Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:656071
 
Author:
Evaluation:
Published: 17.09.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 10 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Īss uzņēmuma "X" apraksts    5
2.  Cenu veidošanās    7
2.1.  Cenu veidošanās jēdziens    7
2.2.  Cenu veidošanas mērķu noteikšana    11
3.  Cenu politika    14
3.1.  Cenu veidošanās uz izmaksām    14
3.2.  Cenu veidošanās uz pieprasījumu    18
3.3.  Cenu veidošanās balstīta uz konkurentiem    21
  Uzņēmuma cenu stratēģija    22
  Konkurentu rīcība    22
4.  SWOT analīze    24
  Secinājumi    31
  Priekšlikumi    32
  Izmantotā literatūra    33
Extract

Cena ir produkta visredzamākā pazīme un tā informē par kvalitātes un vērtības līmeni. Cena ir viens no svarīgākajiem elementiem, kas nosaka pārdevumu tirgū un uzņēmuma rentabilitāti.
Katram uzņēmējam viens no svarīgākajiem jautājumiem, plānojot un veidojot savu uzņēmējdarbību ir, vai tās darbība atmaksāsies un nesīs tam peļņu. Viens no pamatfaktoriem, lai to varētu noteikt un aprēķināt, ir preces cena. Citiem vārdiem - nauda, kādu pircējs ir ar mieru maksāt par preci. Ja cena būs pārāk zema, tad tā nesegs izmaksas, bet ja tā būs pārāk augsta kritīsies pieprasījums pēc tās. Cenas noteikšana ir arī viens no grūtākajiem uzdevumiem, kurš stāv jebkura uzņēmuma priekšā. Un tieši preces cenas noteikšana noteic uzņēmuma panākumus- pārdošanas apjomus, ieņēmumus, peļņu.
Preces cenas noteikšanas nozīmīgumu apstiprina arī tas fakts, ka Latvijas iedzīvotāju pirktspēja ir diezgan zema. Arvien vairāk vērojama tendence, ka daudzi pircēji ir gatavi maksāt nedaudz dārgāk par preci, lai tikai tā atbilstu augstākai kvalitātei un kalpotu ilgāk.
Ar katru gadu konkurence Latvijas tirgū pieaug. Uzņēmējam jāvelta liela uzmanība tirgus izpētei, izmaksu mazināšanai, apkalpošanas un preces kvalitātes paaugstināšanai, misijas un mērķa noteikšanai. Bet, lai uzņēmējs ar savu preci iekļūtu, izdzīvotu tirgū un nestu peļņu, noteicošais faktors tomēr ir preces cena.
Autors uzskatu, ka cena, ko veido ražotājs, ir visnozīmīgākā visā tālākā preces pirkšanas - pārdošanas gaitā. No ražošanas uzņēmuma cenas, kuru nosaka uzņēmuma vadība, ir atkarīga arī tā cena, kuru maksā pircējs. Tā nedrīkst būt augstāka par līmeni, kad pircējs ir ar mieru maksāt, kā arī ne zemāka par līmeni, kas sedz izmaksas. Pieņemot lēmumu par cenu, ir jārespektē ne tikai ražotāju, bet arī pircēju viedokļi. No vienas puses - jebkurš indivīds, ģimene, uzņēmums un valsts kā pircējs vēlas pēc iespējas zemākas cenas, bet no otras puses kā pārdevējs, pēc iespējas augstākas. Šo abu tendenču mijiedarbības rezultātā notiek sabiedrības attīstība.
Cenu veidošanas process ir faktoru, metožu un aprēķinu kopums, kas ļauj noteikt optimālo cenu, atbilstoši izvirzītajiem mērķiem.
Kursa darba mērķis ir veikt produkcijas cenu veidošanās analīzi uzņēmumā, izpētīt cenu politiku uzņēmumā “X” un izanalizēt produkcijas cenas.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1163423
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register