Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:465494
 
Evaluation:
Published: 09.06.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 2 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Dimensiju skalēšanas pamatjēdzieni    5
2.  Statistikas un termini ko izmanto daudzdimensiju skalēšanā    6
3.  Daudzdimensiju skalēšanas izpilde    7
4.  Daudzdimensiju skalēšanas pielaides un ierobežojumi    15
5.  Priekšrocību datu skalēšana    16
  Secinājumi    18
  Izmantotā literatūra    19
Extract

Daudzdimensiju skalēšana (DDS) (Multidimensional scaling – MDS) – ir metožu kopums, kurš domāts respondentu uztveres un priekšrocību attēlošanai telpā ar uzskatāma attēla palīdzību.
Uztveramās (psiholoģiskās) kopsakarības starp objektiem attēlo kā ģeometriskas saites starp punktiem daudzdimensiju telpā. Šos ģeometriskos attēlojumus bieži sauc par telpiskajām kartēm. Koordinātu asis telpiskajā kartē atbilst cilvēka izturēšanās psiholoģiskajiem faktoriem vai galvenajiem parametriem (razmernosti), kurus lieto respondenti, lai izteiktu savu objektu uztveri un priekšrocības.
Daudzdimensiju skalēšanu izmanto mārketingā, lai noteiktu sekojošo:
1. Parametru daudzumu un to raksturu, kurus izmanto patērētāji, lai izteiktu savu attieksmi pret produktu markām tirgū.
2. Esošo produktu marku pozicionēšanu saskaņā ar šiem parametriem.
3. Ideālo patēriņa produktu marku pozicionēšanu pēc šiem parametriem.
Informācija, kura iegūta ar daudzdimensiju skalēšanas metodi, tiek izmantota dažādu mārketinga uzdevumu risināšanai. To starpā jāatzīmē sekojošie:
- Imidža novērtējums (izmereņije). Tas kā firmas produkcijas lietotāji un nelietotāji uztver firmu salīdzinājumā ar to, kā firma uztver (novērtē) pati sevi.
- Tirgus segmentācija. Tirdzniecības marku un patērētāju izvietošana vienā un tajā pašā telpā, lai noteiktu salīdzinoši vienādas pēc uztveres patērētāju grupas.
- Jauna produkta izstrāde. Daudzdimensiju skalēšana ļauj konstatēt iztrūkumus/pārrāvumus (probeli) telpiskajā kartē, kuri norāda potenciālās jaunu produktu izvietošanas iespējas. Bez tam, šo analīzi izmanto, lai ar testēšanas palīdzību novērtētu jauno produktu un pastāvošās tirdzniecības markas, un tādējādi noteiktu, kā patērētāji uztver jaunas idejas, kuras sevī ietver produkts. Daļa priekšrocību katram jaunam produktam kalpo kā indikators tā panākumiem tirgū.
- Reklāmas efektivitātes novērtējums. Telpiskās kartes var izmantot reklāmas efektivitātes noteikšanai tajā aspektā, kādu stāvokli tirgū ieņem tirdzniecības marka attiecībā pret vēlamo.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register