Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:683090
 
Author:
Evaluation:
Published: 25.03.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Pozīcijas izveide un tās virzīšana tirgū    1
1.1.  Pozicionēšanas procesa būtība    1
1.1.1.  Produkta pozīcija un tās nostiprināšanas stratēģijas    1
1.1.2.  Pozīcijas noteikšanas iespējas pamats    6
1.1.3.  Pozicionēšanas tirgū stratēģijas būtība    9
1.1.4.  Repozicionēšanas īpatnības    11
Extract

Uzņēmumiem ir jāizveido un jāizziņo atšķirīgs pozicionējums katram piedāvājumam visā dzīves cikla laikā. Pozicionēšana ir uzņēmuma piedāvājuma un tēla izstrādes process, kura mērķis ir ieņemt atšķirīgu vietu mērķa tirgus prātā. Pozicionēšanas rezultātā tiek veiksmīgi radīts uz tirgu verstu vērtību piedāvājums — pārliecinošs iemesls, kādēļ mērķa tirgum ir jāpērk šis produkts.
Pozicionēšanas procesa būtība
Pozicionēšana tirgū ir uzņēmuma darbība, kas tiek balstīta uz produkta visizteiksmīgāko īpašību izstrādi un labvēlīgāko tēlu veidošanu mērķpircēju uztverē relatīvi pret konkurentu piedāvājumu.1
Pozicionēšanas rezultātā veidojas noteikta uzņēmuma pozīcija tirgū.
Produkta pozīcija un tās nostiprināšanas stratēģijas
Lēmumu pieņemšanā par produktu ir svarīgi zināt tā pozīciju. Ar produkta pozīciju saprot vietu, kāda precei (pakalpojumam) ir pircēja apziņā, viņa uztverē. Pēc būtības pozīcijas izveide un tās nostiprināšana saistās ar motivācijas izveidošanu vai tālāku attīstīšanu pircējos. Ja uzņēmums vēlas, lai konkrētā uzņēmuma produktu pirktu, tad pircējos jāveido interese par iespējamiem pirkumiem, par produkta īpašībām. Vai arī jāveido produktā tādas īpašības, kuras nepieciešamas pircējiem un kuru nav konkurējošiem produktiem. Pircēji nosaka produkta pozīciju, salīdzinoši novērtējot produkta īpašības, raksturlielumus. Tas nozīmē, ka mārketinga speciālistiem būtu jāzina, kādas īpašības interesē pircēju konkrētajā produktā. Tāpat vajadzētu zināt mērķa pircēja vērtēšanu ietekmējošos faktorus, proti, ar ko viņš salīdzina uzņēmuma produkta to vai citu raksturlielumu.2
Lēmuma pieņemšana par produkta pozīciju ir saistīta ar uzņēmuma izvēlēto mērķa segmentu vai izvēlētajiem mērķa segmentiem. Ja uzņēmums darbojas vairākos tirgus segmentos, tad produktu pozīcija jānosaka katrā no tiem, jo katram segmentam vajadzētu izstrādāt savu stratēģiju un savus pasākumus.3
Informācija par pircēju grupu pieprasījuma apmierinājumu, par to, kuram no produktiem viņi dod priekšroku, ļauj izstrādāt uzņēmumu un to konkurentu produktu pozīcijas kartes.
Pieņemot, ka uzņēmums ir izvēlējies mērķtirgu un plāno mārketinga stratēģiju. Viens no svarīgākajiem jautājumiem ir uzņēmuma pozicionēšana tirgū. Pozicionēt var produktu, darbību kopumā, uzņēmuma tēlu u.c. Jāizšķir trīs kategorijas:
pozicionēšana tirgū;
pozīcija tirgū;
pozīcijas nostiprināšana tirgū.…

Author's comment
Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register