Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
14,20 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:917574
 
Author:
Evaluation:
Published: 19.03.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 23 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    3
  Ievads    4
1.  Zīmola teorētiskie aspekti    6
1.1.  Zīmola būtība    6
1.2.  Zīmola solījums    8
1.3.  Zīmols un preču zīme    9
1.4.  Zīmola diferenciācija    10
1.5.  Zīmola psiholoģija un Geštalt-teorija    11
1.6.  Zīmola pozicionēšana    12
2.  Zīmola izvēles faktori    13
2.1.  Pirkumu lēmumi un pircēju uzvedības tipi    13
2.2.  Zīmola spēks    15
3.  Uzņēmuma „Laima” zīmols    18
3.1.  Uzņēmuma ”Laima” vēsture    18
3.2.  Par uzņēmumu „Laima”    19
3.3.  Uzņēmuma sasniegumi    21
3.4.  Uzņēmuma „Laima” labdarība    23
3.5.  Zīmola „Laima” attīstības faktori    24
4.  Restorāns „McDonald’s”    27
4.1.  Restorāna „McDonald’s” vēsture    27
4.2.  “McDonald’s” investēšana    28
4.3.  “McDonald’s” popularitāte    28
4.4.  Restorāna „McDonald’s” labdarība    29
4.5.  Zīmola „McDonald’s” attīstības faktori    30
5.  Kompānija “Coca-Cola”    32
5.1.  “Coca-Cola” vēsture    32
5.2.  Aizliegumi uz dzērienu “Coca-Cola”    33
5.3.  “Coca-Cola” atpazīstamība    34
5.4.  Uzņēmuma“Coca-Cola” “upuris”    35
5.5.  Dzēriena “Coca-Cola” kaitīgums    36
5.6.  Fakti par “Coca-Cola” un Dr.Pembertonu    36
5.7.  Zīmola „Coca-Cola” attīstības stratēģija    38
6.  Pētījums par zīmolu popularitātes faktoriem    39
6.1.  Pētījuma metodoloģijas pamatojums    39
6.2.  Pētījuma rezultāti un to analīze    40
  Secinājumi un priekšlikumi    46
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    49
Extract

1.1. Zīmola būtība
Mārketinga teorijā pastāv ļoti daudz tāda daudzpusīga un plaša jēdziena kā „zīmols” apzīmējumu.
Viens no svarīgākajiem jebkuras kompānijas mērķiem ir radīt labu reputāciju savas patērētāju auditorijas vidū. Šim nolūkam jārada kompānijas tēls ar savas preču zīmes jeb brenda palīdzību.
Radīt plaši atpazīstamu zīmolu nebūt nav vienkārši. Tas var prasīt vairākus gadus un pat tad nepastāv nekādas garantijas, ka kādā brīdī viss ieguldītais darbs nebūs izrādījies veltīgs.
Zīmols ir kaut kas vairāk nekā tikai simbols. Tas ir solījums, kurš tiek dots un uzturēts. Zīmols ir garantija un noteiktos gadījumos pat vairāk nekā garantija – tas ir solījums, ka garantija jums nebūs nepieciešama.
Piemēram, pēc Filipa Kotlera definējuma zīmols – tas ir nosaukums, termins, simbols vai dizains (vai visu šo jēdzienu kombinācija), kas apzīmē noteiktu preces veidu vai atsevišķā ražotāja vai ražotāju grupas piedāvāto pakalpojumu, kas izdala to, starp citu, ražotāju precēm un pakalpojumiem. [7; 404]
Blaits Dž. zīmolu definē šādi: “labs produktu zīmols sastāv no skaidri identificējama produkta nosaukuma, pakalpojuma, personas vai vietas un veidots tā, ka pircējs vai lietotājs uztver to kā pievienoto vērtību, kas ir visatbilstošākā viņa vēlmēm. Turklāt zīmola panākumi ir atkarīgi no tā, vai tās pievienotās vērtības būs ilgtspējīgākas salīdzinājumā ar konkurentu zīmoliem”. [2; 116]
Zīmola būtība ir radīt labāko produktu cilvēku prātos. Tas ietver gan racionālos elementus, kvalitāti, drošību, u.c., gan arī emocionālus aspektus – asociācijas, kas rodas, cilvēkiem šo zīmolu iegādājoties un lietojot. Līdz ar to brenda veidošanu var lielā mērā uzskatīt par emocionālā produkta veidošanu.
Galvenā zīmolu funkcija ir mazināt iespējamo psiholoģisko risku. Kolīdz iepirkšanās situācija saistīta ar risku, pircējs, gluži dabiski, meklē ceļus, kā šo risku mazināt. Daudzās preču kategorijās zīmolam ir firmas zīmes vērtība, tas kalpo kā noteikts simbols. Preču zīmes uzskata par veidu, kādā kompānijas īsteno savu varu pār patērētājiem. Bet šī ietekme izpaužas arī pretējā virzienā. . Preču zīmes ir iedarbīgs patērētāju interešu aizsardzības līdzeklis. Ja pircējs kut reiz piedzīvojis vilšanos attiecībā uz “brendētas” preces kvalitāti, viņam ir iespējams sankcionēt tās ražotāju, šo preci vairs nepērkot. Pirmatnējā sabiedrībā, kad cilvēki personiski pazina tos, kas ražo viņu lietotās preces, tas nebija nepieciešams, bet mūsdienās bez tā nav iespējams iztikt.”
Zīmola būtība, tā patiesā funkcija un misija ir radīt cilvēku prātos attiecības un izpratni par labāko produktu. Zīmols noteikti ietver gan racionālos elementus - kvalitāti, drošību, u.c., gan arī emocionālus aspektus – gaidas, vēlmes un asociācijas, kas rodas, cilvēkiem šo zīmolu iegādājoties un lietojot. Līdz ar to zīmola veidošanu var lielā mērā uzskatīt par emocionālā produkta veidošanu, kas tiek radīts līdzās esošajam un reālajam racionālu uztveramajam produktam.
Zīmola individualitāte pastāv galvenokārt tikai patērētāja apziņā un viņa attieksmē pret konkrēto preci, tāpēc reklāmas speciālisti jau sen ir sapratuši, ka būtībā nav nekā svarīgāka par pircēja uztveri. Līdz ar to, izmantojot dažādu pētījumu iespējas, reklāmas tiek saskaņotas ar patērētāju uztveres aspektiem un rādītājiem. Visi reklāmas veidotāju un arī uzņēmumu centieni ir vērsti uz to, lai patērētājam būtu noteikts viedoklis par brendu. Tieši tāpēc brends ir kā uztveru un asociāciju kopums, kā kopīga atsevišķu darbību veidota summa, ko sastāda visi tie patērētāju un pircēju iespaidi, kas viņu apziņā pārvēršas nevainojamā tēlā.
Apkopojot vairākus faktorus, kuri ietekmē zīmola individualītātes veidošanā, kā arī visu izteikto nodaļā 1.1. ir iespējams izveidot “zīmola riteni” (1.1.att.), kurš noteikti palīdzēs labāk izprast zīmola būtību.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register