Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
2,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:675345
 
Author:
Evaluation:
Published: 22.01.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Used
Extract

Atcerēsimies Latvijas sabiedrības lielākajai daļai zināmu krievu filmu, kur viens no filmas varoņiem teica lielisku frāzi, kuru izdzirdot gribas pasmaidīt: ”Да чево же противная ета ваша заливная рыба...” Kopš Latvijas tirgū ienāk arvien jaunas pasaules tendences un produkti, tajā skaitā garšvielas, pagatavot garšīgu ēdienu vairs nevajadzētu būt problēmai. Tāpēc man šķita interesanti apzināt:
1.Cik daudz Latvijas iedzīvotāji atpazīst, pērk un arī lieto garšvielas?
2. Kāds ir garšvielu tirgus Latvijā?

Garšvielas ir augu daļas ar sev specifisku garšu un aromātu. Kā garšvielas izmanto augu sēklas, lapas, saknes, ziedus vai visu augu. Garšvielas ir pieejamas gan maltā, gan veselā veidā. Veselās garšvielas savu aromātu saglabā ilgāk un ēdienam ir pievienojamas ātrāk nekā maltās. Garšvielas, kā jau to norāda to nosaukums ir vielas vai ēdiena piedevas, ko pievieno ēdienam tā gatavošanas procesā, lai padarītu to garšīgāku: sāļāku, asāku, saldāku, rūgtāku, pikantāku. Ir garšvielas, kurām nav savas specifiskās garšas, bet tās lielākoties tiek izmantotas kā dabiskās krāsvielas – piemēram, kurkuma.
Savā darbā es lielākoties aplūkošu Latvijas tirgū esošās garšvielas un to piegādātājus. Turklāt savā darbā neiekļaušu labi zināmo un daudziem joprojām vienīgo zināmo garšvielu -sāli, jo uzskatu, ka sāls tirgus Latvijā, ar savu universālo izmantošanu, no ceļu kaisīšanas ziemā līdz piedevām skābētos kāpostos, varētu būt atsevišķa rakstu darba vērts, kas šoreiz nav mans uzdevums.
Latvijā ir vairāki uzņēmumi, kas darbojas garšvielu jomā. Tie ir gan starptautisko uzņēmumu pārstāvniecības Latvijā, gan arī vietējie ražotāji.
Tos var sadalīt trijās kategorijās:
1.Premium klases garšvielu piegādātāji – piedāvā labas kvalitātes garšvielas, kuras tiek ievāktas un ražotas (fasētas) ārzemēs. Tie lielākoties ir starptautiskie zīmoli. Latvijā tādi uz doto brīdi ir divi - Santa Maria un MacGormic.
2.Value for money klases garšvielu piegādātāji – piedāvā vidējas kvalitātes garšvielas. Vairākum;a gadījumu tie ir vietējie ražotāji. Latvijā – Latplanta, Valezs, VP Market, N.Tvins un Anatols.
3.All round Mixes klases garšvielu piegādātāji – šo klasi pārstāv tie, kuru garšvielas ir universālas un var tikt pielietotas gandrīz pie visiem ēdiena gatavošanas procesiem. Tie lielākoties ir universālie garšvielu maisījumi, kuru pamatā ir aromatizētā sals, ar dažādām zaļumu, vai smalki žāvētām dārzeņu piedevām.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register