Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:407105
 
Author:
Evaluation:
Published: 16.07.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Jaunu produktu izstrādes stratēģija    1
2.  Ideju izvirzīšana un apspriešana    3
3.  Ideju atlase un vērtējums    4
4.  Produkta koncepcijas izstrāde un testēšana    5
5.  Mārketinga stratēģijas izstrāde    5
6.  Produkta ražošanas un pārdošanas iespēju analīze    6
7.  Produkta izstrāde un izmēģinājumi    6
8.  Tirgus testēšana    7
9.  Produkta ražošana un virzīšana tirgū    7
10.  Inovācijas rašanās    8
11.  Ideju novērtēšana katrā jaunā produkta izstrādes pakāpē    9
12.  Inovācija Latvijas tirgū    10
  Bibliogrāfiskais saraksts    11
Extract

Mūsdienu apstākļos, kad strauji attīstās ražošanas tehnika un tehnoloģija un ātri mainās patērētāju pieprasījums, uzņēmumi nedrīkst paļauties tikai uz esošajiem produktiem, kurus tie piedāvā tirgū šodien, ir jācenšas piedāvāt arvien jaunus produktus. Pretējā gadījumā konkurenti var apsteigt šo vajadzību apmierināšanā.

Ko nozīmē “jauns produkts1”? No tirgzinības viedokļa pastāv dažas jaunu produktu kategorijas, kas atšķiras pēc jauninājuma pakāpes gan attiecība uz uzņēmumu, gan patērētāju:
 oriģināli produkti, kuri līdz šim vispār nav bijuši tirgū;
 uzlaboti produkti, kuri nav oriģināli, bet ir būtiski pilnveidoti produkti;
 modificētie produkti, kuri nav būtiski pilnveidoti, bet tomēr atšķiras no esošajiem;
 esošu produktu sortimenta palielinājums.

Jebkurā gadījumā tikai pats patērētājs novērtē produkta jauninājuma pakāpi. Tikai pēc viņa lēmuma par produkta pirkumu uzņēmumam būs skaidrs: vai tirgus atzīs vai neatzīs šo jauninājumu. To izlaide ir saistīta ar lielu risku un augstām izmaksām. Turklāt, risks, ka pircējs var neatzīt jauno preci, ir lielāks nekā tās radīšanas risks.

Šādas parādības izraisa daudzi cēloņi:
 laba ideja nevar tikt realizēta tirgū, ja tiek pārvērtētas tā iespējas;
 moderna dizaina, iesaiņojuma trūkums;
 vajadzīgās reklāmas trūkums;
 pārlieku augsta cena;
 nedrošas pozīcijas tirgū.
Galu galā, neraugoties uz preces nenoliedzamo jaunumu, konkurents to var apsteigt vairākās pozīcijās.
Jaunu produktu ieviešanas stadijā svarīgi ir arī pilnveidot jaunu produktu izstrādes un attīstīšanas procesa vadīšanas metodiku un lietot visjaunākās vadīšanas organizācijas metodes.
Uzņēmumi var plānot divus iespējamos virzienus, kā apmierināt vajadzības pēc jaunievedumiem:
 jaunu produktu iegādi – tas ir, iegādāties var vai nu patentu uz jauno preci, kļūstot par
patentturētāju, vai arī licenci uz jauno preci, organizējot tās ražošanu.
 jaunu produktu izstrādi un attīstīšanu ar saviem resursiem – šeit ir divi pamatvirzieni:
a)uzņēmums var organizēt savu iekšējo produktu attīstīšanas procesu atsevišķa
menedžera vadībā, izveidojot dienestu, kas veic šo darbu.
b)jauno preci var attīstīt pēc līguma, proti, pasūtīt to dažādiem aģentiem, uzticēt
zinātniskās pētniecības organizācijām tās projektēšanu, izstrādi utt.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register