Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:367460
 
Author:
Evaluation:
Published: 10.11.2008.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Viens no reklāmas uzdevumiem ir ietekmēt tās adresātu priekšstatus par reklamēto produktu.

Reklāmas objekta tēls reklāmas psiholoģijā ir aktuāla tēma, jo cilvēks izvēlas produktu, nevis balstoties uz objektīvajām produkta īpašībām, bet gan – balstoties uz produkta tēla īpatnībām, proti, balstoties uz saviem priekšstatiem par produktu.

Kas tad ir priekšstats? Priekšstats ir no pieredzes izrietoša gatavība relatīvi konstantā veidā vērtējoši reaģēt uz objektu.

Paskaidrojot šo definīciju, tiek izdalīti 4 būtiski elementi:
- no pieredzes – priekšstati nav iedzimti, tos iegūst dzīves laikā;
- relatīvi konstanti – priekšstati ir noteiktā laika intervālā nemainīgi, konstatējami, aprakstāmi;
- vērtējoši – priekšstati nav nedz fakti, nedz objektīvas produkta īpašības, bet gan subjektīvi pārdzīvojumi. Vērtēšana tiek veikta saistībā ar personīgajiem motīviem;
- uz objektu – priekšstati nepastāv paši par sevi, bet gan attiecas uz konkrētu objektu, jeb uz uztvertajām objekta īpašībām.

Runājot par reklāmas objekta tēlu, nereti tiek lietots vārds imidžs, kas pārklājas ar „priekšstata” jēdzienu. Proti – objekta imidžs ir cilvēka priekšstats par to. Vārds „imidžs” ir stiprāk iesēdies mūsu apziņā, jo to izmanto mārketingā. Tāpat arī vārds imidžs vairāk tiek attiecināts uz priekšstatiem par produktu – īpaši par preču zīmēm un organizācijām. Kā arī tradicionāli lielāka interese tiek izrādīta par produkta imidžu sabiedrībā vai noteiktā mērķauditorijas grupā.

Priekšstati par produktu un tos ietekmējošie elementi
Reklāma nav vienīgais mārketinga instruments, kas ir izmantojams, lai veidotu vai mainītu cilvēku priekšstatus par produktu. Piemēram, viegli uztverami tehniskie produkta uzlabojumi bieži liek pārvērtēt jau zināmo produktu – t.i. mainīt priekšstatus par to. Tātad – oriģināls produkts atstāj arī atbilstošu iespaidu. Piemēram – Iphone ar skārienjūtīgo ekrānu.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −2,48 €
Work pack Nr. 1136696
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register