Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
6,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:931880
 
Author:
Evaluation:
Published: 30.10.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Kas ir mārketings    3
1.1.  Pamatelementi    5
1.2.  Vajadzību apmierināšanu veidi    9
2.  Mārketinga mērķi    10
2.1.  Objektīvi mārketinga mērķi    11
3.  Mārketinga komplekss    14
3.1.  Stratēģiskais un operāciju mārketings    16
4.  Mārketinga darbības koncepcijas    18
5.  Tirgzinības vide    24
6.  Mārketings mūsdienās    25
6.1.  Mārketinga desmit nāves grēki    28
6.2.  Mārketinga sociālā kritika    28
6.3.  Modernā mārketinga attīstības faktori    29
7.  Mārketinga būtība un nozīme VAS „Latvijas Pasts” attīstībā    31
8.  VAS „Latvijas Pasts” mārketinga komunikāciju daļas pamatinformācija    33
9.  VAS „Latvijas Pasts” mārketinga komunikāciju daļas pamata darbības biznesa uzdevumu veikšanai    35
10.  VAS „Latvijas Pasts” mārketinga komunikāciju daļas pamata darbības un to izpildei nepieciešamās aktivitātes    36
Extract

1. Kas ir mārketings
Kas ir mārketings? Parasti šo terminu identificē tikai ar pārdošanu, tirdzniecības, reklāmu. 1
Termins mārketings ir cēlies no angļu valodas market (tirgus) un nozīmē tirgzinību un tirgvedību.
Mārketinga būtības formulējums atrodams, aplūkojot dažādas mārketinga definīcijas, kurās to autori, ņemot vērā savu pieredzi un laika periodu, kad šī definīcija ir tapusi, akcentē dažādas mārketinga puses.
Mārketings ir vadīšanas process, kurā izzina, paredz un apmierina klienta vajadzības tā, lai šis process nestu peļņu. Mārketings.
• tas ir uzņēmuma uzvedības princips, kas ietver visu ar tirgu saistīto lēmumu konsekventu saistību ar pircēju un lietotāju prasībām un vajadzībām (mārketings kā uzņēmuma vadīšanas princips)
• tā ir rīcība, lai ar speciālu pasākumu kompleksa palīdzību iegūtu sev pircēju lielāku labvēlību, salīdzinot ar konkurentiem (mārketings kā līdzeklis)
• tas ir sistemātisks risinājumu meklējums (mārketings kā metode)
Mūsdienām piemērotākā ir P. Doila (Peter Doyle) dotā mārketinga definīcija: mārketings ir vadīšanas process, kura mērķis ir akcionāru ienākumu maksimizācija, izstrādājot un īstenojot stratēģiju uzticības pilnu attiecību nostiprināšanai ar uzņēmumam vērtīgiem pircējiem (individuālajiem un organizētajiem) un sta¬bilu atšķirīgu konkurences priekšrocību izveidošanai.
Tātad mārketinga mērķis ir maksimāli paaugstināt īpašnieku ie¬nākumus, viņu dividenžu un kapitāla pieaugumu. Mārketingā īpaša nozīme ir stratēģijas formulējumam, kā izvēlēties mērķa pircējus, nostiprināt ar viņiem attiecības, kā veidot priekšrocības, lai tās būtu atšķirīgas no konkurentiem. Tas nozīmē, ka mārketinga specialais galvenais uzdevums ir izstrādāt stratēģiskas ievirzes lēmumus, nevis nodoties tikai operatīvajam darbam, tas ir, kārtējo problēmu risināšanai. Mērķa pircēju izvēles nozīmīgumu nosaka tas, ka pircējiem dažāds vērtības veidošanas potenciāls, jo izdevumi, kas saistīti ar аtsevišķu pircēju grupu apkalpošanu, pārsniedz no viņiem gūtos ienākumus, vai arī uzņēmumam, piemēram, nav vajadzīgo iemaņu konkrētas pircēju grupas efektīvai apkalpošanai. Principā uzņēmuma vajadzētu dibināt ilgtermiņa attiecības tikai ar atlasītiem pircējiem, mijiedarbība ar lojāliem pircējiem nodrošina relatīvi augstāku peļņu pieaugumu. Uzņēmuma izredzes gūt ienākumus

lielā mērā ir atkarīgs no spējām izveidot un ilgstoši uzturēt no konkurentiem atšķirīgas priekšrocības, tas ir, spējas nodrošināt savus mērķa pircējus ar augstāka vērtīguma precēm un (vai) pakalpojumiem nekā konkurentiem. Lai izstrādātu konkurences priekšrocību izveidošanas stratēģiju, labi jāpārzina pircēju vajadzības un konkurentu darbība.
Bieži vien diskutē, vai pircēji un lietotāji (patērētāji) ir viena un tā pati persona.2
Tirgzinība - cilvēku darbības veids, kas vērsts uz cilvēka vajadzību un prasību apmierināšanu preču maiņas ceļā (Kotler Ph., 1982).
Tirgzinība - sociāls un vadības process, kurā atsevišķas personas un personu grupas apmierina savas vajadzības un prasības, radot lietošanas vērtības un mainot tās savā starpā (Kotler Ph., Armstrong G. 1996).
Tirgzinība kā sabiedriskas darbības funkcija virzīta uz cilvēku vēlmju, vajadzību un pieprasījuma apmierināšanu ar produktu ražošanas un maiņas palīdzību.
Tirgzinība kā biznesa darbības funkcija ietver tirgus izpēti, produktu vadīšanu, cenu veidošanu, produktu sadali un virzīšanu mērķtirgū, lai īstenotu uzņēmuma mērķus (Praude V., 2004).
Tirgzinība ir sociāls process, kas ietver darbības, kas nepieciešamas, lai atsevišķi cilvēki un uzņēmumi maiņas procesā ar pārējiem varētu iegūt to, kas tiem vajadzīgs un ko tie vēlas, un attīstāt pastāvīgas maiņas attiecības (Boyd R, Walker 0.1, 2002).
Tirgzinība ir attiecību veidošana, uzturēšana un nostiprināšana ar klientiem un citiem partneriem, kas dod iespēju iesaistītajām pusēm sasniegt savus mērķus. To nodrošina savstarpējas vienošanās un to izpilde (Brassingion F., PettittS.,2003).3
Produktu pārdošana, protams, ir svarīga, taču ne vienīgā marketinga funkcija. Tā ir tikai mārketinga aisberga virsotne, bet pastāv arī pats aisbergs. Pirms pārdošanas ir jāizpēta cilvēku vajadzības un pieprasījums, jāizstrādā jauno produktu projekts un jāorganizē to pārdošana atbilstoši pieprasījumam, jānosaka cena, jāizvēlas optimālais sadales kanāls un pārdošanas izvietojums, un tikai tad ar dažādiem reklāmas paņēmieniem var sākt virzīt preci uz konkrētu mērķtirgu.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register