Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:799285
 
Author:
Evaluation:
Published: 06.07.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 16 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Mūsdienu reklāmas līdzekļi Interneta vidē    3
2.  Interneta attīstības tendences pasaulē    7
3.  Reklāmas efektivitātes mērīšana Internetā    9
4.  Interneta integrācijas iespējas un nākotnes risinājumi    15
5.  Reklāma Internetā Latvijā: attīstības un nākotnes perspektīvu raksturojums    18
Extract

Reklāma internetā nemitīgi attīstās kopš tās debijas agrajos 20. gadsimta 90. gados.
Vienā no pirmajām grāmatām, kurā bija aprakstīta reklāma internetā, autors Maikls
Strendžlovs (M. Strangelove, 1994) nosauca vairākus reklāmas līdzek us, tai skaitā
elektronisko sūtījumu datubāzes (electronic mailing lists), Usenet zi u/sludinājumu
slejas (Usenet newsgroups), paraksta failus (signature files), bezmaksas elektroniskās
zi u lapas (free electronic newsletters), programmatūras paraugus (software samples),
elektroniskos bukletus (electronic brochures), un t.s. Web-skatlogus (storefronts on
the Web) – daži no kuriem vēl ir saglabājušies arī mūsdienās. Viens no
populārākajiem reklāmas līdzek iem bija reklāmas zi ojumu izvietošana Usenet
zi ojumu slejās tādās kā "misc.forsale" un "biz.marketplace." (4,12). Mūsdienu
Interneta vidē Usnet varētu pielīdzināt ss.lv sludinājumu portālam, kurš satur vairākas
sludinājumu grupas tai skaita darba sludinājumus, pērk-pārdod sada u, u.tml.
Savukārt 2003. gada nogalē, Interaktīvās Reklāmas Birojs (Interactive Advertising
Bureau, IAB 2004) savā ikgadējā Interneta reklāmas ie ēmumu vērtējumā, kas jau
kopš 1996. gada katru gadu tiek veikts sadarbībā ar lielākajiem ASV portāliem un
uz ēmumiem ar specializāciju interneta reklāmas jomā (8,1), nosauca 9 Interneta
reklāmas veidus: meklēšana pēc atslēgas vārdiem, baneru reklāma, sludinājumu
slejas, sponsorētā reklāma, Interneta mēdiji, e-pasta sūtījumi, maksa par klikš iem,
izlecošā reklāma un atsauces (4,13). Jāievēro tas, ka ASV ir viens no vadošajiem
tirgiem interneta reklāmas lietošanā, kā arī izcelsmes valsts tādiem plaši pazīstamiem
interneta resursiem kā Google, Ebay u. tml., līdz ar to nereti ASV novērotās tendences
var attiecināt arī uz citām attīstītajām valstīm vai arī Interneta uz pasaules tendencēm
kopumā.
Tātad iepriekšminētajā vērtējumā tika apskatīta naudas ie ēmumu plūsma par laika
periodu no 1998. gada līdz 2003. gadam, ko katrs no šiem 9 interneta reklāmas
veidiem radīja ASV tirgū (skat. 1. tabulu un 1. attēlu). Piemēram, skaidri redzams ir
baneru reklāmas popularitātes kritums - ja 20. gs. nogalē to izmantoja vismaz katrs
otrais reklāmdevējs interneta vidē, tad pēc 5 gadiem tikai 1/5 no Interneta reklāmas
tirgus pieder baneriem. Tomēr, jāatzīmē, arī 2008. gadā šāds baneru reklāmas
popularitātes līmenis ir joprojām saglabājies tāds pats kā 2003. gadā, kas nozīmē, ka
reklāmdevēji tomēr nav zaudējuši interesi par baneru reklāmu un tai ir stabila vieta
Interneta vidē (skat. 2. attēlu). Līdzīgu kritumu, kā viens no ‘vecākajiem’ reklāmas
veidiem tāpat kā baneru reklāma, ir piedzīvojusi sponsorētā reklāma populāri
apmeklētās mājas lapās (tai skaitā arī maksas raksti populāros zi u portālos kā CNN
Amerikā, vai Delfi Baltijā) - no agrākajiem 33% tirgus procentiem ir nokrities līdz
10% (2003. gadā) un jau tikai 2% (2008. gadā).…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register