Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:894879
 
Author:
Evaluation:
Published: 08.05.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  IEVADS    3
1.  REKLĀMA    4
1.1.  Reklāmas attīstība    4
1.2.  Reklāmas apstākļi un raksturotāji    7
2.  Reklāmas mērķi un uzdevumi    9
2.1.  Reklāmas izmaksu plānošana    10
2.2.  Reklāmas ziņojumu izstrāde    11
2.3.  Reklāmas līdzekļi un to izplatīšanas izvēle    14
3.  REKLĀMAS LĪDZEKĻU RAKSTUROJUMS    16
3.1.  Reklāma presē    16
3.1.1.  Reklāma laikrakstos    17
3.1.2.  Reklāma žurnālos    19
3.2.  Reklāma radio    19
3.3.  Reklāma televīzijā    20
3.4.  Reklāma kino    23
2.5.  Reklāma pa pastu    23
2.6.  Ielu reklāma    23
Extract

1. REKLĀMA



Reklāma - komunikācijas izpausme ar noteiktu personu vai uzņēmumu sniegtās informācijas izplatīšana ar maksas līdzekļu starpniecību. Reklāmu izmanto, lai veidotu uzņēmuma imidžu, nostiprinātu cilvēku nostāju par noteiktu produktu cenu, izplatītu informāciju par produktu pārdošanu, propagandētu noteiktas idejas u.tml.
Reklāma dod iespēju informēt sabiedrību par produktiem un pakalpojumiem, to uzlabojumiem un jau esošajām priekšrocībām. Galvenais reklāmas pamatā parasti ir mārketings - notiek tirgus izpēte, mērķauditorijas noteikšana un izvēle. Pēc iegūtajiem datiem arī tiek nolemts, kāda reklāma produktam vai pakalpojumam ir nepieciešama.
Lai reklāma būtu efektīvāka tajā izmanto īpašus, cilvēka uzmanību augstākajā mērā piesaistošus elementus. Tie var būt: iemīļoti, populāri varoņi, aktieri, sabiedrībā zināmi cilvēki, modeļi, sportisti un citi. Dažāda līmeņa slavenības ir iemīļotas cilvēku vidū un daudzi vēlas tām līdzināties vai vismaz caur reklāmu piekļūt tuvāk savam elkam, kaut vai iegādājoties preci, kuru tas reklamē; erotika un erotiski skati; bērni un dzīvnieki. Bērni atstāj lielāku iespaidu uz sievietēm (jo īpaši uz esošajām mātēm) nekā uz vīriešiem; labs humors. Reklāma, kas pasniegta kā labs joks, rada cilvēkos pozitīvas emocijas, to ir vieglāk uztvert, kā arī tā labāk paliek atmiņā.
Reklāma kā ziņojumu izplatīšanas paņēmiens ir zināms jau sen. Mūsdienās to izmanto, piemēram, lai izveidotu uzņēmuma imidžu, nostiprinātu cilvēka nostāju par noteiktu produktu, izplatītu informāciju par produkta pārdošanu, propagandētu idejas un, protams, veicinātu preču noietu.

1.1. Reklāmas attīstība.
Ziņas par reklāmu sastopamas jau pirmatnējos rakstiskajos vēstures materiālos. Senie romieši paziņojumus par gladiatoru cīņām rakstīja uz sienām, bet feniķieši savos klejojumos aprakstīja klintis, dažādi slavinot šajos uzrakstos savas preces. Visu to var uzskatīt par sākumu reklāmai. Cits senās reklāmas veids bija pilsētas saucēji. Senajā Grieķijā šie saucēji ziņoja par vergu, lopu un citu preču pārdošanu. Par reklāmu var arī saukt amatnieku marķējumus uz viņu izgatavotajām lietām, piemēram, podnieku gravējumus uz saviem ražojumiem. Līdz ar to izplatījās informācija par labākajiem amatniekiem un pircēji sāka meklēt preces tieši ar viņu zīmi. Mūsdienās tādu pašu funkciju pilda produkta zīmes un marku nosaukumi, jeb zīmoli. Piemēram, pasaulē ļoti slavenais Harisas tvīds – audums ar šo zīmolu pats par sevi jau garantē kvalitāti. Pavērsiens reklāmas vēsturē notika brīdī, kad sāka darboties Gutenberga iespiedmašīna. Pirmais drukātais ziņojums parādījās 1478. gadā angļu valodā. Pamazām reklāma sāka „dzīvot” un lielu uzplaukumu piedzīvoja, kad sāka izdot pirmos laikrakstus. Vēlāk jau tika apgūti arī radio un TV.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register