Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:525821
 
Author:
Evaluation:
Published: 21.12.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Used
Extract

Reklāmas nozare Latvijā ir samērā jauna, jo reklāmas aģentūru darbība aktīvi attīstījusies tikai pēdējos 10-15 gados. Šodien reklāmas bizness Latvijā ir izaudzis, sazarojies un apguvis vismodernākās tehnoloģijas. Līdz ar Latvijas reklāmas tirgus attīstību aizvien vairāk rodas konfliktsituācijas to firmu starpā, kas reklamējas. Oponentiem šķiet, ka kāds apzināti cenšas sevi izcelt un konkurentu nomelnot, tiek zagtas idejas, izgatavoti plaģiāti. Par konkurences godīgumu mūsu valstī atbild Konkurences padome. Tā darbojas saskaņā ar Konkurences likumā un Reklāmas likumā tai noteiktajiem uzdevumiem un piešķirtajām tiesībām. Konkurences padome var pieprasīt atsaukt kādas reklāmas raidīšanu, pret kuru ar iesniegumu ir vērsies kāds uzņēmums vai privātpersona, kā arī pamatojoties uz likumu piemērot naudas sodu. Jāteic, ka šobrīd Latvijā likumdošana joprojām nav līdz galam sakārtota reklāmas jomā, tā nav, ka šis likums nedarbojas, bet tas ir viegli apejams. Līdz šim Latvijā gan klusi un nemanāmi tiek nokārtoti kļūmīgie gadījumi. 2007. gadā Konkurences padome ir izskatījusi 16 iesniegumus, kas saistīti ar reklāmas likuma pārkāpumiem un tikai piecos gadījumos ir konstatēts likuma pārkāpums un vainīgajiem piespriests naudas sods. Šogad Konkurences padome arī konstatējusi reklāmas aģentūru starpā izveidojušos karteli, ko apsūdz par vienošanos par reklāmas aģentūru pakalpojumu cenu paaugstināšanu, kā rezultātā iesaistītajām reklāmas aģentūrām ir piespriests paprāvs naudas sods, un nozarē klīst runas, ka dažai labai aģentūrai soda nomaksa var izrādīties pēdējā aktivitāte tās pastāvēšanas laikā un pēc tam sekotu tikai bankrota procedūra. Reklāmas aģentūras DDB vadītājs Edgars Skulte domā, ka situācija līdz sodam nonākusi tāpēc, ka reklāmas nozare nav iesaistījusies pietiekami aktīvā dialogā ar Konkurences padomi un nav izskaidrojusi nozares specifiku. "Soda uzlikšana liecina par totālu neorientēšanos nozarē," Vainīgās reklāmas aģentūras nolēmušas tiesā apstrīdēt konkurences uzraugu uzlikto sodu.…

Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register