Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:417961
 
Author:
Evaluation:
Published: 18.01.2012.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Aptauja. Tās būtība    4
  Kvantitatīvās un kvalitatīvās pētījumu metodes    6
  Aptauju tipi: anketēšana un intervēšana    8
  Biežāk izmantoto aptauju metožu priekšrocības un trūkumi    10
  Secinājumi    12
  Izmantotās literatūras saraksts    13
Extract

Secinājumi
Lai pieņemtu pamatotus marketinga lēmumus, nepieciešams pārzināt situāciju tirgū, pētot gan konkurentus, gan klientus. Tirgus dalībniekiem ir vajadzīga operatīva, precīza un pārbaudīta marketinga informācija, tāpēc pētījumi ir jārealizē profesionāli un pārdomāti, sākot ar mārketinga pētījuma metodes izvēli un beidzot ar atbilstošu datu apstrādi.
Pamatuzdevums patērētāju pētīšanā ir atklāt faktorus, kas ietekmē patērētāja uzvedību. Lai veiksmīgi konkurētu tirgū, ir nepieciešams savlaicīgi paredzēt izmaiņas patērētāju rīcībā, lai varētu uz tām operatīvi reaģēt.
Viena no plašāk izmantotajām pētīšanas metodēm ir aptauja, veicot intervēšanu vai anketēšanu. Lai aptaujā iegūtie dati būtu kvalitatīvi jeb reprezentabli, svarīgi ir precīzi definēt problēmu, rūpīgi sagatavoties aptaujas veikšanai, kā arī vēlāk – atbilstoši apstrādāt iegūtos datus.
Mūsdienu tehnoloģiskās iespējas ļauj izmantot dažādus aptauju veidus, tomēr vispopulārākās Latvijā ir tiešās intervijas, kas izmaksu ziņā ir dārgas un ir arī laikietilpīgas. Vienlaikus tiešās intervijas ļauj sasniegt reprezentatīvas izlases un līdz ar to garantē iegūto datu kvalitāti.
Izmaksu ziņā vispievilcīgākās varētu būt telefonaptaujas un internetaptaujas. Tomēr, izvēloties šos datu iegūšanas veidus, jāņem vērā vairāki faktori. Viens no tiem – telefonsakaru vai interneta lietotāju skaits, būtisks jautājums ir arī par iegūto datu kvalitāti. Piemēram, veicot aptauju internetā jābūt pārliecībai, ka tiks sasniegta vēlamā mērķgrupa, turklāt jāievēro tas, ka viens un tas pats respondents šādā aptaujā var piedalīties vairākas reizes.
Dažāda veida aptaujas arī turpmāk saglabās savu pielietojumu, mainīties var tikai datu iegūšanas metodes, tām piemērojoties tehnoloģiskajām iespējām.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,98 €
Work pack Nr. 1318946
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register