā pašā laikā cilvēki vēlas kvalitāti. Šī ir pozīcija, kas ir pētāma vairāk, jo tās pieprasījuma apjomu ļoti ietekmē dažādi ārpus cenu faktori. Šādām kāzām mēdz ņemt kredītus, krāt naudiņu gadiem un pēc tam atļauties izmantot kāzu rīkotāju pakalpojumus.
3. Kāzas, kur patērētājam ir augsti ienākumi un nav tik svarīgas cenas, bet gan noteicošā ir kvalitāte. Šādām kāzām visbiežāk izmanto kāzu organizēšanas pakalpojumus – tas nenozīmē, ka tieši kāzu aģentūru pakalpojumus, šādus pakalpojumus sniedz arī dārgas reklāmas aģentūras, kuras pastāv ilgāk nekā kāzu aģentūras, un, kurām rezultātā ir stabilāks brends, lielāka uzticība. Šos klientus maz vai nemaz ietekmē cena. Noteicošie ir ārpus cenas faktori.
Ņemot vērā šādas hipotēzes kā mērķis tiek izvirzīts - noteikt kādi ir ietekmējošie lielumi, kuri iedarbojas uz kāzu organizēšanas pakalpojumu pieprasījumu Latvijā.
Izejot no mērķa par uzdevumu tiek izvirzīti:
1. Noteikt plānoto un reālo pieprasījuma kāzām pēc to budžetiem.
2. Noteikt kādi ir galvenie kāzu organizēšanas pakalpojumiem pieprasījumu ietekmējošie faktori.
3. Noskaidrot kādas ir kāzu pakalpojumu patērētāja preferences.
4. Noteikt vidējo robežderīgumu pieciem galvenajiem kāzu pakalpojumiem. Salīdzināt ar trijām SIA ”Kāzu Aģentūra” rīkoto kāzu tāmēm un iegūt patērētāja ieguvumu.

Problēma ir tajā, ka skatoties statistiku, cik Latvijā gadā ir vidēji kāzu, top skaidrs, ka patiesībā tas ir ļoti mazs procents, kas izmanto kāzu organizatoru pakalpojumus. Un nav skaidrs vai tas ir tāpēc, ka šis pakalpojums Latvijā ir samērā jauns, vai arī tam ir cenas faktors.

Izmantotās pētniecības metodes:
1. Teorētiskās pētniecības metodes:
 literatūras analīze,
2. Empīriskās pētniecības metodes:
 anketēšana,
 datu matemātiskā apstrāde un analīze.
Pētījuma bāze : SIA ”Kāzu Aģentūra”

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register