Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
21,48 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:407899
 
Author:
Evaluation:
Published: 25.05.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 18 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    3
  Annotation    4
  Ievads    5
1.  Tirgvedības funkcija un tās nozīme uzņēmuma saimniekošanā    8
1.1.  Tirgvedības funkcija    8
1.2.  Tirgvedības iekšējā vide    10
1.3.  Tirgvedības ārējā vide    13
1.3.1.  Tirgvedību tieši ietekmējošā ārējā vide    13
1.3.2.  Tirgvedību netieši ietekmējošā ārējā vide    21
1.4.  Tirgvedības pasākumu komplekss    25
2.  Uzņēmuma „Nestlē” raksturojums    28
2.1.  Uzņēmuma „Nestlē” vēsture    28
2.2.  Uzņēmuma „Nestlē” produkti un to izplatīšanas kanāli    29
3.  Tirgus pētījumu veidi uzņēmumā „Nestlē”    32
3.1.  Tirgus pētījumu nepieciešamība    32
3.2.  Tirgus pētījumu veidi    33
3.3.  Uzņēmumā „Nestlē” pielietoto tirgus pētījumu raksturojums    40
4.  Reklāma    43
4.1.  Reklāmas ietekme uz patērētāju    43
4.2.  Produkts „Nescafē”    46
4.2.1.  Produkta „Nescafē” vēsture    46
4.2.2.  Produkta „Nescafē” sadalījums    47
4.2.3.  Produkts „Nescafē” kafijas mixes    49
  Secinājumi un priekšlikumi    53
  Izmantotās literatūras saraksts    55
Extract

Deviņpadsmitajā gadsimtā valdīja uzskats, ka cilvēki pirks jebko, kas būs pietiekami lēts. Šim uzskatam bija arī zināms pamats, jo līdz ar tvaika dzinēja izgudrošanu radās iespēja ražot ļoti lētu masveida produkciju. Tā kā rūpnieciski izgatavotās preces tika pārdotas desmitreiz lētāk nekā tās, kas tika izgatavotas ar rokām, vairākums cilvēku bija ar mieru tas iegadāties, kaut arī preču kvalitāte bija zema vai arī preces ne vienmēr pilnība atbilda pircēja vajadzībām. Līdz ar to ražotāju vidū valdīja uzskats, ka galvenais ir nodrošināt efektīvu ražošanas procesu, citiem vārdiem sakot, ražošana tika uzskatīta par uzņēmuma darbības pamatfunkciju. Šo pieeju sauc par ražošanas pilnveidošanas koncepciju. Līdzīgs uzskats vēl joprojām dominē tirgos, kur pieprasījums pēc precēm ievērojami pārsniedz piedāvājumu, piemēram, atsevišķās „trešās pasaules” un Austrumeiropas valstīs.
Paaugstinoties vispārējam labklājības līmenim, pircēji vairs nevēlās pirkt masveida produkciju. Pasplašinoties noieta apjomam, ražotāji spēja gūt peļņu, arī ražojot masveida produkciju. Tas radīja iespēju izgatavot arī nestandarta izstrādājumus. Papildus ražošanas izmaksas, kas radās, izgatavojot preces, kuras apmierinātu īpašas pircēju vajadzības vai vēlmes, neradīja ražotājiem zaudējumus [4, 2].
Mārketinga process ir aktīva dzīves sastāvdaļa – jebkura ikdienas situācija, piemēram, apģērba iegādāšanās, laikraksta lasīšana, ceļošana utt. Un katra no situācijām ir saistīta ar mārketingu. Pašiem neapzinoties, kā un kad piedalāmies mārketinga procesā – izvēloties sev apģērbu, piemeklējam sev vēlamo modeli un piemērotāko krāsu, interesējamies par ražojuma kvalitāti , preču zīmi, gaidām atlaides sezonas precēm, iepazīstamies ar apģērba auduma sastāvu un tā kopšanas noteikumiem, konsultējamies ar draugiem, kolēģiem vai kaimiņiem. Šādā neapzinātā veidā veicot mārketinga izpētes un analīzes procesu [5, 5].
Mūsdienas tirgus ir piesātināts ar dažādiem produktiem un pakalpojumiem. Katrs uzņēmums mēģina atrast tirgū savu vietu un radīt produktu, kurš ieinteresēs patērētājus, lai nodrošinātu sev peļņu. Šajā situācijā veiksmīga mārketinga darbība iegūst aizvien lielāku nozīmi – ar tās palīdzību ir iespējams nodrošināt patērētāju uzmanību un preces noietu.
Mārketings laika gaitā ir kļuvis aizvien sarežģītāks, lai izveidotu labu un konkurētspējīgu mārketinga plānu, jāveic rūpīga apkārtējās vides, konkurentu darbības, patērētāju vēlmju un iespēju analīze, paša uzņēmuma reālo iespēju analīze, jānosaka uzņēmuma mērķi konkrētajā situācijā un jāizvēlas visiem šiem kritērijiem atbilstošas stratēģijas.
Mārketinga stratēģiju pamatā ir mārketinga komplekss un tā elementi – produkts, cena, sadale un virzība. Visi šie elementi mārketinga darbībai ir ļoti svarīgi un rūpīgi jāplāno [4, 6].
„Mārketings – pārdot vairāk un lielākam klientu skaitam!” [10, 9 ]
Pēdējo desmit gadu laikā arī Latvijas tirgus ir stipri mainījies – tajā ienākušas daudzas ārzemju kompānijas, izveidojušās arī lielas un spēcīgas vietējās kompānijas. Latvijas iedzīvotāju pirktspēja pakāpeniski palielinās. Tas nozīmē, ka īpaši tagad, kad veidojas vienotais Eiropas tirgus, veiksmīga mārketinga plānošana uzņēmumam ir ļoti svarīga.
Latvijā izdotajā mārketinga literatūrā planošanas aktualitāte un saturs apskatīti ļoti minimāli, toties mārketinga pasākumu komplekss minēts praktiski visos izdevumos. Preses izdevumos aizvien biežāk parādās raksti par mārketinga plānošanu un stratēģijām, tomēr jāatzīst, ka Latvijā speciālistiem joprojām trūkst izpratnes par mārketinga kompleksu, jo lielākajā daļā publikāciju jēdziens „mārketings” izmantots kā sinonīms jēdzienam „reklāma”. Jāatzīst, ka latviešu valodā izdots pārāk maz mārketinga literatūras, kas, iespējams, izraisa nepietiekamu izpratni par mārketinga problēmām. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register