Mārketinga funkcijas.
Mārketings, pirmkārt, ir rūpīga un vispusīga tirgus izpēte un, otrkārt, aktīva iedarbošanās uz pircēju un viņa vajadzību veidošana.
Mārketinga funkcijas uzņēmumā ir ļoti dažādas un ir atkarīgas gan no uzņēmuma veida, gan resursiem, gan pieredzes. Galvenās mārketinga funkcijas ir šādas :
cilvēku vajadzību un pieprasījuma izpēte;
jauno produktu projektu izstrāde;
produktu pārdošanas organizēšana atbilstoši pieprasījumam;
cenas noteikšana;
optimāla sadales kanāla un pārdošanas izvietojuma izvēle;
preces virzība uz konkrētu mērķauditoriju.
Mārketinga funkcijas uzņēmumā pilda firmas vadība, jo atsevišķa speciālista šajā jomā uzņēmumā nav.
Tā kā firmas pakalpojums ir pasažieru komercpārvadājumi ar maršruta taksometriem, tad iedzīvotāju skaits būtiski ietekmē šo pakalpojumu veidu. Pēc CSP datiem pašlaik Rīgā dzīvo aptuveni 759 186 cilvēki tā kā firma savu pakalpojumu piedāvā konkrētos piecos maršrutos, tad tieši šo rajonu iedzīvotāju skaits ir ļoti svarīgs. Kopējais privāto kompāniju pārvadātais pasažieru skaits 2002.gadā ar maršruta taksometriem bija 19,4 milj. Pasažieru. Pakalpojumu sniedzēju skaits nemainās, sakarā ar Rīgas Domes stratēģiju attiecībā uz transporta pakalpojumu nodrošināšanu Rīgas pilsētā, ko nosaka iedzīvotāju pieprasījums pēc maršruta taksometru pakalpojumiem.
Maršruta taksometru maršruti Rīgas pilsētā ir sadalīti pa astoņiem reģioniem. Uzņēmuma tirgus daļa attiecībā pret tuvākiem konkurentiem.…