Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
8,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:690355
 
Author:
Evaluation:
Published: 14.04.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 17 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  ANOTĀCIJA    3
  Saīsinājumu un nosacīto apzīmējumu saraksts    4
  IEVADS    5
1.  REKLĀMA    7
1.1.  Drukātā reklāma    7
1.2.  Dzīvnieki reklāmās    10
1.2.1.  Cūkas apraksts    12
1.2.2.  Cūka Latvijā    14
1.3.  Humors reklāmās    16
2.  REKLĀMĀS LIETOTO TĒLU RAKSTUROJUMS, TO UZTVERE UN ANALĪZE    19
2.1.  PADS objekta tēls un imidžs    19
2.2.  Reklāmas uztveres nosacījumi    22
2.2.1.  Cūkas tēla uztvere PADS    26
2.3.  Dažādu cūkas tēlu analīze PADS    31
3.  PATĒRĒTĀJU VIEDOKLIS PAR CŪKAS TĒLA IZMANTOŠANU PADS    40
3.1.  Pētījuma objekta un metožu raksturojums    40
3.2.  Pētījuma norise un rezultātu analīze    40
3.3.  Individuālo respondentu intervijas    54
3.4.  Pētījuma rezultātu interpretācija    55
  SECINĀJUMI    56
  PRIEKŠLIKUMI    58
  Literatūras saraksts    59
  Anketas paraugs    61
  Padziļinātā intervija nr.1    65
  Padziļinātā intervija nr.2    67
  Cūkas tēls drukātajās reklāmās    69
Extract

IEVADS

Patērētājs aizvien vairāk sāk pievērst uzmanību reklāmas kreativitātei, proti, ir svarīga reklāmas oriģinalitātes pakāpe. Tas ir kā āķis, uz kura patērētāji uzķeras, ja reklāma viņus patiešām kaut kādā veidā ir ieinteresējusi. Viens no šādiem ieinteresētības paņēmieniem ir dzīvnieku izmantošana reklāmās.
Reklāmdevēji bieži izmantot dzīvniekus reklāmām, bet par to izmantošanu ir maz akadēmiskās pētniecība, kas ir vērsta uz patērētāju reakciju uz to izmantošanu.
Reklāmās, kurās tiek izmantoti dzīvnieki, var iedalīt divās lielās kategorijās: dzīvnieks kā savas dzīvnieku dabas izpildītājs un dzīvnieks, ka informācijas nesējs un raksturlomas tēlotās, kuram piešķir raksturīpašību šķautņainību.
Viens no spilgtākajiem un komiskākajiem dzīvnieku tēliem, ko izmanto reklāmās, ir cūka, kura cilvēkos izraisa gan patīkamas, gan negatīvas emocijas. Tāpēc esmu nolēmusi izpētīt, kā šo cūkas tēlu, kas reklāmās atspoguļojas gan kā cūka, gan kā atsevišķas šī dzīvnieka ekstremitātes (ausis, aste, šņukurs, kājas u.c.), drukātajās reklāmās uztver patērētājs. Vai cūkas tēls spēj aizvainot, vai sasmīdināt patērētāju, un kādās reklāmās šo cūkas tēlu būtu ieteicams izvēlēties. Un, protams, noskaidrot, kādu nozaru reklāmās cik pozitīvi vai negatīvi, tiek atspoguļots cūkas tēls.
Pētījums „Cūkas tēla izmantošana drukātajās reklāmās” ļaus noteikt patērētāju attieksmi pret cūkas tēlu, kas ir būtiski, ja reklāmas veidotāji šo tēlu vēlas iekļaut reklāmā un vēlās to pozicionēt kā uzņēmuma vārda nesēju.
Pētījuma priekšmets ir drukātā reklāma, bet izmantotās metodes – anketēšana un intervēšana. Darba ietvaros veikta 80 respondentu anketēšana, kā arī analizēta cūkas tēla izmantošana drukātajās reklāmās.
Pētījuma ietvaros izvirzīju hipotēzi: „Cūku drukātajās reklāmās patērētāji raksturo kā komisku un pozitīvu tēlu”, jo vēlējos noskaidrot, kas ir jāievēro PADS veidotājiem, ja viņi izvēlās reklāmās lietot šo tēlu.
Pētījums veikts ar mērķi noskaidrot, kāda ir patērētāja attieksme pret cūkas tēlu drukātajās reklāmās. Teorētiskajā daļā bija literatūras analīzes veikšana, metodikas izstrādāšana. Praktiskajā daļā - respondentu atlase empīriskā pētījuma veikšanai, kā arī iegūto rezultātu analīze.

1. REKLĀMA
1.1. Drukātā reklāma

PADS ir visvairāk izplatītais reklāmas veids pasaulē. Pie PADS pieder reklāmas avīzēs, žurnālos, plakāti uz ielām, flaieri, bukleti. PADS aizņem Zviedrijā 93%, Nīderlandē 83%, Vācijā 75%, Lielbritānijā 64%, ASV 53% no mediju reklāmas tirgus. [4. 288.] Latvijā PADS aizņem 47,9% no mediju reklāmas tirgus. [2. 14.] Šobrīd irt vērojami PADS tirgus apjoma pieaugumi visā pasaulē.
Vides reklāmas plakāti parasti tiek izvietoti blakus intensīvas satiksmes autoceļiem, vietās, kur pulcējās visvairāk cilvēki, un atgādina patērētājiem par uzņēmumiem, precēm, kurus patērētāji jau zina, vai, ja nezin, tad norāda uz vietām, kur var veikt nepieciešamos pirkumus vai saņemt attiecīgos pakalpojumus. Vides reklāmas mīnus ir tas, ka ziņojums parasti ir īss un nevar pilnībā informēt patērētāju. Vides reklāmas sludinājums parasti ir liela izmēra plakāts, kurš var būt apgaismots.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register