Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:594869
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.03.2007.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 7 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    4
1.  Merčendaizinga nozīme tirdzniecības pilnveidošanā    5
1.1.  Merčendaizinga būtība    5
1.2.  Merčendaizinga instrumenti    7
1.3.  Telpas izmantošana tirdzniecības zālē    9
1.4.  Efektīva produkta prezentēšana    11
2.  Praktiskā daļa    14
2.1.  Aptaujas rezultātu analīze    14
2.2.  Secinājumi un priekšlikumi    20
  Nobeigums    22
  Literatūras saraksts    23
  Anotācija    24
Extract

Merčendaizinga būtība

Manuprāt, šis skaidrojums būtu jāsāk ar to, ka runājot par to, ka
kādas preces iegādi cilvēks var ieplānot, bet iespējams to izvēlieties arī impulsīvi. Ir zināms, ka līdz 2/3 lēmumu par preces iegādi pircējs pieņem stāvot pie letes, kā arī 7 no 10 pircējiem izvēli par vienas vai otras preces iegādi izdara tirdzniecības vietā. Tātad šis fakts liecina, ka lielākajai daļai pircēju nav konkrēta redzējuma par to, piemēram, kādas markas pienu viņi nopirks un vai nopirks arī minerālūdeni.
Tātad rodas dabisks jautājums : „Kas iespaido pircēju, izvēlēties kādu konkrētu marku, iepakojumu vai kādu konkrētu preces veidu?”, kā arī: „Kādēļ tikai nedaudzos veikalos pircēji izdara nepārdomātus pirkumus?” Un tātad, ja akcentēt pircēja uzmanību uz kādu konkrētu marku vai preci, ir iespējams nozīmīgi palielināt pārdoto preču apjomu. Pamatojoties uz šo ideju bija likti pamati tirdzniecības mārketinga salīdzinoši jaunajam novirzienam – merčendaizingam, kas, tulkojot no angļu valodas , nozīmē – prasme pārdot. [4.; 16.]
Merčendaizings ir: Darbību kopums, ko veic tirdzniecības zālē un kas ir domātas konkrētas preces, markas vai iepakojuma virzīšanai tirgū un neieplānotu pirkumu veikšanai.
Par merčendaizinga rezultātu uzskata vēlmi nopirkt kādu konkrētu preci.[4.; 16]

Pirmās idejas par merčendaizinga ieviešanu pieder ASV lielveikalu tīklu īpašniekiem. Nevienam nav noslēpums, ka starp katras preču grupas sortimentu izceļas kādas konkrētas markas vai iepakojums, kas ir kļuvušas populārākas nekā citas, kas savukārt nozīmē, ka tieši šīs markas nes lielākos ienākumus veikalu īpašniekiem. Tātad tieši šo preču mazumtirgotāji ir ieinteresēti preces virzīt tirgū (reklāma, prezentācijas, degustācijas, pareizs izkārtojums utml.). Tas nozīmē, ka atvieglojot pircējam preces meklēšanu un izvēli, tas ir, padarot patīkamāku viņa uzturēšanos tirdzniecības zālē, ir iespējams iegūt papildus efektu. [2.; 87] Ir izpētīts, ka pircēji atstāj par 13% vairāk naudas tur, kur merčendaizings ir augstā līmenī. [6.;http://www.4p.ru/index.php?page=187]
No vilinošās iespējas izmantot merčendaizingu nav atteikušies arī preču ražotāji- piegādātāji. Jo, piemēram, ja tirdzniecība zālē ir izvietotas 5 pēc cenas, kvalitātes un veida līdzīgas preces- šajā gadījumā patiesi noderētu kādi merčendaizinga paņēmieni, kas būtu virzīti uz pircēja izvēli. Tātad, tas ražotājs, kas parūpēsies par efektīvu merčendaizingu savai precei, iegūs iespēju nozīmīgi palielināt savas preces pārdošanas apjomus.




Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −3,98 €
Work pack Nr. 1150044
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register