Research Papers
Business and Law
Marketing, Advertising
Autovadītāju attieksme pret CSDD televīzijas reklāmas kam...-
Autovadītāju attieksme pret CSDD televīzijas reklāmas kampaņu "Ātrums. Nāvīgi viltīgs. Esi gudrāks!"
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Sociālā reklāma un reklāmas kampaņas | 5 |
1.1. | Reklāmas jēdziens | 5 |
1.2. | Reklāmas veidi | 6 |
1.2.1. | Televīzijas reklāma | 10 |
1.2.2. | Radio reklāma | 11 |
1.2.3. | Interneta reklāma | 13 |
1.2.4. | Vides reklāma | 15 |
1.2.5. | Sociālā reklāma | 16 |
1.2.6. | Sociālās reklāmas kampaņas | 21 |
1.3. | Attieksme | 22 |
1.3.1. | Attieksmju funkcijas | 23 |
1.3.2. | Attieksmju maiņa un uzvedība | 24 |
1.3.3. | Pārliecināšana | 26 |
2. | CSDD „Ātrums. Nāvīgi viltīgs. Esi gudrāks!” kampaņas norise | 27 |
2.1. | Anketēšanas rezultātu analīze | 29 |
Secinājumi | 40 | |
Priekšlikumi | 41 | |
Izmantotā literatūra | 42 | |
Pielikums | 44 |
Secinājumi un priekšlikumi
Secinājumi
1. Kursa darbā pielietotā kvantitatīvā pētniecības metode ir bijusi veiksmīgi izvēlēta, lai pēc rezultātu apkopošanas tā sniegtu reprezentatīvus datus;
2. Apkopojot anketēšanas datus, abās vecuma grupās visbiežāk tiek pārkāpts noteikums par atļauto braukšanas ātrumu, kas liecina, ka ātruma neievērošana ir viens no galvenajiem noteikuma pārkāpšanas iemesliem, kāpēc tiek izraisītas daudz avārijas, kāpēc iet bojā tik daudz cilvēku;
3. 95% aptaujāto autovadītāju abās vecuma grupās apgalvo, ka ir redzējuši televīzijā reklāmas kampaņu „Ātrums. Nāvīgi viltīgs. Esi gudrāks!”. Lielākā daļa respondentu atzīst, ka CSDD sociālā reklāmas kampaņa ir ietekmējusi viņu braukšanas kultūru;
4. Kopumā, CSDD rīkotā reklāmas kampaņa ir atstājusi pozitīvu attieksmi uz 80% respondentu, negatīvu attieksmi uz 16% respondentu un neitrālus tā ir atstājusi tikai 4% aptaujāto respondentus;
5. Kopumā 57% autovadītāji uzskata, ka CSDD rīkotā reklāmas kampaņa var mainīt autovadītāju braukšanas kultūru, jo reklāmas kampaņa ir izveidota ļoti efektīva, 28% autovadītāji uzskata, ka reklāmas kampaņa nevar mainīt autovadītāju braukšanas kultūru, jo reklāmas kampaņa nespēj pāraudzināt autovadītājus;
6. Braukšanas kultūru var mainīt, jo autovadītāji saprot situācijas nopietnību, 5% autovadītāji uzskata, ka cilvēki nedomā, ka ar viņiem var kas atgadīties;
7. Aptaujas dalībnieku attieksme pret CSDD reklāmas kampaņu „Ātrums. Nāvīgi viltīgs. Esi gudrāks” abās vecuma grupās ir pozitīva, taču reāla braukšanas ātruma ievērošana ir autovadītājiem vecuma grupā no 30 – 60 gadiem;
8. Kursa darbā izvirzītā hipotēze ir daļēji apstiprinājusies, jo kopumā (80% abās vecuma grupās) attieksme pret CSDD reklāmas kampaņu ir pozitīva. Turklāt vecuma grupā no 18 – 19 gadiem 65% autovadītājus vairāk nav ietekmējusi, nekā ir ietekmējusi šī reklāmas kampaņa un 63% autovadītājus vecuma grupā no 30 – 60 gadiem ir ietekmējusi;
9. Literatūras analīzi veikt bija interesanti, jo bija iespējams salīdzināt vairāku autoru uzskatus, kā piemēram M. Veides, A.Fedasējevas, V. Reņģes, kas deva dažādus priekšstatus par reklāmu, reklāmas veidiem, kā arī attieksmi;
10. Cilvēka uzvedība bieži vien izriet no attieksmes. Kopumā vērtējot, sociālā reklāmas kampaņa ir izdevusies veiksmīga, jo, lai arī vairāki respondenti atzina, ka tā reāli nav mainījusi viņu braukšanas ātrumu, tā tomēr ir likusi aizdomāties par situācijas nopietnību.
Priekšlikumi
1. CSDD vajadzētu sociālās reklāmas kampaņas veidot emocionālākas, lai tās atstātu pēc iespējas lielāku un paliekošāku iespaidu uz sabiedrību.
2. Veidot reklāmas kampaņas, kuras uzrunātu tieši gados jaunāku mērķauditoriju, lai ne tikai liktu aizdomāties, bet arī veicinātu pozitīvas izmaiņas braukšanas kultūrā.
3. Piemērot lielākus naudas sodus nekā šobrīd
4. Veidojot reklāmas kampaņas Latvijā, CSDD vajadzētu ņemt piemēru no citu valstu sociālo reklāmu kampaņām, piemēram, Vācijas un Krievijas, kuras liek vairāk aizdomāties par situācijas nopietnību, kas norisinās uz ceļiem valstī.
…
Kursa darba temats ir „Autovadītāju attieksme pret CSDD televīzijas reklāmas kampaņu „Ātrums. Nāvīgi viltīgs. Esi gudrāks!!””. Darba mērķi: noskaidrot autovadītāju attieksmi pret reklāmas kampaņu „Ātrums. Nāvīgi viltīgs. Esi gudrāks!”; noskaidrot vai šī kampaņa ir spējusi uzrunāt autovadītājus. Pētījuma objekts: Autovadītāji, kuri atlasīti divās grupās – vecumā no 18-29 gadiem un vecumā no 30-50 gadiem. Darba metode: anketēšana
- Autovadītāju attieksme pret CSDD televīzijas reklāmas kampaņu "Ātrums. Nāvīgi viltīgs. Esi gudrāks!"
- Patērētāju attieksme pret reklāmu TV un žurnālos
- Reklāma žurnālos un televīzijā. Patērētāju attieksme
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Reklāma žurnālos un televīzijā. Patērētāju attieksme
Research Papers for university39
-
Patērētāju attieksme pret reklāmu TV un žurnālos
Research Papers for university14
-
Aptauja par pircēja attieksmi pret preci
Research Papers for university13
-
Globālo mediju organizāciju tirgus attīstība digitālās televīzijas ietekmes kontekstā
Research Papers for university9
Evaluated! -
Digitālās televīzijas kanālu skaita pieauguma ietekme uz auditoriju un medijiem
Research Papers for university6
Evaluated!